Tagi tematu: biala maz, faq, majonez, mk1, mk2, mk3, mk4, mk5, mk6, mk7, olej |
Przesunięty przez: szynszyl 24 Sty 2012, 22:02 |
BIAŁA MAŹ POD KORKIEM WLEWU OLEJU - MLEKO, MAJONEZ |
Autor |
Wiadomość |
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 22 Sty 2012, 16:35
|
|
|
Tak sobie myślę, że do tworzenia się majonezu nad głowicą przyczynia się w Fieście przede wszystkim żeliwo głowicy.
Żeliwo ma 5-cio krotnie mniejszą przewodność cieplną od aluminium.
Głowica żeliwna nie będzie tak intensywnie nagrzewała komory klawiatury jak w przypadku głowicy aluminiowej.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że krótkie odcinki sprzyjają temu zjawisku. |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 22:09
|
|
|
Skoro para wodna osiada na zimnych elementach, co skutkuje majonezem pod pokrywą i w przewodzie odmy to.......... może by te elementy ocieplić ?
Zdjęcie ocieplonej pokrywy i przewodu odmy:
http://www.fotosik.pl/pok...15d1cb7feb.html |
|
|
|
|
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 22:22
|
|
|
Czy ja wiem. Jak stoi to itak itak będzie zimny... jak sie nagrzeje będzie trzymać temperaturę dzięki temu ociepleniu. Choć nie przeczę że to może być dobre. Daj znać jak efekty:) |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 23:12
|
|
|
Majonez się robi z par oleju żeby były pary oleju to silnik musi być ciepły dosyć, oraz wilgoci z powietrza, to ze coś ocieplisz czy coś to nie wysuszysz powietrza, dlatego teraz w zimowej porze tego majonezu jest tyle, i nie robi się ona w zasadzie jak silnik chodzi bo wtedy pary oleju są na bieżąco przepalanie, tylko po tym jak silnik wyłączysz, po zgaszeniu układ przewietrzania nie działa a wszystko i spód tam gdzie wał korbowy i góra tam gdzie zawory w zasadzie wypełnione mgłą olejowa jest,,, osiada na ściankach i robi się majonez,,, jak autem robisz krótkie dystanse na tyle długie się lekko rozgrzał i mgła olejowa zaczęła tworzyć a na tyle krótkie by zewnętrznie obudowa w tym komora silnika była zimna względnie nie dobrze rozgrzana to majonezu będziesz miał bród,,, ja po kilku km, dekla zaworowego dotknąć w stanie nie jestem, więc zimny to on nie jest bym rzekł ze wręcz gorący,,, a majonez mam,,, piomazi napisał/a: | Głowica żeliwna nie będzie tak intensywnie nagrzewała komory klawiatury jak w przypadku głowicy aluminiowej. | Tam dość gorący olej jest podawany z dołu w końcu płynie kanałami w bloku tuż obok cylindrów,,,
BTW, pomysłu też nie neguje,,, nikt chyba tego nie próbował,,, więc kto wie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 10:51
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Majonez się robi z par oleju żeby były pary oleju to silnik musi być ciepły dosyć, oraz wilgoci z powietrza, to ze coś ocieplisz czy coś to nie wysuszysz powietrza, |
Mnie się wydaje, że majonez się robi z połączenia par oleju i wody ( a nie pary wodnej ). To może delikatna różnica, ale ważna myślę w tym przypadku.
Para wodna skrapla się na zimnych elementach. Podobnie jak w mieszkaniach para wodna jest w całym mieszkaniu, ale skrapla się tylko w źle ocieplonych nadprożach czy narożnikach. Tzw punkt rosy, jeśli dobrze pamiętam to 12'C. Kiedyś sie tym inetresowałem. Grzyb rośnie tylko tam, choć para jest w całym mieszkaniu. Są różne doraźne preparaty na grzyb, ale to nie likwiduje przyczyny grzyba. Tylko ocieplenie tzw mostków cieplnych zlikwiduje skutecznie grzyb. Oczywiście grzyb to nie majonez ale myślę że zjawisko może być podobne. Grzyby rosną na wytrąconej wodzie, nie na parze. Podobnie uważam będzie z majonezem. Będzie się tworzył z wody i par oleju i będzie się tworzył tam gdzie się pojawi woda, która wytrąca się z pary wodnej na zimnym elemencie.
Co do temperatury dekla to również sprawdzałem jego temp. ( w zimie ) po kilkukilometrowej jeździe i raczej stwierdzam, że dekiel jest nie za ciepły.
Stąd taki mój pomysł. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 11:25
|
|
|
Cytat: | Co do temperatury dekla to również sprawdzałem jego temp. ( w zimie ) po kilkukilometrowej jeździe i raczej stwierdzam, że dekiel jest nie za ciepły. | po kilku km jazdy? Dotknąć się go nie da,,, piomazi możliwe ze masz niedogrzany silnik i stąd Twoje problemy z majonezem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 18:40
|
|
|
Nawet po 7,5 km jazdy (tyle mam do pracy) termostat 92'C jeszcze się nie otwiera i nie jest to chyba moja wina. 7,1 l cieczy chłodzącej robi swoje. Ten silnik to dla mnie istny bubel. Jak można zaprojektować tak wielki układ chłodzenia do tak małego silnika? Na Afrykę to może byłby dobry, ale nie na nasze zimy. Pamiętam, że
Renault 19 1700 ccm ma 6 l
FSO 1500 7,5 l
Dacia 1300 miała chyba z 5l
A tu 1100 ma 7,1 l !!
W jaki sposób mógłbym mieć niedogrzany silnik ? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 23:07
|
|
|
piomazi te 7,1 to sprawdzone przez ciebie czy wyczytane ze skanów książek? Do mojego weszło koło 5l przy zlaniu płynu nawet z bloku. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 09:26
|
|
|
piomazi, 1,1 w dużej części jest chłodzony powietrzem,,, tak, tak, powietrzem przepływającym przez komorę silnika, dlatego tak trudno go zagotować i doczekać się wentylatora na chłodnicy, nawet w upalne dni,,, jak płyn w układzie osiągnie około 60st to jest już dobrze (mówię teraz o temperaturach w granicach -15) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 20:56
|
|
|
W sumie każde auto jest chłodzone dodatkowo przepływem powietrza podczas jazdy.
Miałem okazję właśnie przejechac 100 km w trasie przy -15'C. Chłodnica była zasłonięta cała kartonem , termostat się wkrótce otworzył, ale liczyłem że będe musiał zdjąć karton, ale nic z tego. Obserwowałem podczas jazdy cały czas wskaźnik temp. Podnosił sie może tylko do "R" w napisie NORM.
Niewielki majonez jaki miałem przed trasą znikł. |
Ostatnio zmieniony przez piomazi 1 Lut 2012, 21:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 20:59
|
|
|
Rebel napisał/a: | piomazi te 7,1 to sprawdzone przez ciebie czy wyczytane ze skanów książek? Do mojego weszło koło 5l przy zlaniu płynu nawet z bloku. |
Z książki oczywiście, ale myślę że te dane sa prawdziwe. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 21:05
|
|
|
piomazi napisał/a: |
Z książki oczywiście, ale myślę że te dane sa prawdziwe. |
pewnie w tej samej ksiązce pisze, że v-max 1.1 to 174km/h :> |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 12:25
|
|
|
To co chcecie sugerować, że mniej ?
Oby tak było, że np 5l. Wolałbym te 5 niż 7 l. Silnik by się przynajmniej szybciej nagrzewał.
Ale mimo wszystko coś mi się nie chce wierzyć, żeby było to 5l.
Żeby aż taka niedokładność danych :O ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Lut 2012, 12:35
|
|
|
Ta książka nie jest niedokładna, w niej jest po prostu masa błędów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piomazi
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 10 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 20 Lut 2012, 11:44
|
|
|
Davidstm1 napisał/a: | Czy ja wiem. Jak stoi to itak itak będzie zimny... jak sie nagrzeje będzie trzymać temperaturę dzięki temu ociepleniu. Choć nie przeczę że to może być dobre. Daj znać jak efekty:) |
Wyraźna poprawa po ociepleniu pokrywy.
Majonezu cieńkie warstwy, a nie jak poprzednio grubo. |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 23 Lut 2012, 00:27
|
|
|
nie wiem jak wy ale ja po wymianie termostatu to nie miałem problemu z niedogrzewaniem. żadnego kartonu nie miałem przed chłodnica bo nie był potrzebny i temperatura była w normie ciutkę wyżej R, a płyn jak zmieniałem to wlałem 5L i troszkę |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|