
|
[MK6] 1.25 - po wymianie rozrządu nie odpala i dziwny dźwięk |
Autor |
Wiadomość |
sloma_p
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:51 [MK6] 1.25 - po wymianie rozrządu nie odpala i dziwny dźwięk
|
|
|
Witam
Ponieważ 110 tys stuknęło na budziku, a samochód kupiony był jako używany, postanowiłem wymienić w nim rozrząd. Jako, że trochę samochodów już przedłubałem, a rodziciel kilkanaście lat w ASO (innej marki co prawda) przepracował, garaż z kanałem jest, chęci były, zdecydowaliśmy się na wymianę samodzielnie (satysfakcja itp.)
Uzywliśmy płaskownika, trzpienie do blokady wału, plus tradycyjne kropeczki, sprawdziliśmy wszystko z 7 razy (obracało się "na klucz" bez problemu, kilka razy po montażu paska sprawdzaliśmy, czy trzpień wchodzi i blokuje wał i wałki są w odpowiednim położeniu), zmontowaliśmy do kupy i...wtopa. Nie odpalił.
Konkretnie to odpalił po dłuższym kręceniu rozrusznikiem na 10 sekund (ale bardzo bardzo anemicznie - jakby tylko jeden cylinder chodził) po czym zgasł. No wiec kolejna próba - to samo .Następnym razem dodałem gazu przy uruchamianiu - zaskoczył szybko, ale dźwięk z silnika się wydobył taki, jakby na zaworach był mega luz, pochodził z 5 sekund i zgasł. Wymieniliśmy profilaktycznie świece (miały już swój przebieg ). To samo. Jeszcze dwie próby i decyzja - rozbieramy sprawdzić.
Rozebraliśmy, ściągnęliśmy pokrywę zaworów - wszystkie popychacze pracują jak trzeba, wałki ustawione prawidłowo, trzpień wchodzi i wał korbowy blokuje w tym samym położeniu, silnik dalej da się obrócić ręką (znaczy kluczem , pasek cały...
Co to może być? Szczerze, boję się go znowu składać i uruchamiać. Niby wszystko z rozrządem OK, ale ten dźwięk...Zdaję sobie sprawę, że gdybyśmy zgięli zawory, to ciężko byłoby obrócić silnik. Do tego ten dźwięk pojawiał się tylko i wyłącznie jak silnik na tę chwilkę zapał - jak go kręciliśmy na rozruszniku, to normalnie się obracał bez żadnego klepania, stukania itp.
Ktoś ma jakiekolwiek idee? Będę wdzięczny |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Gru 2011, 09:04, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:53
|
|
|
Mimo wszystko skłaniał bym się do błędu przy wymianie rozrządu. Teraz to czy nie ma lipy z zgiętymi zaworami sprawdź kompresję na każdym cylindrze. Chyba że kable pozamieniałeś na świecach. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:58
|
|
|
znaczyliście sobie kropkami na kole pasowym? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 08:48
|
|
|
Czy przy próbie odpalenie, jak silnikiem kręcił rozrusznik było słychać coś dziwnego, lub samo kręcenie odbywało się dziwnie,,, np. szybciej niż zwykle lub nieregularnie szybciej wolniej? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sloma_p
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 08:55
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Mimo wszystko skłaniał bym się do błędu przy wymianie rozrządu. Teraz to czy nie ma lipy z zgiętymi zaworami sprawdź kompresję na każdym cylindrze. |
Na tym się pewnie skończy :(
Choć wolałbym po prostu wyeliminować wszystkie inne możliwości.
Czy jest w ogóle możliwe złe złożenie tego rozrządu, kiedy zablokowane są wał korbowy i wały rozrządu ? Gdzie mogliśmy popełnić błąd?
MARIUSZ.B napisał/a: | Chyba że kable pozamieniałeś na świecach. |
O tym też pomyśleliśmy - ale był założone dokładnie tak jak zdjęte - nie rozłączaliśmy ich z tych gumowych obejm, długości się zgadzały, inaczej by po prostu nie weszły...
Stunt_Man napisał/a: | znaczyliście sobie kropkami na kole pasowym? |
Ofkorz Narysowaliśmy sobie kropeczkę na kole pasowym, a potem tak długo nim obracaliśmy, aż nam przypasowało do paska
A tak serio, to wymienialiśmy po zablokowaniu i wałów rozrządu i wału korbowego - tak jak to powinno się robić. Kropeczki były tylko dodatkowym punktem do sprawdzenia, czy wszystko OK - ja znaczyłem na górze, na pasku i kołach pasowych wałków rozrządu, tato na dole i nie na kole pasowym - zrobił dwa zestawy punktów, nie wiem gdzie to odznaczył na silniku, bo mnie w kanale nie było, jeśli to naprawdę takie istotne to go zapytam Poza tym, po tym kręceniu rozrusznikiem rozebraliśmy pokrywę zaworów, wkręciliśmy trzpień w blok i płaskownik bez problemu wskoczył na swoje miejsce na wałach, także raczej pomyłki tu nie było...
JoeMix napisał/a: | Czy przy próbie odpalenie, jak silnikiem kręcił rozrusznik było słychać coś dziwnego, lub samo kręcenie odbywało się dziwnie,,, np. szybciej niż zwykle lub nieregularnie szybciej wolniej? |
Nie, wszystko było normalnie (dźwięk, regularność, szybkość), tylko nie odpalił. Nie było żadnych stuków, huków, nic niepokojącego. Dopiero po dodaniu gazu na chwilę zaskoczył, po czym wydobywał się taki dźwięk, jaki często określamy klepaniem zaworów. I to się powtarzało - tzn. jak nie dawałem gazu, było normalnie, tylko nie odpalał, jak dawałem to odpalał i był ten dźwięk. Z tym, że jak odpalił to pochodził może z 5-10 sekund i gasł i tu już było czuć, że coś nie tak - tak jakby palił na 1 cylinder. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 09:21
|
|
|
Miałem do czynienia 2 razy z pokrzywionymi zaworami na wskutek przestawienia rozrządu,,, jeśli tak się dzieje to cylinder traci kompresje, i jak rozusznik kręci to albo jest to wyraźniej szybciej niż normalnie lub bardzo nieregularnie czyli jak wspominałem raz szybciej raz wolniej,,, jak kręcił jak zwykle to można przyjąć że zawory są ok, sprawdź kompresję i się okaże,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 09:22
|
|
|
ja bym sprawdził czy przypadkiem wszystko jest ok z czujnikiem położenia wału i wałka w głowicy, do tego jak macie dostęp do podłączenia się do kompa, sprawdzić czy coś tam nie wychodzi. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
sloma_p
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: FX
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 09:23
|
|
|
JoeMix, Marcin - OK, bardzo dziękuję za rady |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 22:28
|
|
|
Koniecznie daj znać co było jak dojdziesz. Jeszcze jedno jak silnik pali a nie ma kompresji to śmiesznie chodzi, jakby to powiedzieć dziwnie syka, pewnie czukiereczekkompresję przez nieszczelne zawory. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 23:29
|
|
|
Jakby co, mam do sprzedania silnik 1,25 z 2005r z Fiesty 2006 z przebiegiem 64kkm, IGŁA... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|