Przesunięty przez: van 21 Cze 2014, 21:36 |
[MK2] szukam schematu elektryki |
Autor |
Wiadomość |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 15 Gru 2011, 22:24 [MK2] szukam schematu elektryki
|
|
|
Witam.
Czy ktoś z kolegów ma może schemat instalacji elektrycznej do Fiesty MK2
i może mi podesłać na adres m@il celeron400@poczta.fm
Głównie chodzi mi o przełączniki zespolone gdyż chcę zamontować sobie
czasówki do wycieraczek ale nie wiem gdzie się wpiąć dlatego potrzebuje schematu
Z góry dziękuje za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2011, 06:54
|
|
|
Do mk2 z czasówką się nie wepniesz, z racji na układ parkowania,,, jak chcesz taką uniwersalną to stracisz jeden bieg wycieraczek - tylko ori przełącznik z czasówka + przekaźnik i zrobienie jak se to konstruktor wymyślił,,, dlatego że jak w pozycji spoczynkowej będziesz chciał dać impuls żeby wycieraczki ruszyły to się zwarcie zrobi, przez przełącznik właśnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 16 Gru 2011, 08:21
|
|
|
Hmm jak bym miał schemat to coś bym wykombinował zawsze można prąd puścić przez diodę o dużej wydajności prądowej a zapobiegnie to zrobieniu zwarcia bo dioda nie puści prądu w drugą stronę.
Tylko bez schematu to ja ani rusz do instalacji.... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Gru 2011, 10:54
|
|
|
Włącz wycieraczki i zaraz wyłącz, tak by przełącznik był na zero, i wyjmij wtyczkę z włącznika, wycieraczki stan - dioda nie pomoże, przerabiałem ten temat, nawet jak wycieraczki stoją w miejscu to tam jest przepływ prądu,,, tak że silnik ma szczotki zwarte (hamowanie),,, tylko ori przełącznik który w pozycji czasowej ma ów hamowanie wyłączone, i przeniesione na przekaźnik,,, chyba że zrezygnujesz z jednego biegu, ja robiłem bez shamatu, na 3 przekaźniki przeniosłam układ przełącznika,,, i przełącznik wykorzystałem tylko do sterowania przekaźnikami, w dół chwilówka, raz w górę=czasówka na II biegu, do końca w górę=II bieg |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 13:16
|
|
|
Patrząc na schemat zaczerpnięty z innego samochodu myślę że dało rade by to przerobić tak aby nie tracić biegów ani nie robić zwarcia |
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 13:25
|
|
|
Oki188, na końcu sam naprawiam Etzolda są jakies schematy. Jak nie masz książki to ci cykne fotki |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 15:20
|
|
|
vegetagt napisał/a: | na końcu sam naprawiam Etzolda są jakieś schematy. Jak nie masz książki to ci cyknę fotki |
Byłbym bardzo wdzięczny za wszystkie schematy które by mi pomogły |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 18:38
|
|
|
Poszukaj przełącznika zespolonego do mk2 z czasówką . Raz w dół zostaje na stałe i to bieg wycieraczek z interwałem czasowym. Do tego przekaźnik mikroprocesorowy uniwersalny sterowany sygnałem spryskiwacza (niezbędna negacja sygnału) bo większość przekaźników ma sterowanie + a w mk2 jest spryskiwacza uruchamiany masą . Wtedy masz programowany czas od 0 do 60 sek zazwyczaj płynnie .
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20 |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 19:07
|
|
|
Dzięki kolego przełącznika poszukam na alledrogo a jeśli nie uda mi się znaleźć to podaje dla potomnych wyniki pomiarów przełącznika zespolonego
Porównywałem ze schematem wyżej i jak widać da się zrobić
Jak będę miał gotowy schemat to na pewno się nim podzielę.:) |
Ostatnio zmieniony przez Oki188 17 Gru 2011, 22:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 22:13
|
|
|
Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony. |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 22:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Pamiętaj że na biegu "0" jeden przewód z silnika podpięty jest pod masę by silnik gwałtownie się zatrzymywał . Realizuje to przełącznik zespolony. |
Faktycznie masz rację pin 10 z 9 na moich pomiarach co przeoczyłem |
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 17 Gru 2011, 23:14
|
|
|
Dzięki wielkie za schemat scalę go w całość i na pewno się przyda |
Ostatnio zmieniony przez Oki188 23 Gru 2011, 16:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Gru 2011, 13:23
|
|
|
Musisz sobie dobudować bramkę NOT do układu w przerywaczu i bedzie się sterować minusem spryskiwacza .
Najprostsza opcja to 1 tranzystor i 2 rezystory.
Choć możesz użyć scalonych bramek np serii 74.. z tego co pamiętam (gdyż zajmuje się raczej mikrokontrolerami)
ewentualnie jeśli nie ogarniasz elektroniki możesz zastosować miniaturowy przekaźnik monostabilny NO NC |
|
|
|
 |
Oki188

Model: Ford Fiesta Mk2`88
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 38 Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 36 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 18 Gru 2011, 15:45
|
|
|
Elektronikę ogarniam ale po nocy jak się dużo myślało nad wszystkim to zapomniałem że faktycznie taką bramką mogę zrobić sterowanie spryskiwaczem |
|
|
|
 |
|