[MK3] XR2i nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 18:04 [MK3] XR2i nie chce odpalić
|
|
|
Cześć. Ostatnio niespodziewanie strzelił mi przegub zewnętrzny w mojej xrce co uniemożliwiło dalszą jazdę, w efekcie czego zepchnąłem samochód na bok, zgasiłem i zostawiłem na dwa dni. Próbowałem go odpalić potem parę dni później, co prawda było dosyć zimno, ale nic to nie dało. Myślałem, że go zalałem i zrezygnowałem. Znowu postał parę dni druga próba, akumulator naładowany, wszystko elegancko. Niestety nic. Objawy są takie jakby nie dostawał paliwa. Świece są nówki sztuki, kable tak samo. Iskra na świecach jest (sprawdzane). Pompa paliwa działa, to znaczy zasysa paliwo do listwy z wtryskiwaczami, po czym zwraca je z powrotem do baku. Tak myślę, ze winna może być elektronika i że nie działają wtryskiwacze (nie podają paliwa do cylindrów). Czy jest jakiś sposób, żeby to sprawdzić ? Macie jakieś własne pomysły/teorie co to może być i jak to naprawić ?
Pozdro. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Gru 2011, 19:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 19:23
|
|
|
patrzyłeś czy wtedy jak nie odpala to ma iskre ? |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:16
|
|
|
Tak jak napisałem jak się wykręci świecę i zakręci rozrusznikiem to iskrę daje. A czy ma iskrę jak próbuje odpalić to nie wiem, bo do cylindra nie wejdę, ale wydaje mi się że w takiej sytuacji niema sposobu żeby jej nie było. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:23
|
|
|
Psiknij smierdzielowi w gardlo dezodorantu jak bedzie chcial palic to znaczy ze masz albo brak masy na ECU i nie podaje ci sygnalu na wtryski albo dostal jakis kabel na instalacji pod maska... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:31
|
|
|
ja idąc tokiem myslenia [b]Fordon, [/b]a posprawdzał wszystkie masy itp od wiązki silnika i przewód od czujnika połozenia wału |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:32
|
|
|
ja urzywalem plaka- odpinałem wtryski i plaka w dolot |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:37
|
|
|
No tak ale jak by byl brak sygnalu na czujnik walu to nie widzial by chlopak iskry bo z czego edis ma wywnioskowac ze teraz idzie sygnal na cewke?? z samego sygnalu SAW sie nie da... |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:44
|
|
|
Fordon, sam wiesz jak to jest, " złośliwość rzeczy martwych" |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:47
|
|
|
z tym dezodorantem no to dziwna sprawa. Jak zagada to znaczy że jest iskra i tyle, a jak nie no to że niema, albo że coś z dezodorantem nie tak, czyli za dużo mi to chyba nie powie. A co do sprawdzania mas i tak dalej to tak mniej więcej obejrzałem te wtyczki i kable kręcące się w okolicach wtryskiwaczy i były w porządku wtyczki porozpinałem i z powrotem pozapinałem ale bez oczekiwanego efektu. Szczerze mówiac to jeśli chodzi o elektryke to mam pod machą straszny sajgon. Mnóstwo kabli i rurek z czego 1/3 jest poodłączana albo prowadzi do nikąd, już nie wspominając o mnóstwie czujek które pewnie i tak nie działają. A czy jest jakiś sposób żeby podłączyć wtryskiwacze do czegoś "na krótko", aby sprawdzić ich funkcjonowanie ? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 30 Gru 2011, 22:56
|
|
|
podaj im zasilanie
na wiązce na kolektorze ssącym masz duża czarną wtyczkę rozepnij ją
i wyśledz które przewody idą do wtryskiwaczy
wtyskiacze chodzą parami (chyba) włącz zapłon, podaj im zasilanie i masę, i zakręć rozruchem |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Gru 2011, 04:00
|
|
|
masz LPG ? |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 18:04
|
|
|
Nie mam. Macie jeszcze jakieś pomysły ? |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 16:54
|
|
|
Dzisiaj znowu walczyłem. Próbowałem podać benzynę bezpośrednio do cylindrów (strzykawką), przez otwór po świecach, oraz wtryskiwałem do dolotu, za pomocą czegoś w stylu spryskiwacza po płynie do mycia okien. Niestety nic nie pomogło. Nawet nie zagadał. Jak tak kręcę rozrusznikiem to tak raz na 10 obrotów coś tam w nim strzeli na jednym garze jak by coś chciał ale to tylko takie pojedyncze strzały. Mogli byście mi napisać po kolei co byście zaczęli dalej sprawdzać na moim miejscu ?
Żeby wykluczyć już to co sam jestem w stanie sprawdzić to jeszcze raz powtórzę.
Iskra jest na wszystkich cylindrach. Paliwo jest podawane do listwy z wtryskiwaczami.
Jeszcze co dziwnego zauważyłem, to przy kręceniu rozrusznikiem jakoś marnie zasysa powietrze do dolotu, a właściwie to jest takie wrażenie jak by go w ogóle nie zasysał, ale to nie wiem czy wniesie cokolwiek do sprawy.
Pozdro. |
|
|
|
 |
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 21:06
|
|
|
ja bym sprawdził kompresje. bo jak lipna to tez ciezko bedzie palił albo w ogóle |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 21:18
|
|
|
dżolero, posiłkując się postem diody:
diodalodz napisał/a: | hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . (...) |
|
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 21:23
|
|
|
po mojemu to jednak tej iskry nie ma w komorze spalania... to że masz ja ną świecy poza głowicą to nic nie znaczy |
|
|
|
 |
dżolero
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 216 Skąd: Żary FzA
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 21:24
|
|
|
jak mi uciekła kompresja miedzy 2 a 3 cylindrem to nie odpalał za uja. paliwo szło iskra była, lecz pyrtnoł i nic. tylko wymieniłem uszczelkę pod głowica odpalił od szczała i chodzi do dzis
wiec to co pisze diodalodz dla mne wydaje sie nie realne |
_________________ była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Sty 2012, 23:56
|
|
|
No dobra Pany, a jak mam zrobić taki myk, żeby sprawdzić czy wtryskiwacze działają ? Bo mam wrażenie że to paliwo sobie przez listwę przepływa, ale coś do garów mi nie wpływa. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2012, 07:04
|
|
|
wsadź w kostkę zamiast wtryskiwacza żarówkę W5W (odginasz jej druty i pasują w kostkę boscha). Powinna zapalić się, ale tylko delikatnie (tylko jak kręcisz rozrusznikiem). Wtedy będzie wiadomo że wysterowanie jest (będzie cyklicznie migać) . Poszukaj też starych świec chociaż 2 sztuk . Zdejmij kable z 1i4 cylindra wsadź w nie świece i zakręć. Zobacz czy na obu jest iskra i wygląda podobnie(musisz świece oprzeć o coś metalowego).
Następnie wsadź świece z kable z 2 i 3 cylindra i zobacz czy jest iskra i czy jest identyczna na obu.
Wtedy będziesz wiedział czy obie cewki palą i czy maja dobre bieguny.
Jeśli wszystko będzie dobrze to pozostaje sprawdzenie kompresji choć to się w 99% słyszy po dźwięku rozruchu. |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Sty 2012, 14:00
|
|
|
No i wszystko jest już jasne. Zdjąłem pokrywe zaworów i tak wyglądają dźwigienki od zaworów dolotowych:
 |
|
|
|
 |
|