[MK6] 1,4 16v odpala i odrazu gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 19:18 [MK6] 1,4 16v odpala i odrazu gaśnie
|
|
|
Witam
Mam taki problem ze swoją fiestą, jak jest ciepło to wszystko ładnie odpala, ale jak temperatura spadnie do około 0 stopni to odpala i gasnie tak ze dwa razy potem trzeba chwile pokręcić i odpali, jak dodam odrazu lekko gazu to działa dobrze. Nie zwieksza obrotów na zimnym silniku, czujnik już wymieniłem, świecei kable też, cewkę dwa miesiące temu bo padła. Jak podłączę pod kompa to nie ma żadnych błędów.
Jest jeszcze taka sytuacja że jak uderze w gaz to słychać takie zasyczenie powietrza dość głośne. Czy ma to jakiś związek z tym?
Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów.
A przy okazji to jeszcze zegarek jak ustawie to po czasie mi się spóznia i tak coraz bardziej i bardziej. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Sty 2012, 11:27, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Gru 2011, 23:50
|
|
|
na bank masz słaby aku, miałęm to samo z tym, że mi się spóźniał zegarek aż pewnego dnia poprostu nie odpaliłem, innych objawów nie było (np. przygasające światła czy kontorlki)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 22 Gru 2011, 08:52
|
|
|
no ale rozrusznikiem dobrze kręci. z innych objawow to jeszcze zegary po chwili zaskakuja |
|
|
|
 |
ed
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 58 Dołączył: 01 Mar 2007 Posty: 16 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 01:49
|
|
|
Wszyscy skupili się za zegarku a czas płynie... wprawdzie coraz wolniej, ale płynie... a to dlatego że, ziemia kręci się coraz wolniej i zatrzyma się w grudniu 2012 wtedy ten zegarek też zatrzyma się i... koniec problemu ze spóźnianiem się
Dla odmiany zajmę się gaśnięciem silnika. Podejrzewam że, problem leży w tym że, gaźnik gdzieś zasysa tzw. fałszywe powietrze, albo pęknięty któraś rurka, albo nadmierne luzy na osi przepustnicy.
Pisząc gaźnik mam na myśli układ dolotowy powietrza, za filtrem powietrza a przed silnikiem. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Gru 2011, 21:12
|
|
|
ed napisał/a: | Dla odmiany zajmę się gaśnięciem silnika. Podejrzewam że, problem leży w tym że, gaźnik gdzieś zasysa tzw. fałszywe powietrze, albo pęknięty któraś rurka, albo nadmierne luzy na osi przepustnicy.
Pisząc gaźnik mam na myśli układ dolotowy powietrza, za filtrem powietrza a przed silnikiem. |
Ciekawa teoria ale w samochodach wtryskowych "przecieki" podnoszą obroty a nie obniżają .
Co najwyżej mogą wprowadzać w błąd przepływomierz który będzie dawał zbyt ubogą mieszankę do normalnej jazdy. |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 14:23
|
|
|
zrobiło się cieplej i odrazu odpala normalnie, wskakuje na wieksze obroty i nie ma żadnego problemu, ale jak znowu spadnie temperatura bedzie to samo,
a gdzie w tym silniku jest silniczek krokowy moze on jest brudny? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2011, 20:42
|
|
|
Ile ma to przebiegu ?
Zrób zdjęcie komory silnika to popatrzymy co gdzie jest ! |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 15:07
|
|
|
110 tys przebiegu. udokumentowanego. Auto z polskiego salonu i w ASO było serwisowane
http://imageshack.us/phot...5/imgp5536.jpg/
zdjęcie pożyczone z innej strony ale dokładnie taki mam silnik |
|
|
|
 |
wtyk
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40 Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 75 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Sty 2012, 20:53
|
|
|
w tym "typie" nie ma silnika krokowego, jest przepustnica elektroniczna i jeżeli byłaby by brudna to obroty by falowały, ew. były podwyższone, ja tam bym się upierał żeby przy pogodzie poniżej 0 podmiankę zrobić aku z jakimś znajomym na chwilę i sprawdzić czy na innym ruszy.. |
|
|
|
 |
Lapa77
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Gold
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 27 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 7 Sty 2012, 21:21
|
|
|
Kompa podpinałeś? W Megance II jak mi takie rzeczy się dzieją to znaczy że pada czujnik położenia wału korbowego lub czujnik położenia wałków rozrządu. |
_________________ PZDR
Lapa |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 11:20
|
|
|
akumulator kupiony nowy. bo stary padł przy tym mrozie -14, a auto dalej robi tak samo, pomaga mu jedynie dodanie lekko gazu, żeby zwiększyć obroty tak na 1200, tak myślę a może nie ma napięcia na tym czujniku temperatury, gdzieś kabel się przetarł, mogło to by być też przyczyną chyba? i pisałem już że zadnych błędów nie ma na kompie, a może być to też przyczyna po stronie tych wężyków podciśnieniowych? tylko nie wiem gdzie one są które sprawdzić? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 07:14
|
|
|
Piotr_ napisał/a: | auto dalej robi tak samo, pomaga mu jedynie dodanie lekko gazu, żeby zwiększyć obroty tak na 1200 | Z tego co piszesz to na zimnym silniku komp zlewa sytuacje i nie zwiększa obrotów i dlatego silnik gaśnie,,, pytanie dlaczego kompowi to lata,,, tym bardziej ze ponoć nie ma błędów tak? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 30 Sty 2012, 13:16
|
|
|
no dokladnie nie ma błędów, juz 3 razy sprawdzane było |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 30 Lis 2012, 11:32
|
|
|
odświeżam temat bo pojawily się nowe problemu z fiestą.
od jakiegoś czasu nękają mnie podwyższone obroty na biegu jałowym 1100-1200obr/min
pofatygowałem się dzis do znajomego na podpięcie do kompa
i na parametrach dziwiły na dwie rzeczy
krótkoterminowa korekta składu mieszanki na wolnych obrotach wynosi ok80% a jak sie dodaje gazu nawet 300%
no i kąt wtrysku 28 stopni
nadmienie ze problem z odpalaniem w niskich temperaturach dalej wystepuje ale całe lato się tym nie przejmowałem.
i jeszcze mam pierwsza sonde lamda do wymiany
spalanie po ostatnim zatankowaniu wyszło dość duże 7.7 l/100km |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Gru 2012, 14:42
|
|
|
Piotr_ napisał/a: | i jeszcze mam pierwsza sonde lamda do wymiany | To na co liczysz, ze z uwalonym czujnikiem będzie dobrze,,, szkoda w ogóle się pod kompa podpinać jak wiesz ze coś masz uwalone,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2 Gru 2012, 22:09
|
|
|
to ze sie rozwaliła dopiero po podłączeniu pod kompa się dowiedziałem.
a sonda lambda moze powodować takie rzeczy jak opisałem?
może być odpowiedzialna za ten kąt wtrysku i korektę mieszanki? |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 3 Gru 2012, 22:59
|
|
|
sonda wymieniona i obroty poszły na 1500 i nie spadaja. restart tez nic nie dał
co w tym silnku jest odpowiedzialne za obroty biegu jałowego.
juz nie mam pomysłów
zaglądałem w przepustnice jest czysta w środku a prześwit w niej jak jest zamknięta to mniej niz jeden milimetr
Dziś udało zlokalizować mi się miejsce gdzie dostawało się lewe powietrze, nie zastanawiając się zmieniłem ten pechowy wężyk (gruby który idzie obok alternatora i wchodzi za przepustnica w kolektor).
i pojawił się inny problem teraz znowu odpala i gaśnie,
odłączyłem aku na jakiś czas żeby komp się zrestartował jednak nic to nie dało
nie dawało mi to spokoju to przejechałem się samochodem lekko przytrzymując gaz i jak wróciłem na parking samochód już nie zgasł ale po wciśnięciu sprzęgła bardzo mocno spadły obroty tak na granice zgaśnięcia i weszły na jakieś 700 obr/min
szukając jeszcze przyczyny co się może dziać przy podciśnieniu doszedłem to tego czujnika (chyba map sensor) do którego wchodzą dwa wężyki podciśnieniowe, jeden z kolektora a drugi gdzieś do tyłu idzie.
Jak odłączyłem od niego wtyczkę silnik w żaden sposób nie zareagował czy to może oznaczać jego uszkodzenie czy tak właśnie ma być? |
|
|
|
 |
Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Family
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: Reda
|
Wysłany: 7 Gru 2012, 16:18
|
|
|
walczę z tym samochodem już od tygodnia i zrobiłem już wszystko co się dało, wymieniłem kable, sprawdziłem świece które były wymienione 2000km temu podmieniłem cewkę, zmieniłem czujnik temperatury cieczy wymieniłem sondę (już pracuje prawidłowo sonda) usunąłem źródło lewego powietrza w kolektorze, a silnik dalej nie odpala bez przytrzymania gazu przez jakas minute na mrozie, i przygasa a czasem zgasnie w czasie jazdy przy wrzuceniu luzu,
Proszę o jakąś sugestie co jeszcze może być, przeleciałem wszystkie tematy na różnych forach i już brak mi pomysłów |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Gru 2012, 18:48
|
|
|
Piotr_ napisał/a: | tego czujnika (chyba map sensor) do którego wchodzą dwa wężyki podciśnieniowe, jeden z kolektora a drugi gdzieś do tyłu idzie.
Jak odłączyłem od niego wtyczkę silnik w żaden sposób nie zareagował czy to może oznaczać jego uszkodzenie czy tak właśnie ma być? | U mnie też nie ma żadnej reakcji na odłączenie tej wtyczki... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
Wisni@

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Szymon
Wiek: 32 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 242 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 7 Gru 2012, 19:03
|
|
|
Kiedyś miałem problem z jednym autem i troche szukałem co było nie tak, Okazało się to że była słaba masa na kompie , może warto sprawdzic |
_________________ Czarna Zdzira By Wisni@
 |
|
|
|
 |
|