Propozycje wzoru kalendarza - opinie, sugestie |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 09:14
|
|
|
(kurde, w translator to musiałem wrzucić) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 11:03
|
|
|
bidżej napisał/a: | Pierwsza generacja Forda Fiesty została zaprezentowana światu w roku 1970, a produkcja modelu rozpoczęła się sześć lat później. | Kurde, poważnie MK1 wypuścili dopiero w '76 |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 11:21
|
|
|
hanysek napisał/a: | i w kozdym miesiacu inno fiesta |
ode mnie się odczep. źle na zdjęciach wychodzę, a moja fiesta do najładniejszych nie należy
pracuję właśnie nad tekstami. zobaczymy co mi z tego wyjdzie :) |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 12:42
|
|
|
narazie mam coś takiego
MK1 napisał/a: | Pierwsze prototypy Forda Fiesta opracowano w 1970 roku z uwagi na rosnącą konkurencję. Na rynku amerykańskim zmodernizowano nadwozie, a projekt zyskał nazwę „Bobcat”. Jednak w 1973 roku stylizację nadwozia oddano w ręcę włoskiej firmy Ghia. Tak powstała ostateczna wersja, której produkcję rozpoczęto w roku 1976. Pierwsza generacja Fiesty była najmniejszym samochodem w rodzinie Forda i jednocześnie pierwszym autem tej marki z nowoczesnym na owe czasy przednim układem napędowym.
MK1 oferowano początkowo z trzema silnikami benzynowymi: 1.0 LC, 1.0 HC oraz 1.1 HC o mocach odpowiednio 40, 45 i 53KM. Dostępne były 4 wersje wyposażenia: Base, L, S oraz topowa - Ghia. Z czasem do gamy silników dołączył silnik 1.3 (58KM) oraz 1.6 (84KM). Jesienią 1981r. rozpoczęto produkcję sportowej wersji. XR2 charakteryzowała się 84-konnym silnikiem 1.6 Kent, zmodernizowanym zawieszeniem, obręczami kół ze stopów lekkich oraz obecnością obrotomierza w zestawie wskaźników.
|
MK2 napisał/a: | We wrześniu 1983 roku wprowadzono do sprzedaży drugą generację Fiesty. Auto tak samo jak poprzednik było oferowane wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback. Początkowo ofercie znalazły się silniki znane z MK1: 1.0LC, 1.0HC, 1.1HC oraz 1.3 OHV. Pierwsze trzy były dostępne z 4-biegową skrzynią, a silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. W maju 1984r. silnik 1.3 OHV (58KM) zastąpiono nowocześniejszą jednostką 1.3 CVH (60KM). Również w 1984r. rozpoczęto produkcję pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6l i był dostępnym wyłącznie ze skrzynią 5-biegową.
W 1984r. do sprzedaży trafiła wersja XR2 z silnikiem 1.6CVH. Pomimo podobnej pojemności jak w Fieście MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik znany już z Escortów. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3s oraz prędkość maksymalną ok. 180 km/h . W styczniu 1986 silnik jeden 1.3 CVH zastąpiono przez 1.4 CVH (moc wzrosła z 60 aż do 73KM) i tak powstawała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu „S”. Wersja S posiadała tzw. S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.
|
MK3 napisał/a: | Trzecią generację Fiesty zaprezentowano w 1989r. Nowe nadwozie udostępniono w wersji 3 i 5 drzwiowej, a także dostawczej - Courier. W MK3 występowały 3 rodzaje skrzyń biegów – ręczne o 4 i 5 biegach oraz automatyczna CTX.Początkowo generacje sprzedawano z silnikami 1.1 HCS, 1.4 i 1.6 CVH oraz wysokoprężnym 1.8. W 1994r. przeprowadzono facelifting nadwozia. Zmienił się kolor przednich kierunków na biały oraz kształt zewnętrznych lusterek. Po zmianach potocznie nazwano wersję po faceliftingu MK3.5. W tym samym roku zaprezentowano wersje Si oraz Futura z silnikami 1.4 8V i 1.6 16V Zetec. Auto wyróżniało się nowymi, obłymi zderzakami.
Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowy motor 1.8 16V Zetec o mocy 105/130KM – wersja XR2i 16V/ RS1800. W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.
|
Pewnie będą jakieś poprawki w drugim tekście o MK3, bo pogubiłem się w tych wszystkich wersjach. Jestem otwarty na wszelkie propozycje. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
Ostatnio zmieniony przez inno 22 Lis 2011, 13:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 13:02
|
|
|
Mk1 było XR2 tak samo jak Mk2, 3 i tak dalej,,, nie było Mk1 XR,,, poprawcie bo w końcu tak zostanie,,, i ten S-pak mi nie pasuje, le to w domu musiałbym sprawdzić,,, coś mi się kojarzy że to Xr2 tylko ze bez pakietu poszerzeń... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 15:19
|
|
|
inno napisał/a: | W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r. |
S była produkowana do końca 1993 roku razem z XR2i 16v, od 94 byly tylko RS1800 |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 15:41
|
|
|
czyli
MK3 napisał/a: | Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowe motory 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r. silniki 1.8 (105/130KM) zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r. |
teraz będzie dobrze? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 17:10
|
|
|
A może wziąć to co pisałem kiedys tutaj - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691
Cytat: | Fiesta Mk3 to nie tylko cywilne wersje jakich wiele na naszych drogach, ale także sportowe odmiany które dla wielu osób stały się już na swój sposób kultowe (tak samo jak ich odpowiedniki wśród modeli Escort, Sierra itp.). Mimo iż w latach 90`tych nie należały do faworytów wśród tzw. "hot hatchy", a konstrukcja zawieszenia czy silników nie była tak zaawansowana jak u niektórych sąsiadów, to zapisały się one w historii motoryzacji i z całą pewnością także potrafią przynieść sporo frajdy z jazdy, jak i z samego posiadania. Modele XR2i czy RS Turbo nie są na naszym rynku częstym widokiem, co czyni je jeszcze bardziej wyjątkowymi i godnymi uwagi. Miejscem gdzie spotkamy najwięcej sportowych fiest (i innych fordów) jest Wielka Brytania, i tam też rynek części zamiennych jest największy i najbardziej rozbudowany.
To co odróżnia te wersje od cywilnych jest zauważalne przede wszystkim z zewnątrz, modele XR2i oraz RS posiadały masywne kanciaste zderzaki i poszerzenia karoserii które w całości tworzyły oryginalny pakiet. W połączeniu z 4 dużymi halogenami w przednim zderzaku, Fiesta nabrała zupełnie nowego charakteru. Dodatkami były jeszcze daszek na tylnej klapie, alufelgi oraz kolorowe listwy idące dookoła nadwozia.
W środku różnice dotyczyły przede wszystkim foteli, które były lepiej wyprofilowane. W modelach RS oraz opcjonalnie w XR2i montowane były półkubełkowe fotele Recaro. Kierownica miała nieco mniejszą średnicę, oraz w modelach RS dodatkowo obszyta była skórą. Poza tym inna była tapicerka i rączki (podłokietniki) drzwi. Zegary posiadały seryjnie obrotomierz, a w modelu RS Turbo prędkościomierz wyskalowany został do 240km/h.
Mechanicznie także znacznie różniły się od swoich cywilnych kolegów. W zawieszeniu pojawiły się nieco niższe i twardsze sprężyny, stabilizator przedniej i tylnej osi (z tyłu nie występował zawsze) oraz dolna rozpórka przednich wahaczy. Mocowanie stabilizatora wymusiło także inne amortyzatory przednie. Układ hamulcowy wyposażony został w wentylowane tarcze z przodu oraz większe bębny z tyłu.
Na początku produkcji dostępny był 8 zaworowy silnik o pojemności 1.6 znany z poprzednich modeli. Otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa co pozwoliło podnieść jego moc. W 90 roku dostępny był także z turbiną Garrett T2 co jeszcze bardziej zwiększyło jego możliwości. Od 92 montowane były już nowocześniejsze 16 zaworowe silniki z rodziny Zetec. Choć wiele osób uważa że starsze silniki z rodziny CVH lepiej pasowały do charakteru Fiesty, to wysoka kultura pracy i nowoczesna konstrukcja Zeteców na pewno przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania modelem Mk3. Jednak w kompaktowym, ważącym nieco ponad 900kg nadwoziu Fiesty, każdy z tych silników zapewniał niezłe osiągi i sprawił że choć dziś mają już swoje lata, cały czas są dla nas samochodami z charakterem i duszą, czego brakuje wielu nowoczesnym autom. |
Tylko mozna troche strescic
A jeśli Twoja wersja to małe poprawki:
Cytat: | Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniało się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał wlotami na masce oraz zielonymi listwami zamiast niebieskich. W 1992r Fiesta została wyposażona w nowe silniki 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r silnik 1.8 130KM zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r. |
|
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Kruszon
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 32 Dołączył: 26 Wrz 2010 Posty: 99 Skąd: SD
|
Wysłany: 22 Lis 2011, 23:51
|
|
|
W tekscie o MK7 brak wzmianki o silniku beznynowym 1.4 z 96 KM |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 00:28
|
|
|
a ja z arbuzami nie zartuje ci co mnie na zlocie poznali wiedza ze nie owijam w bawelne i ze mam nie rowno pod kopula w pozytywnym sensie to by byl dopiero szal taki kalendarz |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 00:59
|
|
|
caly kalendarz bedzie mial 12 fiest wyrzezbionych w arbuzie roznych fiest, w roznych tlach na kazdy miesiac inna fiesta |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 06:29
|
|
|
Bardzo oryginalny pomysł z tymi arbuzowymi Fiestami ale prosiłbym teraz o skupienie się na opisach, żeby w końcu skończyć tegoroczny kalendarz, oki ?.
Już bez żadnego OT, bo w jego zalewie może umknąć taka uwaga jak Kruszona, o braku silniku 1.4 96KM w MK7.
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
hanysek
Arbuzowy artysta FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 861 Skąd: Kalety
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 09:52
|
|
|
ok sorki ale chcialem byc mily |
_________________ Była Mk2 1,1 Czerwono
Była Chianti 1,3 skasowano
Jest XR2i Czarno Perła
Turbo było ale sie zmyło :(
dawaj czadu! ale nie siebie!
|
|
|
|
|
Luzak
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 132 Skąd: Miłosław
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 11:16
|
|
|
No ale gdzie jest ten listopad i grudzień? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 12:00
|
|
|
W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 13:26
|
|
|
A wy robicie kalendarz czy broszurę reklamową? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 13:42
|
|
|
Parzych napisał/a: | W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM... |
było, ale tekst był wtedy za długi... skończmy już z tym bo każdy kto kupi ten kalendarz wie gdzie szukać dokładniejszych info o poszczególnych modelach |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
Obywatelka Higienistka
Rodzynek FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 25 Dołączyła: 25 Wrz 2011 Posty: 416 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:24
|
|
|
Ja już się wpraszam z Perłą na przyszły rok i do tych arbuzów ofcourse |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:26
|
|
|
OlaQueen88, to nie jest tak łatwo, najpierw trzeba wygrać w głosowaniu |
_________________ |
|
|
|
|
Obywatelka Higienistka
Rodzynek FKP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 25 Dołączyła: 25 Wrz 2011 Posty: 416 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 23 Lis 2011, 15:34
|
|
|
Wiem o tym, mam nadzieję, że wygram |
|
|
|
|
|