[MK6] detuning.... |
Autor |
Wiadomość |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 21:21 [MK6] detuning....
|
|
|
Witam,
Otoz moj problem jest odwrotny niz te poruszane tutaj...:). Mianowicie stalem sie posiadaczem fiesty mk6 z 2003 1.4 tdci po tuningu. Ma zalozone amortyzatory sportowe kw inox v1 z regulacja wysokosci, oraz w komplecie felgi 16' calowe.
Kupilem autko gdyz, prezentowalo sie bardzo fajnie, jednak z perespektywy kilku miesiecy twardosc zawieszenia wychodzi mi juz bokiem.
Poruszanie sie po Łodzi - bo stad jestem bywa bolesne. Drogi sa fatalne, ciagle jakies wystajace tory, kocie lby, dziury. Z drugiej strony po dobrej drodze jedzie sie rewelacyjnie - ale to niestety czesto mi sie nie zdarza .
Po zalozeniu zimowych felg 14' jest nieco bardziej miekko, ale nadal jazda nie jest komfortowa.
Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami...
Moze sprobowac zalozyc standardowe sprezynyt do sportowycy amortyzatorow? Czy to bedzie pasowac?
Oponki 195/45 r16 zdecydowanie nie naleza do zbyt komfortowych a w polaczeniu z twardym zawieszeniem kazda dziura boli...;).
Co myslicie panowie? |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 21:39
|
|
|
Sprzedać tą zawieche i kupić nową seryjną, na tą co masz teraz napewno znajdą sie kupcy bo to dobry gwint, tylko jak dostaniesz za niego tak z 1500zł do góra 1900zl to będzie dobrze, za to kupisz komplet seryjnej zawiechy i zostanie ci jeszcze sporo kasy, możesz jeszcze sprzedać letnie 16" i kupić jakieś ładne 15, polepszy to komfort kosztem wyglądu, tu też powinieneś troche kasy zaoszczędzić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 21:41
|
|
|
jmac napisał/a: | Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami... | "Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 21:47
|
|
|
Parzych napisał/a: | jmac napisał/a: | Zastanawiam sie nad powrotem do standardowych amorkow i kol, z drugiej strony te sportowe kosztuja jakies ~4000 za komplet ze sprezynami... | "Trochę" Cię poniosła fantazja, nowy gwint KW do MK6 tyle kosztuje ale nie używka... |
Oczywiscie chodzilo mi o cene nowego ...prawde mowiac szukalem troche i nigdzie widzialem uzywek do fiesty... |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 21:53
|
|
|
Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:22
|
|
|
Parzych napisał/a: | Używki widziałem kiedyś za 800zł, nie inox co prawda, ale jednak... |
Wszystko pewnie zalezy od tego co to byl za model, zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox...
W kazdym razie chyba faktycznie sprzedaz to bedzie najrozsadniejsza opcja, o ile znajdzie sie chetny ...;)
Szkoda, ze w polsce nie ma lepszych drog. Ta fiescina trafila tu z niemiec a tam pewnie cieszyla pierwszego wlasciciela... |
|
|
|
 |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:28
|
|
|
Drogi są super .
Wkońcu nie po to ceny paliwa tak rosną, by drogi były fuj |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:31
|
|
|
Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 22:55
|
|
|
ElGrey napisał/a: | Wszystko kwestia w jakim jest to stanie, moga byc warte tyle ile waza, a i dobra cene mozna tez za dobry stan uzyskac
Seryjne zawiecha tez nowa bedzie cie kosztowac w granicach 1000 - 1500 zl, zalezy co chcesz (zamiennik dobry, czy przecietny)
Fele i opony zostawilbym tak jak masz, ja tez na 16 brykam i raz w lodz zalatwilem fele, ale kase odzyskalem od miasta |
Taka opcje tez biore pod uwage, bo mi sie moje 16'tki podobaja . Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14?
Co do stanu moich amorkow to wsierpniu byly badane i wtedy jeszcze stan byl chyba w miare dobry |
Ostatnio zmieniony przez jmac 26 Sty 2012, 20:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 23:08
|
|
|
jmac napisał/a: | zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox... | Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... jmac napisał/a: | Chyba wymiana samych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14? | Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 23:15
|
|
|
Parzych napisał/a: | jmac napisał/a: | zwykle kw bez regulacji wysokosci z tego co patrzylem kosztuja dwa razy mniej niz inox... | Gwint zawsze ma regulację, chyba że mnie popaprało... |
Tak, ale z tego co patrzylem oprocz INOXow kw zrobilo do fiest jedne o nazwie BASIC: gwintowne z ocynkiem zamiast stali nierdzewnej ciut tansze od INOX v1 oraz, zwykle sportowe bez gwintu/regulacji, ktore sa juz duzo tansze.
Parzych napisał/a: | mych amorkow powinna bardziej zmiekkczyc niz sama wymiana kol na 14? Heh, ja mam radochę z jazdy na 15"... Bo na 17" to już mam trochę hardkor... |
Zastanawiam sie wlasnie czy lepiej nie wymienic moich 16'' na 15''tki. Musze kupic opony na lato bo poprzednie poszly do utylizacji i jak sie okaze nadal za twardo to troche na tym strace . Czy duza bedzie roznica twardosci pomiedzy 195/50r15 a 195/45r16? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 23:55
|
|
|
Znam różnicę między 195/50R15 a 205/40R17, między 16" a 15" też powinna być wyczuwalna, raczej nieduża ale jednak... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 18:45
|
|
|
Powiem ze nie ma praktycznie zadnej roznicy pomiedzy 16 a 15, dopoki nie wjedziesz w osty zakret, tu juz sie to wyraznie odczowa |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 |
|
|
|
 |
|