Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:58 |
[MK3] Fofik by BuMeL |
Autor |
Wiadomość |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 19:51
|
|
|
primo, krecic wyżej hydraulike? nie wiem po co, kolejna sprawa są wtryskiwacze, gdzie tu sens gdzie logika?
Nie wiem z czego kolektor ma oznaczenie M0, z 1.8 130 ma oznaczenie HO
Hydraulika nie wyrobi, śruby na korbach się rozciągną i szlag trafi silnik. Sruby do korb ARP 288zl |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
Ostatnio zmieniony przez luk-90 12 Mar 2012, 19:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 19:51
|
|
|
ja nie rozumiem co Ty masz zamiar robić z tym silnikiem |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Mar 2012, 19:55
|
|
|
Postawiłem sobie pewien cel i skrzętnie go realizuję, zobaczymy czy mi się uda.
M0 ma któryś 2.0
Dogadajmy się na PW. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2012, 23:22
|
|
|
szykuje sie licznik z fiesty mk4/5 albo pumy, dobra zmiana, głownie dla obrotka go zmieniłem, znaaacznie fajniejszy |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 08:06
|
|
|
Konkretnie Escort MK7, łatwiej znaleźć i powinien być dostrojony od razu pod wiązkę z MK6. Może nie będzie trzeba nawet obrotka regulować. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 10:20
|
|
|
pod zetora nie muszisz nic kalibrowć, dajesz sygnal i wsio. Ja swój podpiąłem i tyle w temacie, pokazuje idealnie, nie skacze po włączeniu świateł jak stary fiestowy. OD siebie powiem, żę bedzeisz musail usiąść i ogranoleptycznie zobaczyć gdzie który kabel podpiąć, bo Ja miałem kilka niścisłości z tym co jest w internecie. Dodatkowo swieciła Mi się kontrolka poduszek, więc wyjąłem z tam tąd żarówkę i po sprawie |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 10:30
|
|
|
Jak wsadziłem ziutka to miałem problem z obrotomierzem od kosiarki, po prostu przełożyliśmy mechanizm od essa MK6 i obeszło się bez lutowania. Co do niepotrzebnych kontrolek to po prostu nie będę podpinał wszystkich przewodów bo i po co, mnie trzeba tylko podstawowe wskaźniki
Kombinowałeś może z cyfrowym licznikiem ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 13:23
|
|
|
nie cyfrowego nie mialem, zbędny gadżet wedlug Mnie, no nie dziwne, ze obrotek z kosiarki wariował. U mnie byly problemy na seryjnym obrotku, bo wskazywal w maire dobrze, bo co wlaczenie odbiornika to byly jakies przebicia.
Co do kontrolek, to mówie, ze ja podpiąłem także wszystko co potrzeba, ale mimo to non stop palila sie kontrolka airbagu, dodatkowo, nie wszystkie kable się zgadzaly z tutorialami z netu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2012, 13:46
|
|
|
Dobrze wiedzieć. Zobaczymy jak dostanę licznik.
Linka gazu zmieniona. Przy okazji zmieniłem całe mocowanie linki do przepustnicy, zmodyfikowałem uszczelkę pod przepustem i fiesta się odetkała zupełnie inny komfort jazdy. Wychodzi na to, że zmordowana stara linka była już na tyle elastyczna, że nie pozwalała się przepustnicy rozbujać. Pedał gazu chodzi lekko, przygiąłem też blaszkę blokującą przepustnicę, nie zakleszcza się teraz jak puszczę pedał. Wszystko na plus. Na minus, że zapomniałem aparatu :/
A żeby z góry odpowiedzieć na pytania niereformowalnych - uszczelka była modyfikowana ponieważ kolektor plastikowy ma w innym miejscu kanał wlotowy krokowca od Alu. Uszczelka aluminowa jaką posiadam ma otwór, który nie pasuje do przepustnicy aluminiowej więc musiałem zrobić w niej sam w odpowiednim miejscu. Zrobiłem dziurę śrubokrętem na pałę, był mały i ecu miał problem z adaptacją jałowych obrotów, dzisiaj dremelem zrobiłem odpowiedniej wielkości. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:41
|
|
|
BuMeL, ja tam sie nie znam, ale 1.6 ma ciasną głowice i ona jest wąskim gardłem. Głupie vagowe 1.6 ma 105 ( 115 po odetkaniu dolotu ) w serii.
Nagraj jakiś filmik, jak to przyspiesza po tych modyfikacjach |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:45
|
|
|
Czekam na wydech jeszcze, póki co to chyba mocniejszy korek niż głowica.
Myślę, że jak uda mi się załatwić wolną głowicę od 1.6 to spróbuję w niej osadzić zawory od 1.8 albo 2.0 o ile się zmieszczą. Będzie trochę roboty ale samochód przynajmniej będzie w eksploatacji |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:47
|
|
|
BuMeL napisał/a: | Czekam na wydech jeszcze, póki co to chyba mocniejszy korek niż głowica. |
hah, a ja mam portki od escorta przechodzące pod miską w fieste 1.1
Jak sie odpycha - http://www.youtube.com/watch?v=mJN5YF8iqsY#t=15s |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:56
|
|
|
no no, nowa chłodnica, zaszalełeś |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 13:07
|
|
|
Należy jej się, zuch dziewczyna, ileż można się kisić na radiusie z 1.1, poza tym te wszystkie kombinowane przewody to za dużo na moje zdrowie :] |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 19:56
|
|
|
a skrzynke z czego masz że musisz szybko biegi bić? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Mar 2012, 20:04
|
|
|
IB5 z escorta kombi, tam przelozenia dosc krotkie, na sportowo sie nadaje :] |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Mar 2012, 21:11
|
|
|
No to po dzisiejszym.
Kolektor 1.6. Kanały na wylocie 43x23mm (szer x wys).
Kolektor RQC. Kanały na wylocie 46x27mm (szer x wys).
Nie chciało mi się go myć, przyjdzie na to pora.
Wspomniana kiedyś tam uszczelka pod przepustnicę. Podłużny otwór fabryczny, okrągły robiłem.
I po poskładaniu.
Nie wiem kiedy ten burdel ogarnę.
Roboty nie było wiele ale też się na wkur*&%em bo po zmianie kolektora i przekładki silnik nie palił, nie miał niskich obrotów, trzeba było trzymać wysokie. Na szczęście okazało się tylko, że nie było uszczelek pod wtryskiwaczami w przekładce od kolegi luk-90 co umknęło mojej uwadze. Szybka rozbiórka i pali jak ta lala.
Po wymianie obudowy MAFa na 2.0 silnik zalewa paliwo a mnie krew. Wariują wartości, na obudowie z 1.6 jest wsio ok, jutro pokombinuję jeszcze z innymi czujnikami.
Ogólnie dzień był dłuugi i męczący ale zaowocował kolejnymi doświadczeniami. Chłodnicy nie zmieniłem z powodów technicznych, może next time.
BTW. cudownie znać swoje auto. Nawet jak przyjdzie chwila, że nie będę wiedział w czym tkwi problem to żaden mechanik nie wciśnie mi kitu. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 00:10
|
|
|
trochę się pogubiłem, przecież zmieniałeś alu kolektor 1.6 na alu 1.8? Tam listwa paliwowa ma takie same uszczelki..... chyba, tak by bylo na logikę. Uszczelki w kolektorze plastikowym są inne.
Co do przepływki to może ją przeczyść i będzie dobrze. Jak silnik zalewa to sprawdź też miernikiem czujnik temp powietrza z tyłu kolektora. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|