Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:04 |
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE |
Autor |
Wiadomość |
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27 Lut 2012, 19:20
|
|
|
Jak masz obrotek w zegarach z fiesty to wystarczy, ze go poprawnie podlaczysz i bedzie dzialac |
_________________
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 28 Lut 2012, 15:41
|
|
|
z czego masz obrotomierz ten w fieście? |
|
|
|
|
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 28 Lut 2012, 18:02
|
|
|
oznaczenie 1e lub 1v. ale mam z escorta z którego przełozyłem silnik. całosc nie miesci sie w miejsce tych z fiesty a chciałbym by to chodzio. w 1.3i zaniżał obroty o połowe |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 29 Lut 2012, 15:38
|
|
|
ja już nie pamiętam jak to sie robiło
w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy)
dobrze myśle? dawno sie nie bawiłem a mam krótką pamięć |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Lut 2012, 16:21
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy) | to nie takie proste, jak jest zapłon DIS to bez równicy który bo jest jak w HCSie, jak jest klasyczny z rozdzielaczem to pod ujemny zacisk cewki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Michał-ek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Wiek: 31 Dołączył: 18 Kwi 2012 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Cze 2012, 19:39 [MK3] Podłączenie obrotomierza
|
|
|
Witam, mam fieste 1.1 50 KM orginalnie nie posiadał obrotomierza więc zakupiłem na szrocie za 20 zł. zamontowałem, ale jest problem z tego względu, że nie działa.
pin 10 ma blaszkę, wtyka ma kabel zielony z pinu 10, więc co może być nie tak ?
zaznaczę iż elektryka zegarów w pełni działa tylko obrotomierz stoi w miejscu, gdzieś czytałem ze wystarczy opornik zmienić tak aby oporność całego licznika miała 324 Ohm. oznaczenie licznika ''V'' . i drugie pytanie gdzie wlutować ten opornik ? (100 Ohm ?) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Cze 2012, 20:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Cze 2012, 20:47
|
|
|
Poczytaj ten temat - KLIK
Może tam będzie odpowiedź. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Michał-ek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Wiek: 31 Dołączył: 18 Kwi 2012 Posty: 4 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Cze 2012, 20:54
|
|
|
przeglądałem to ze 5,6 razy i nic. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2012, 22:51
|
|
|
Przejrzyj jeszcze raz, tam naprawdę jest wszystko opisane, obrotek w ogóle działa - dryga coś? Zły opornik to by były złe wskazania a nie brak wskazań, to ze przy sterowniku jest blaszka to nie znaczy ze przy obrotomierzu jest sygnał,,, pociągnij na krótko do testów przewód z zegarów do cewki WN są tam 3 przewody, podłącz pod dowolny skrajny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
macieklc
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Damnica
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 20:03
|
|
|
jackrzec, siemka mam pytanko dotyczące obrotomierza w fordzie fiesta 1.1 mk3 jak zrobić ten obrotomierz aby działał jest oznaczony symbolem V i nie wiem jak i co podłączyć aby działał proszę o pomoc jam można prosze się odezwać na gg 42751310 |
|
|
|
|
turek86
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 5 Cze 2012, 21:08
|
|
|
macieklc, jeżeli nie wiesz "jak zrobić ten obrotomierz żeby działał" to przeczytaj ten temat od początku. Myślę, że temat do zamknięcia, bo wszystko zostało powiedziane. |
_________________ Fiesta 90', 1.1i LPG "Black Cherry"
|
|
|
|
|
macieklc
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 05 Cze 2012 Posty: 3 Skąd: Damnica
|
Wysłany: 8 Cze 2012, 23:29
|
|
|
cześć mam problem mam rocznik 93 i nie mam wo gule pociągniętej kabli do obrotomierza , czy ktoś wie jak to zrobić zeby mi obrotomierz działał ?? proszę . |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Cze 2012, 08:52
|
|
|
Podciągnąć kabel. Dwa posty wyżej masz zdjęcie. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Altaro
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30 Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:50 [MK3] Zegar z Obrotomierzem do Fiesta 1.1 '92
|
|
|
Witam. Na samym wstępie dodam że przeglądałem 2 dni to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem ale w żadnym z nich nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Reasumując, żaden temat nie został w 100% rozwiązany. Tak więc. Jak w temacie posiadam Fieste 1.1 92' z zegarem bez obrotka. Kupiłem obrotomierz uniwersalny. Świeci ładnie, ale nic poza tym Obrotów nie pokazuje. Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo...
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ? A co jeśli mam inne ? np S ?
Chcę kupić ten zegar : http://allegro.pl/ford-fi...2679274376.html
ten : http://allegro.pl/licznik...2682601840.html
bądź ten : http://allegro.pl/licznik...2682940113.html
który z nich będzie odpowiedni do mojego auta ? I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał i wskazywał realne pomiary. Bo tematów milion, a w żadnym jasnej odpowiedzi NIE MA... Pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Paź 2012, 21:33
|
|
|
Altaro napisał/a: | Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo... | Bo tak już z Fiestą jest,,, na mało co jest jedna słuszna droga, najczęściej jest kilka możliwości i nigdy nie ma gwarancji co będzie u Ciebie,,, Altaro napisał/a: | Kupiłem obrotomierz uniwersalny. | Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,, Altaro napisał/a: | Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ? | Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,, Altaro napisał/a: | I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał | No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,, Altaro napisał/a: | i wskazywał realne pomiary. | A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Altaro
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30 Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 15:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Altaro napisał/a:
Kupiłem obrotomierz uniwersalny.
Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,, |
Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc.
JoeMix napisał/a: | Altaro napisał/a:
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ?
Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,, |
Mam na oku ten obrotek: http://allegro.pl/ford-fi...2612009107.html Nada się ?
JoeMix napisał/a: | Altaro napisał/a:
I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał
No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,, |
ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ?
JoeMix napisał/a: | Altaro napisał/a:
i wskazywał realne pomiary.
A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,, |
Jak się to kalibruje ? |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 15:26
|
|
|
Tutaj masz licznik od 1.1 z tego samego rocznika co Twój.
Podłącz go i sprawdż czy obrotomierz działa.
Jeśli tak to znaczy, że Ford był łaskawy i masz instalację gotową.
Jeśli nie będzie działał to znaczy, że musisz pociągnąć kabelek bo Ford jednak łaskawy nie był
Co i jak masz napisane tutaj: czytaj
Nawet bez zdjęć można sobie poradzić bo ścieżka nr 10 na zegarach jest opisana wyrażnie a i EDIS-a ciężko pomylić z inną złączką
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Altaro
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30 Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 15:39
|
|
|
Dzięki bardzo, przyślą mi zegary do podłącze, sprawdzę i się pochwalę na forum Bardzo pomogłeś! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Paź 2012, 15:49
|
|
|
Altaro napisał/a: | Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc. | Będzie prawdopodobnie wskazywał połowę obrotów, jak ma regulację to może da rade ustawić. Altaro napisał/a: | ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ? | W gaźniku (taki silnik masz w profilu, może zlustruj to sobie żebyśmy nie błądzili) najlepiej się wpiąć w przewód sterujący cewką WN, na jej wtyczce są 3 sztuki, środkowy to zasilanie i tam jest stałe 12V natomiast zewnętrzne to impulsy sterujące wpinasz się pod jeden z nich, kultura nakazuje ten sterujący cewką obsługująca 1 cylinder.
Altaro, albo jak możesz to podjedz na Milionową w Łodzi... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Altaro
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30 Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 14 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 4 Paź 2012, 09:33
|
|
|
Jak już napisałem w swoim kolejnym temacie, spotkała mnie przykra sprawa związana z tym że kobiety w tym kraju też dostają prawo jazdy... Babka mi zderzak wgniotła na parkingu -.- Teraz muszę się nim zajać. Wymienic i polakierować... więc zegary odchodzą na kolejny miesiąc... Ale jakbym sobie nie poradził, to na pewno Zgłoszę się na milionową ;p |
|
|
|
|
|