Transformacja - Ford Fiesta mk3 |
Autor |
Wiadomość |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:08
|
|
|
kur** co sie wejdzie na forum to jakiś leszcz pyta o coś co było robione i opisywane milion razy zamiast samemu poszukać |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 23:31
|
|
|
wybacz, moja wina, zapomniałem się. |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 01:03
|
|
|
Według moich danych wcale opisów na ten temat nie ma dużo śmiało można powiedzieć że wcale. Każdy pisze że swap mk3 1,4 na 1,6 16v to to samo co z 1,3 ale jestem na bierząco i jakoś to się nie pokrywa z opisami. Tak na prawdę to byłem zmuszony korzystać z 20 różnych schematów a i tak część musiałem wyrzeźbić po swojemu. Więc panie modzie oburzenie może i na miejscu ale nie do końca uzasadnione |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 01:31
|
|
|
szukałem od mojego ostatniego posta aż do teraz i nie znalazłem prawie nic związanego o to co pytałem z obrotomierzem. Owszem były o to pytania, ale nie było konkretnych odpowiedzi, (więc pewnie ślepy jestem, za co przepraszam) ale dalej nie wiem czy po swapie jak podłącze kostkę do obrotomierza będzie banglać czy nie, czy wystarczy pozmieniać oporniki, i potencjometr wyregulować (to wyczytałem) |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 11:41
|
|
|
Ja u siebie zrobiłem to tak że przeprowadziłem dodatkowy przewód z modułu zapłonowego silnika zetec do odpowiedniego pinu we wtyczce instalacji fiesty i wszystko bardzo ładnie działa. Można też sygnał wziąć z ECU ale moim zdaniem jest to bardziej problemowe. Szczegóły mogę podać na PW żeby nie zaśmiecać forum. |
|
|
|
 |
Mafios
Junior Admin

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 42 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 12:41
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Według moich danych wcale opisów na ten temat nie ma dużo śmiało można powiedzieć że wcale. Każdy pisze że swap mk3 1,4 na 1,6 16v to to samo co z 1,3 ale jestem na bierząco i jakoś to się nie pokrywa z opisami. Tak na prawdę to byłem zmuszony korzystać z 20 różnych schematów a i tak część musiałem wyrzeźbić po swojemu. Więc panie modzie oburzenie może i na miejscu ale nie do końca uzasadnione |
no chyba nie potraficie użytkować forum właściwie |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 18:51
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Fiesta to fiesta. Jak chcesz mieć coś szybszego to kup escorta 1,6 i po sprawie. Taniej ci wyjdzie.. |
cięższy jest i efektu nie ma, a i gniją bardziej |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 23 Gru 2011, 22:35
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Fiesta to fiesta. Jak chcesz mieć coś szybszego to kup escorta 1,6 i po sprawie. Taniej ci wyjdzie.. |
wolę fiestę, bardziej mi się podoba i w ogóle, (przynajmniej według mnie jest lepsza wizualnie przynajmniej). |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 13:11
|
|
|
Mariox003, f1@hawaj.cba.pl, zobacz ile macie postow a ile moderatorzy, my infiltrujemy to forum od lat tworzac dla was niesamowite zrodla wiedzy, rzucanie sie na moda z tepym widelcem jest rownoznaczne z brakiem szacunku dla osob ktore tak duzo wiedza, wiec jak mod pisze ze jest, albo jak uzytkownik ze stazem 4-5lat pisze ze jest wiec musi byc to gdzies opisane
a sama fiesta jest tak prosta ze jesli cchcesz swapowac to kupujesz zestaw, wyciagasz stary silnik z osprzetem i lapami i zakladasz nowy
dla przykladu dokladny opis swapa na 1.6/1.8/2l zetec macie tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21437
http://www.fiestaklubpols...t=21814&start=0
wiec nie mowcie ze nie ma
pozatym jak sie zacznie swapowanie i bedziecie miec problem to z garazu siadasz przed kompa i pytasz na forum i zawsze sie pomoze |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 14:09
|
|
|
Nikt nie mówi że nie ma takich opisów, są ale mało dokładne. Wiem o czym mówię bo dosłownie tydzień temu skończyłem taki swap. Nikt na nikogo się nie rzuca, ot normalna dyskusja w której potrzeba odrobinę zrozumienia. Kolejna sprawa to że można być 4 lata na forum moderatorem a nie widzieć fiesty na oczy bez urazy - taki przykład. I żeby dalej nie zaśmiecać forum podam tylko kilka przykładów z linków które podałeś na których mogłem się przejechać.
"Po odebraniu koła zamachowego poskładało sie to do kupy wszystko wpasowało sie idealnie" - to dziwne bo u mnie nie - różna średnica łożysk oporowych !!
"Silnik Został włożony razem ze skrzynia tez od góry wszedł jak w masło" - jak włożysz z orginalną łapą od zeteca pod klime i alternator to silnik będzie zapierał się o ramę. Dobrze że kawałek dalej pisze żeby wyciąć kawałek ramy !!!!
Po serii zdjęć w poscie następuje kolejne zdanie:
"Po dopięciu wszystkiego na prawie ostatni guzik czas na wypróbowanie na drodze.." - czyli elektryka pasowała P&P bez żadnych przeróbek? Kostka w kostke ?? Chyba czegoś tu brakuje w opisie !!!
Dla mnie to nie są dokładne opisy i nie można się nimi za bardzo sugerować. Można to traktować poglądowo ale posty z forum nie opisują nawet 30% problemów jakie ja napotkałem przy Swapie z 1,4 na 1,6 16V zetec z escorta mk7.
I nie pisze tego by kogoś denerwować, drażnić itp.
Pisze tylko by wykazać wzajemnie trochę zrozumienia bo forum jest właśnie od tego by takie rzeczy wyjaśniać. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 24 Gru 2011, 14:16
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl napisał/a: | Dla mnie to nie są dokładne opisy i nie można się nimi za bardzo sugerować. Można to traktować poglądowo ale posty z forum nie opisują nawet 30% problemów jakie ja napotkałem przy Swapie z 1,4 na 1,6 16V zetec z escorta mk7. |
trzeba było wszystko robić od początku do końca tak jak w opisie... ja przy pierwszy swapie 1.1 - 1.6 16V nie miałem żadnego problemu mimo że zrobiłem to z biegu bez przygotowań
w sobote po pracy fiesta wjechała do garażu z 1.1 a w poniedziałek rano pojechałem nią do pracy już z 1.6
a czemu? bo czytałem wszystkie tematy o swapach!
tylko młodzi teraz mają ze wszystkim problemy |
|
|
|
 |
Ad@mus

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 10:22
|
|
|
f1@hawaj.cba.pl, jesli opisy sa malo dokladne to opisz to raz a porzadnie-sprawdzimy co wiesz, a jesli opis bedzie bardzo dokladny to sie powiesi
niewiem-moze teraz mlodziez inaczej pisz i inaczej czyta?? |
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 13:03
|
|
|
W wolnej chwili zrobię jakiś mały opis przekładki mechanicznej wraz z modyfikacją instalacji elektrycznej i schematami podłączeń.
Wesołych Świąt |
|
|
|
 |
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 19:00
|
|
|
Ja swap z 1.3 na 2.0 gdzie jest więcej przeróbek niż w 1.6 (plastikowy kolektor) zaczynałem w sobotę a we wtorek była już jazda
Czytałem opisy porady innych z forum i łatwo i szybko poszło |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
lukas3482
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 2.0/16V
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 63 Skąd: Chełm
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 20:12
|
|
|
lukas3482, a cóż nie tak z tym plastikowym kolektorem? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 20:14
|
|
|
vegetagt napisał/a: | lukas3482, a cóż nie tak z tym plastikowym kolektorem? |
a np. to że trzeba przerabiać dolot, ucinać nagrzewnice ( kolektor z mondeo).
w sumie szczegóły... ale nie dla każdego |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Gru 2011, 20:16
|
|
|
aha, bo myslalem, ze mnie tez dotyczy, ale mi sie zmiescil bez większego bólu. |
|
|
|
 |
|