Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Swap 1.25 na 1.25 z fiesty MK5
Autor Wiadomość
PioCars 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 5 Cze 2012, 22:17   [MK4] Swap 1.25 na 1.25 z fiesty MK5

Mam pytanie odnośnie silników 1.25 zetec. Czy są między nimi jakieś znaczące różnice? Czyli między tymi z fiest mk4 a tymi z nowszych modeli. Silnik w mojej fieście kończy żywot, remont się nie opłaca, mam do kupienia tanio silnik 1.25 zetec ale z nowszej fiesty, ma inne kolektory itp. Nie mam pojęcia czy będzie on chciał współpracować z kompem z mojej fiesty, ogólnie z całym osprzętem. czy pasuje skrzynia itp. Po prostu czy da się zrobić swap, oznaczeń tamtego silnika nie mam. Prosze o wszelkie informacje, bo mój silnik to 1 litr oleju na 300 km
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Cze 2012, 08:31   

wszystkie 1,25 są takie same (chyba od mk6 w głowicy nie ma regulacji luzu płytkami tylko całymi szklankami - nie pamiętam czy to dotyczy 1,6 czy wszystkich zetecow-s), różnice są w osprzęcie silnika dla danego modelu. jak masz z mk5 to porozkręcaj osprzęt (aczkolwiek różnica chyba jest tylko w kolektorze dolotowym) i zamontuj stary, wtedy nie będziesz miał zabawy w szukaniu z elektryk co gdzie podłączyć.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PioCars 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 6 Cze 2012, 20:11   

Dzieki za odpowiedź o to własnie mi chodziło. czyli wszystko co 1.25 zetec forda moge pchać bez różnicy jakie ma oznaczenia silnika, wystarczy graty z mojego przełożyć i bedzie grało?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Cze 2012, 11:25   

ręki sobie nie dam uciąć, na 99,99% wszystkie słupki są takie same. zetec-s(e) -> duratec
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 7 Cze 2012, 14:52   

Prosta sprawa..
Stawiasz oba silniki obok siebie, przekladasz z trupa kolektory i osprzet na biorce skrecasz, wkladasz odpalasz... to w takim szybkim skrocie :yes:
_________________

 
 
 
PioCars 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 8 Cze 2012, 23:15   

Swapa już nie jednego robiłem i to na różne dziwne wynalazki, ale z fordem dopiero zaczynam przygode, nie wiem jak to z tym jest do końca wiec wole dopytać. zeby nie było że kupie silnik i potem nie bedzie mi pasować do auta. Tym bardziej że żona jeździ fiestą, a jej auto potrzebne cały czas. Wole szybko i bezproblemowo to zrobić. Dzieki wszystkim za pomoc, jak nie bede dawać rady z czymś to bede jeszcze pisać w tym temacie
 
 
PioCars 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 4
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 17 Cze 2012, 10:21   

Post pod postem, ale to nic :) Swap zrobiony. Silniki 1.25 nie są wszystkie takie same... różnią się głowicami i kolektorami. Sam się o tym przekonałem mimo waszych zapewnień że silnik mk5 będzie idento. Różnica jest taka ze, listwa wtryskowa jest innaczej mocowana i w nowszych silnikach są mniejsze gniazda wtryskiwaczy w głowicy. Wiec listew zamienić się nie da, a tej z mk5 nie da się przykręcić do kolektora z mk4. Teoretycznie da się ogarnąć, zostawić listwe z mk5 i dorobić mocowania do niej, ale to już druciarstwem zalatuje.

Stanęło na tym że kupiłem silnik z mk4 z osprzętem za 500zł w stanie dobrym i jestem zadowolony :) Gdyby ktoś miał problem z przekładką to pisać i pytać. Może bede mogł pomoć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 10:52
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.