[MK3] Miękki pedał hamulca |
Autor |
Wiadomość |
sowa87

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 37 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 00:22 [MK3] Miękki pedał hamulca
|
|
|
Witam. Mam pewien problem związany z hamulcami. Ponieważ od pewnego czasu zauważyłem ubytki płynu hamulcowego ale nic sobie z tego nie robiłem. Lecz dzisiaj pedał był tak miękki że ja hamowałem a auto tylko zwalniało. Zatrzymałem się i popatrzyłem że nie ma wogóle prawie płynu. Zalałem tego płynu lecz pedał jest dalej miękki. Próbowałem go pompować przy zapalonym silniku lecz przy szybkim popowaniu traci obroty i silnik gaśnie. Ma ktoś na to jakąś rade lub wie co to może być ?? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 25 Lis 2010, 07:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CzaRmaX

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 52 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 194 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 03:38
|
|
|
No powiem tak - niezły jesteś.
Kolego jedź do warsztatu lub sam napraw układ hamulcowy - chyba, że czekasz na jakąś bombkę pod choinkę. Następnie go odpowietrz i będzie wszystko super.
Jak to zrobisz to przestaniesz zadawać takie durne pytania. Szczerze mówiąc to mózg się lasuje jak człowiek sobie zdaje sprawę, kto za nim jedzie albo kto z poprzecznej drogi może wyjechać. |
_________________ Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną
 |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lis 2010, 06:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 06:40
|
|
|
sowa87 napisał/a: | Ma ktoś na to jakąś rade lub wie co to może być ?? | Dwie albo nawed trzy,
1. Napraw hamulce, bo masz nieszczelność i ci ucieka płyn,,,
2. Przy okazji naprawy wymień płyn na nowy a po wszystkim całość dobrze odpowietrzyć
3. Puki nie zrobisz punktu 1 i 2 nie używaj auta bo qwa się zabijesz (to akurat pikuś) gorzej jak kogoś zabijesz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sowa87

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 37 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:22
|
|
|
No i znalazłem przyczynę. W prawym kole leje się jak z kranu i to zapewne z wężyka. Jutro ściagne koło i zobacze co i jak. I mam pytanko. Czy jakąś wielką sztuką jest wymienić ten wężyk i co zrobić po wymianie?? |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:24
|
|
|
odpowietrzyc trzeba cały układ najlepiej
wymien od razu cylinderek hamulcowy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:25
|
|
|
sowa87 napisał/a: | co zrobić po wymianie?? | Odpowietrzyć układ hamulcowy... Koniecznie... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Lis 2010, 23:26
|
|
|
wężyk wymienia się łatwo, o ile uda się go odkręcić. trzeba zwrócić uwagę, żeby przy przykręcaniu go nie poskręcać - przykręcasz do przewodu metalowego, a przy wkręcaniu w zacisk (o ile mowa o przednim kole, bo prawych masz w samochodzie 2 sztuki) kręcisz zaciskiem, a nie przewodem. na koniec dokręcasz kluczem, a po wszystkim odpowietrzasz cały układ. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
sowa87

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 37 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 00:01
|
|
|
Mógłby mi ktoś napisać odrazu ile mniej więcej będzie wynosił koszt wężyka i cylinderka?? |
|
|
|
 |
CzaRmaX

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Paweł
Wiek: 52 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 194 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 04:59
|
|
|
Od razu lepiej piszesz
Cen Ci nie napiszę ale na wstępie to możesz przejrzeć sobie Allegro czy coś podobnego aby wiedzieć co ile kosztuje. I dbaj o takie rzeczy jak hamulce/zawieszenie/układ jezdny bo to zdrowie Twoje i innych |
_________________ Każdy powinien mieć taki dupowóz z załącznikami. Życzę Wam tego pod choinką ja wraz z moją Fieściną
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 06:35
|
|
|
bidżej napisał/a: | trzeba zwrócić uwagę, żeby przy przykręcaniu go nie poskręcać - przykręcasz do przewodu metalowego, a przy wkręcaniu w zacisk (o ile mowa o przednim kole, bo prawych masz w samochodzie 2 sztuki) kręcisz zaciskiem | No właśnie odwrotnie, w zacisk wkręca się na sztywno, w jakiej pozycji dokręcisz do końca w takiej zostanie, do przewodu nakręcasz nakrętką a przewód ustawiasz jak chcesz, dlatego najpierw wkręca się w zacisk przewód, potem montuje zacisk, prowadzi przewód jak trzeba i na koniec zakręca się nakrętek na przewodzie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 07:07
|
|
|
JoeMix, w sumie i tak wychodzi na jedno jak się odpowiednio zrobi... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
TomQ

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 26 Lis 2010, 12:54
|
|
|
@sowa87
Mam kilka zasad samochodowych i wierz mi, że zawsze dobrze na ich przestrzeganiu wychodziłem.
Najważniejsza brzmi: Nie oszczędzaj nigdy na hamulcach, oponach i olejach.
Pamiętam jak kiedyś kolega kupił superwypaśnego Merola. Oryginalne klocki hamulcowe na przód kosztowały coś koło 500zł. Pewnie firma wyszła z założenia, że jak kogoś stać na autko za ponad 300.000 zł, to taka kwota nie zrobi na nim wrażenia. Pomylili się bo na nim zrobiła i wolał jakieś podróby za stówę.
Skończyło się w sądzie. Kumpel skasował nie tylko swojego Mesia, ale i napotkanego na drodze Opla. Kierowca, którego musiał przejść kilka skomplikowanych operacji, a i tak został inwalidą. Sąd prócz odszkodowania zasądził rentę. Ubezpieczenie NW pokryło niewielką część i kumpel płaci do dziś.
Jeszcze starał się przerzucić odpowiedzialność na importera/dystrybutora klocków, ale okazało się, że spółeczka z o.o. już zbankrutowała i może "pisać do niej na Berdyczów".
Skasował Merola bez AC. Nie wiem ile kosztowała naprawa, ale na pewno kupiłby za nią kilkaset oryginalnych klocków. Do tego sądy, adwokaci, biegli, odszkodowania i dożywotnia renta. Fakt, że przy okazji stracił zniżki na OC przy poprzednich to nieliczący się szczegół.
Niezbyt dobrze też wpłynęła na niego świadomość, że młody człowiek będzie przez jego głupotę i pazerność do końca życia jeździć na wózku. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
 |
sowa87

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 37 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 14:13
|
|
|
Jednak do wymiany był miedziany przewód. Po prostu skorodował i była dziurka. Więc myślę że temat można zamknąć i dziękuje wszystkim za pomoc i porady. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 14:16
|
|
|
A to miedź koroduje? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
sowa87

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 37 Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 20 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 14:22
|
|
|
wydaje mi się że koroduje skoro pojawiła się dziurka i nie jest to równiutkie koło więc o przebiciu czymś nie ma mowy lecz jest jeszcze możliwość że po prostu się przetarła ale w tym miejscu też nie bardzo miała jak. Wiec po 20 latach eksploatacji wydaje mi się że może nie skorodować ale ulec destrukcji ;P |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 14:32
|
|
|
Aha i sądzisz że 20 lat temu kładli miedziane przewody? Mimo ze to mk3 to chyba stalowe jednak,,, a jak tak, to wszystkie masz do wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
|