Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:01 |
[MK2] Luz osiowy na wale korbowym 1.6D |
Autor |
Wiadomość |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 21:57
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Z 1.8D i TD jest dokładnie tak samo... |
Hehe ulotna kompresja i pompa lucasa . Do tego dwa paski rozrządu . Więc raczej słaba to jednostka.
Dobry diesel to jest 2.4 z transita, 1.9Tdi z passata B4 albo 1.9D z żabojadów. |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 19 Kwi 2012, 22:02
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Hehe ulotna kompresja i pompa lucasa |
Lucasa nigdy nie miałem (nie)przyjemności używać; moje 1.8D/TD miało i ma do dziś boscha. A co do ulotnej kompresji - z 93 roku motor do zimy z 2011 odpalał bez bólu przy -20. W tym przypadku to chyba więcej ma do powiedzenia ustawienie pompy wtryskowej.
A co do rozrządu - pasek rozrządu jest jeden, drugi napędza pompę wtryskową. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
dajuko
Model: Ford Fiesta Mk2`86
Wersja: C
Silnik: 1.6D/54KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 110 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 00:21
|
|
|
poza tym,że cieknie olej to nic złego się nie dzieje, więc nie powiem złego słowa na 1.6D. Pokażcie mi jakiś nowszy silnik diesla który wytrzyma 26 lat ujawniając tylko jedną usterkę. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 09:50
|
|
|
1,8D z mk3 to zrypane 1,6D z mk2 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 12:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | 1,8D z mk3 to zrypane 1,6D z mk2 |
No nie bardzo Joe. 1.8D to inna bajka.
choćby przez rozwiązanie rozrządu. W 1.6 pompa napędzana jest kołem stalowanym z wału a pasek napędza wałek.
W 1.8 masz dwa paski .
Osobiście zrobiłem dwa silniki 1.6D i nie powiem żeby były to dobre jednostki . Ciężka żeliwna głowica i technologia lat 40 stych zrobiona ze słabych materiałów. Niewymienne prowadnice zaworowe i wiele innych mankamentów . Ford nie potrafił produkować silników wysokoprężnych i taka jest prawda.
Z czasem było coraz gorzej i TDDI i TDCI jest jeszcze gorsze. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 13:43
|
|
|
diodalodz napisał/a: | No nie bardzo Joe. 1.8D to inna bajka. | Nigdy nie miałem silnika z D na końcu więc nie zagłębiałem się w temat,,, podejrzewam że masz rację co nie zmienia mojej opinii że 1,8D jest gorszym silnikiem niż 1,6D |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
markos2101

Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Imię: Marek
Wiek: 38 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 20:51
|
|
|
diodalodz napisał/a: | technologia lat 40 stych |
tu się zgodzę - dlatego są nieśmiertelne
diodalodz napisał/a: | zrobiona ze słabych materiałów |
słabe żeliwo? diodalodz napisał/a: | wiele innych mankamentów |
pomimo to kręci od prawie już 30 lat |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 21:36
|
|
|
popatrz na silniki 1.6D z VW. One kręcą też 30 lat i zazwyczaj są w znacznie lepszej kondycji. Tam był porządek od lat 70tych. Hydraulika w głowicy jeden pasek. Prostota lekkość i tania eksploatacja. No i w golfie 1 było 1.6D automat czego ford nigdy nie zrobił. |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Kwi 2012, 22:56
|
|
|
i tak wychodzi na to że 1.6D to najlepszy silnik na paliwo z traktorów jaki ford ostatnio produkował |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
Jaszczur

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1120 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 08:29
|
|
|
Jak zwykle najwięcej do powiedzenia zwykle mają ci, którzy nie byli ani właścicielami, ani użytkownikami tych motorów na 'paliwo do traktorów'... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Kwi 2012, 13:01
|
|
|
Ja akurat byłem użytkownikiem 1.6D w mk2. I wspomnienia prócz kosztów paliwa mam raczej złe. Najgorszy był wszechobcecny rezonans wszystkiego co było w aucie na wolnych obrotach. |
|
|
|
 |
profi

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 391 Skąd: Opole/ Gliwice
|
Wysłany: 22 Kwi 2012, 21:10
|
|
|
ja na 1.8 D nie mogę powiedzieć złego słowa, tylko przy -20 nie odpalał, a tak to gitara, nawet na rzepaku śmiga |
_________________ 1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz |
|
|
|
 |
|