Transformacja - Ford Fiesta mk3 |
Autor |
Wiadomość |
masażysta [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 13:39 Transformacja - Ford Fiesta mk3
|
|
|
witajcie, najpierw się przedstawię bo jestem tu na forum nowy. Jestem masażystą i tak jak większość z Was (statystycznie) jeżdżę zasłużoną Fiestą mk3, rocznik 93, silnik 1,3 o wdzięcznym rozszerzeniu KAT (cokolwiek to znaczy?) Kolorek biały i tzw. 3D (mam tu na myśli troje drzwi a nie np.: trójwymiar, to tak żartem)
i teraz o co chodzi:
(moderatorów proszę ew o przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce, zastrzegam, że czytałem forum w poszukiwaniu odp i takiej w całości nie znalazłem)
jakiś czas temu, wpadłem na pomysł transformacji fiesty..... i rodzi się pytanie, pytanie do specjalistów w tym zakresie. Widzę (po obserwacji tego forum), że specjalistów tutaj jest szerokie grono i do nich kieruje prośbę o pomoc (uprzedzam że laik jestem zdrowy w tym temacie), a mianowicie:
podzieliłem sobie transformacje na dwa działy:
tuning stylistyczny
tuning mechaniczny
Słowo tuning, które kojarzy mi się z dostrajaniem i ulepszaniem podzespołów samochodu, mające na celu osiągnięcie jak największej prędkości, skrócenie czasu przyspieszenia, zwiększenie elastyczności silnika itp., plus odjazdowy wygląd.... nie za wszelka cenę. To nie ma być rajdówka, to ma być powiedźmy szybki, wygodny, tani w eksploatacji dupowóz (tak przeczytałem tu na forum ) zwracający uwagę innych swoją schludnością
Brnąc dalej w tym wywodzie, chciałbym podkreślić, że nie mam bogatego wujka w USA (choć by się przydało) a na koncie, są chwile w których widzę dno! Poproszę zatem o porady tzw ekonomiczne, czyli najniższy koszt a najwyższa jakość..... wiem, wiem.
Zacznijmy od tuningu mechanicznego:
- zmiana silnika (słucham propozycji, myślałem o 1,6 zetec)
- skrzynia się nadaje czy nie?)
- zmiana zawieszenia (słucham propozycji, dodam tylko, ze nie bardzo mogę pozwolić sobie na obniżenie zawieszenia... kiepski dojazd do domu)
- hamulce? (czy mogą zostać te co są?)
- i pewnie o czymś zapomniałem .... o czym?
Następnym postem będzie o tuningu stylistycznym. Nie wiem czy dobrze myślę, ale taki temat mógłby się stać swoistym poradnikiem dla laików, początkujących tuningowców... że tak ich nazwę.
Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez masażysta 23 Maj 2008, 14:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 14:14
|
|
|
Jak laik jesteś, to lepiej się nie brać bo nie ma nic za darmo i małym kosztem Co do silnika to dwa wybory - 1.6 CVH lub 1.8 Zetec (no można i 1.6 włożyć i 2.0 jak sie kce ). Co do zawieszenia to springi od Xrki, hamulce przednie wentylowane też od xrki... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
masażysta [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 14:29
|
|
|
ooo fajnie, jest juz pierwsza odp.
oczywiście, że licze się z kosztami (gdzie ich niema )
a mógłbyś przybliżyć cenę tych podzespołów? hamulce i springi?
i jakieś namiary gdzie mozna ew. silnik kupić? I czy skrzynie też, czy może zostac ta od 1,3?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
|
|
|
 |
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 14:43
|
|
|
mam skrzynie do 1.6 cvh, springi od xr, i zaciski od xr, jak również stabilizator przedni z mocowaniami, jak cos bedziesz chcial to daj znac na PW |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 14:50
|
|
|
Tu przede wszystkim trzeba konkretów, na czym ci bardziej zalezy - na wygladzie czy osiagach/prowadzeniu. Swap silnika (tak zeby bylo to w miare porzadnie) to koszt minimum 3-4 tyś. a do tego dochodzi jak juz pisali zawieszenie, hamulce przednie. Skrzynia od slabszego silnika pasuje ale ma krotsze przelozenia i moze sie po pewnym czasie rozleciec, wiec lepiej tez od razu wlozyc prawidlowa.
Inna sprawa w jakim stanie masz to auto, czy nie jest pordzewiałe lub po jakims wypadku... |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 23 Maj 2008, 14:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 14:51
|
|
|
Co do skrzyni to ja przy 1.6 (miałem) i obecnym 1.4 mam skrzynkę od 1.1 i że to jest krótka skrzynia to nawet 1.4 daje rade ;-) |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 15:12
|
|
|
na allegro jest silnik 1,6 Cvh za 350zl. Koszta wiec nie wielke, ogolnie koles ma cala fieste to masz od razu hamulce springi i silnik. tak wiec za 1000zl masz juz fieste ktora buja sie do 170 bez jakis wiekszych problemow Chyba ze jestes jak polowa tego forum marzyciel i zalozyles ten topic tylko po to zeby wkurzyc moda;)
Jak bedziesz szukac kogos do tego zeby Ci to wszystko wlozyl zapraszam do mnie |
|
|
|
 |
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 19:53
|
|
|
najrozsądniej jest znaleźć drugie auto na dawce np. RSa 1800 z nienadającą sie budą, ale i tak musisz doliczyć remont silnika |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 19:57
|
|
|
skoro sie skupiamy na mechanice narazie to zostawiam u nas w dziale.
a teraz do sedna,
Przedewszystkim witam,
co do twoich pytań.
Rozumiem że nei oczekujesz bóg wie jakich osiagów wiec proponowałbym coś takiego. Kupc całą xr2i 1,6 8v. masz silnik, zawieszenie, skrzynia moze byc od 1,3 bo jest prawie taka sama (w xr2i jest wytrzymalsza), hamulce itd. Jak dobrze trafisz kupisz 110KM (15 lat temu). do tego stylistycznie mozesz zrobić xr2i ze swojej no chyba że masz inną wizje.
co do Zeteca to jest on droższy w exploatacji codziennej wiec skoro też na to patrzysz jest to ważne.
Generalnie zastanów sie czy nie bardziej kożystnie finansowo by nie wyszło sprzedać swojej i kupić xr2i lub Futury. mi sie wydaje że taniej. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 20:06
|
|
|
PumaRST napisał/a: | co do Zeteca to jest on droższy w exploatacji codziennej wiec skoro też na to patrzysz jest to ważne. | to prawda rozrząd i osprzet jest droższy ale przynajmniej mój pali mniej niż cvh z xr2i więc na to też warto patrzeć i ja osobiście żadnego innego silnika do swapa nie widzę niż zetec |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
masażysta [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2008, 22:05
|
|
|
Wielkie dzięki za odpowiedzi, widać że co dobre forum to dobre forum. Naprawdę dzięki.
Teraz co do fiesty... tej mojej oczywiście.
Pytanie moje jest jak najbardziej na topie, moja fiesta jest ok, ma przejechane dopiero 10030 km (dzisiaj), czyli 30 km temu przekręciłem po raz pierwszy licznik. Rdzy prawie w ogóle nie ma, stan określił bym na b.dobry.... ma tam parę spraw do poprawki ale uczciwie mówię, że przeglądzik przeszła bez najmniejszych problemów. Miała byc przejściowo, ale spodobała mi się.... z stąd te pytania do WAS.
jedziemy dalej:
Cytat: | Tu przede wszystkim trzeba konkretów, na czym ci bardziej zalezy - na wygladzie czy osiagach/prowadzeniu. |
szczerze... to na tym i na tym Nie musi to byc tak jak pisałem wcześniej rajdówka, ale żeby komfort jazdy (komfort przez duże "K") BYŁ! Co do wyglądu..... popytam w odpowiednim dziale.
Cytat: | Rozumiem że nei oczekujesz bóg wie jakich osiagów wiec proponowałbym coś takiego. Kupc całą xr2i 1,6 8v. masz silnik, zawieszenie, skrzynia moze byc od 1,3 bo jest prawie taka sama (w xr2i jest wytrzymalsza), hamulce itd. Jak dobrze trafisz kupisz 110KM (15 lat temu). do tego stylistycznie mozesz zrobić xr2i ze swojej no chyba że masz inną wizje. |
ot to właśnie będzie to!
Cytat: | Jak bedziesz szukac kogos do tego zeby Ci to wszystko wlozyl zapraszam do mnie |
niewiem czy skorzystam (zależy od ceny:D).... ja z Wawy.... nie za daleko?
Jeszcze raz wszystkim dziękuję za podpowiedzi.....pytań c.dn.
pozdrawiam
masażysta |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 23:41
|
|
|
podłączam się w pewnym sensie do tematu (może ślepy jestem za co szczerze przepraszam, ale szukałem w forum i niewiele znalazłem, a za mało to jak dla mnie). A więc co potrzebuję do swapa mojej fiesty mk3 z 1.4 clx, na 1.6 16V z escorta oprócz silnika, skrzyni biegów, wiązki i komputera?? |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
 |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 20:07
|
|
|
z podstawowych elementów to przednią poduszke silnika
tylną zrobisz z tej od 1.4 |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:23
|
|
|
Jak będziesz miał kompletny silnik 1.6 16v to w zasadzie masz wszystko co potrzeba. Skrzynia z 1,4 podejdzie pod 1.6 16v z tym że trochę z blachami osłaniającymi zamach trzeba powalczyć żeby ładnie wyglądało i spełniało swoją rolę Trochę kłopotów będzie też z chłodnicą i wężami wodnymi, chłodnica może zostać od 1,4 ale trzeba to wszystko mądrze połączyć z silnikiem i nagrzewnicą. Przed montażem musisz pamiętać o odkręceniu od bloku silnika 1.6 16v uchwytu z osprzętem na którym mocowane są alternator oraz pompa od klimy i wspomagania ( w przeciwnym wypadku silnik będzie zapierał się o przednią belkę). Do silnika 1.6 16v trzeba dać alternator od 1,4 z kółkiem na wieloklin które trzeba przeszczepić . Przeróbka czeka cię też przy uchwycie z tyłu silnika. Musi być ten z 1,4 po drobnym dopasowaniu |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:24
|
|
|
ok dzięki. A czy ta poduszka to może być z escorta? A i co jeszcze, bo na pewno to nie wszystko???
a co do skrzyni, to mam zamiar wsadzić tą z escorta, powinna pasować, z tego co wyczytałem na innym forum. Czy to prawda, że będzie pasowała? |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:31
|
|
|
Potrzebny będzie krótki pasek 880 - 890 6pk który będziesz napinał alternatorem. Nie wiem jak wygląda sprawa gdy masz wspomaganie w mk3 - tego tematu jeszcze nie przerobiłem więc trudno mi powiedzieć nawet jak poprowadzić pasek do pompy wspomagania - będę robił wkrótce to się dowiem Przy swapie warto wymienić też przynajmniej tarcz sprzęgłową, żeby za kilka kilometrów znów całości nie rozbierać.
Trochę walki jest też przewodami instalacji elektrycznej - po pierwsze trzeba to jakoś ładnie poprowadzić po drugie troszkę trzeba poprzepinać w kostkach. Ogólnie to trzeba powiedzieć że nie ma w czasie tego swapu jakiś trudnych rzeczy do zrobienia. Jak nie masz dwóch lewych rąk to dasz radę - ale potrzeba na to kilka dni |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:46
|
|
|
damy radę (jakoś) choć jestem w tym temacie nieco zielony. Mam ojca mechanika, ale wku*#!@ go moja fiesta i nie chce mi nic powiedzieć, bo mam sam się dowiedzieć. Ale z waszą pomocą dam rade |
|
|
|
 |
f1@hawaj.cba.pl

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 24 Skąd: Ostrów
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:50
|
|
|
Jak coś to pisz na PW - mam temat obcykany bo tydzień temu skończyłem dokładnie taki swap z 1,4 8V na 1,6 16V Zetec z Escorta MK7 |
|
|
|
 |
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 30 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 478 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 22:55
|
|
|
w temacie lepiej, bo mam wszystko za jednym zamachem.
a co do liczników, wskaźników itp. to jak mam postąpić? |
|
|
|
 |
|