[MK6] Piana w płynie chłodniczym |
Autor |
Wiadomość |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 21:46 [MK6] Piana w płynie chłodniczym
|
|
|
Pieni się płyn w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. Zmroziło mnie bo to oznacza koniec uszczelki pod głowicą ale to jakby jedyny objaw. Właśnie przed chwilą wymieniłem płyn. Odkręciłem korek na dole chłodnicy(po prawej stojąc przed autem), odkręciłem korek zbiornika, ustawiłem ogrzewanie na maksa. Płynu zeszło dziwnie mało. Dmuchnąłem w zbiorniczek i odczekałem aż wypłynie całość - na oko było tego ok 2 litrów może mniej. Zakręciłem korek na dole i wlałem nowy płyn. Czekałem aż poziom płynu opadnie, ale w sumie wlałem ok 2,5 litra a instrukcja mówi że mam 5 litrów w układzie. Po zapaleniu silnika nadal się pieni i to przy zamkniętym zbiorniku, plam oleju nie ma. Jak silnik się zagrzał t płynu nieznacznie ubyło w zbiorniku co chyba zrozumiałe.Wycieków nie ma. Poziom płynu w zbiorniku jest w okolicach kreski max i wcześniej też tak było.
Czy pada mi uszczelka? Czy ten układ jest potwornie zapowietrzony? Może coś, źle robię?
Nie znalazłem na forum klarownej odpowiedzi. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2012, 21:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 22:14
|
|
|
Z czystej ciekawości zapytam, jaki masz przebieg |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 18 Lip 2012, 22:21
|
|
|
114 tysięcy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 07:32
|
|
|
A ciśnienie w układzie tez rośnie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 19 Lip 2012, 08:15
|
|
|
te silniki lubią się zapowietrzać... |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 21:56
|
|
|
Przed wlaniem płynu powinieneś wcześniej odkręcić korek odpowietrzający. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
Kondziu

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 206 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21 Lip 2012, 22:04
|
|
|
ja mam 1.3 8v i tez jak teraz zlewałem to zlałem nie wiecej niż 2,5 litra... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 16:51
|
|
|
Odkręciłem korek wlewu w zbiorniczku. Potem na dole odkeciłem korek - chyba spustowy - i spuściłem płyn. Zakręciłem korek na dole i dolałem płyn od góry. Poczekałem aż pobulgocze - jakieś 10 minut. Potem dolałem do kreski. Ustawiłem grzanie na maksa i odpaliłem silnik. Płynu nieco ubyło a potem zaczął się pienić przy zamkniętym zbiorniczku. Przejechałem 20 km i jak wróciłem pod dom to przez zamknięty zbiornik wypluło sporo płynu a jego poziom jest w połowie pomiędzy kreskami i tak się utrzymuje. Auto ani raz się nie przegrzało powyzej 90 stopni. Sprawdzałem temp PCMSCANEM oraz testowym programem na wyświetlaczu w aucie. Poziom oleju nie rośnie, nie baniek na bagnecie. Płyn się pieni jakby był do spryskiwaczy. Szkoda ze pcmscan nie daje mozliwości sprawdzenia kompresji. Było by wszystko jasne.
Czas na 12 wizytę u mechanika w tym roku.
MK 3 było mniej chumorzaste niż ten nowoczesny badziew... |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 18:08
|
|
|
Przy nalewaniu płynu powinieneś odkręcić korek odpowietrzający i lać płyn do momentu aż zacznie z niego sie ulewać. Wtedy zakręcach korek odpowietrzający i dolewasz płyny do odpowiedniej wartości według wskaźników na zbiorniczku.
Nie zakręcając korka od zbiorniczka płynu chłodniczego zapalasz silnik i 2 minuty trzymasz go na 3000obr/min. Po tej czynności sprawdzasz poziom płynu (jak trzeba dolewasz) zakręcasz zbiornik i raz jeszcze 2 min 3000obr/min. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 19:17
|
|
|
Dzięki! Tak uczynię. Ten korek odpowietrzający to korek na dole chłodnicy po prawej stojąc przed autem? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 21:18
|
|
|
kamilowski napisał/a: | Ten korek odpowietrzający to korek na dole chłodnicy po prawej stojąc przed autem? | Jak jest na dole i go odkręcisz to zacznie lecieć płyn - to korek spustowy, odpowietrzający zawsze od góry, bo powietrze idzie do góry i korkiem się je wypuszcza aż zacznie płyn lecieć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 26 Lip 2012, 22:13
|
|
|
No to albo jestem ślepy albo moje auto nie ma takiego korka. Na górze zlokalizowałem korek ale ten raczej łączy się z przewodami klimy. Nie umiem znaleźć innego. Możesz mniej więcej opisać gdzie on się znajduje. Jeśli to nie problem oczywiście. Dzięki |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Lip 2012, 13:54
|
|
|
kamilowski napisał/a: | Dzięki! Tak uczynię. Ten korek odpowietrzający to korek na dole chłodnicy po prawej stojąc przed autem? |
NIE. Stojąc przodem do auta korek odpowietrzający znajduje się na górze chłodnicy po lewej stronie od strony silnika. Jest identyczny z tym spustwym na dole chłodnicy. Taki mały o średnicy ok 1cm. |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
kamilowski
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 43 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 48 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 30 Lip 2012, 13:29
|
|
|
Byłem u mechanika. Komisyjnie we 3 stwierdzili, że ten układ tak ma i musi się pienić ten płyn bo jest to normalna praca pompy. Jestem sceptyczny. Wydaje mi się, że takie zachowanie płynu chłodniczego świadczy o awarii.. Co sądzicie?? |
|
|
|
 |
|