Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
giecik071 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Lis 2011, 09:24   [MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana płynu chłodniczego

Witam. Problem wygląda następująco: silnik jest zalany wodą zamiast płynu chłodniczego ponieważ miałem awarie zaworu nagrzewnicy. Wiem ze z obiegu powinienem spuścić 7,1l wody tj. ok 5l z chłodnicy i resztę z bloku silnika za pomocą zaworu spustowego. Sposób na spuszczenie wody do końca jaki znalazłem na forum to albo odkręcenie śrubki spustowej (która w każdej chwili może sie urwać) albo wydmuchanie tej wody z obiegu.
Mam małe szanse na użycie któregoś ze sposobów dlatego wymyśliłem inny i proszę o wypowiedz: co myślicie o tym alby ściągnąć dolny wąż od chłodnicy po czym odpalić silnik na dosłownie kilka sekund co by sam wypluł resztę wody z silnika?
Pozdrawiam
 
 
 
giecik071 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lis 2011, 08:58   

dziękuje Panowie za pomoc!! chciałem zaoszczędzić pieniądze i zrobić to sam, ale prędzej mróz mi blok rozsadzi nic się czegoś dowiem na tym forum.. szkoda
pozdrawiam
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lis 2011, 09:14   

Myślę że jeszcze kilka takich akcji i albo co niektórzy sobie odpuszczą to forum, albo zaczną używać szukajki :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
giecik071 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:12   

używam głownie szukajki od czasu jak jestem na tym forum tj od czasu jak mam fieste stąd moja niska liczba postów ponieważ wszystkie problemy rozwiązywałem czytając forum. Mam tylko jedną wątpliwość:

Czy odpalając silnik z odłączonym dolnym wężem od chłodnicy wypluje resztę wody z bloku silnika?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:21   

giecik071 napisał/a:
Czy odpalając silnik z odłączonym dolnym wężem od chłodnicy wypluje resztę wody z bloku silnika?
Nie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2011, 11:29   

giecik071, nie zauważyłem tego tematu wcześniej... Przerabiałem do w Escorcie 1.3 EFI 60KM i wydaje mi się, że masz ten sam silnik. Więc sprawa wygląda tak: jeśli nie możesz odkręcić śruby spustowej to zrób dokładnie tak, jak mówisz - odkręć dolny wąż na chłodnicy. Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski.

Ale jest dużo prostsza metoda. Zlej z układu ile się da. Wiadomo, że nie spłynie Ci całość. Zamontuj wąż od chłodnicy na swoje miejsce, daj nowy cybant (w końcu to Ford :P ) zalej układ nowym płynem. Odpal silnik, żeby się odpowietrzył (u mnie nie było żadnych odpowietrzników, z wyjątkiem jednego na chłodnicy). Jak trochę pochodzi i 'wciągnie' płynu (zauważysz ubytek) dolej koncentratu Prestone (taki, co jest mieszalny ze wszystkimi płynami) - za butelkę 1L zapłacisz ok 19 złotych. Pojeździj trochę. Na bank układ jeszcze wciągnie trochę płynu, więc resztę uzupełnij koncentratem. Albo od razu przygotuj sobie koncentrat w proporcjach trochę większych, niż zalecane (jeśli nie kupiłeś jeszcze płynu).

Jeszcze jedną metodą jest spuszczenie ok. 3L wody i uzupełnienie braku koncentratem. Wymiesza się on z wodą i będziesz miał elegancki płyn :)
 
 
giecik071 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:30   

dziękuje bardzo za odpowiedz!!!! Miałem nadzieje ze się w ten sposób uda.. spróbuje wydmuchać resztę wody. oby się udało! Temat do zamknięcia/usunięcia
 
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2011, 11:32   

giecik071, nie musisz jej wydmuchiwać, bo albo zalejesz koncentratem, a wtedy on wymiesza się z wodą, albo zalejesz płynem i on też się wymiesza z wodą. W obu przypadkach - nic się nie stanie, bo każdy płyn i koncentrat jest mieszalny z wodą destylowaną :)
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 8 Lis 2011, 17:28   

"Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski. "
:odlot:

:głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur: :głowąwmur:

To czemu silniki chłodzone powietrzem się nie zacierają?
Odpaliłem na chwile silnik po wypuszczeniu płynu, bo myślałem że w ten sposób wypompuje mi cały płyn z układu przy spuszczaniu. Nic sie nie stało z silnikiem. Pomaga wydmuchanie resztek płynu przez zbiornik wyrównawczy. W ten sposób weszło mi 5l nowego płynu do 1,3i
A stary wypuszczałem przez śrubę spustową u dołu chłodnicy.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2011, 19:41   

Marcinowaty napisał/a:
To czemu silniki chłodzone powietrzem się nie zacierają?


pomyśl, a być może się dowiesz. albo podpowiem Ci: są inaczej skonstruowane :P Jak masz 1.3, to zdejmij pasek klinowy i zobacz ile sekund będzie trwało, zanim się płyn ugotuje, jak nie będzie się kręcić pompa wody :P
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2011, 19:54   

Albercik napisał/a:
Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski.

:hahaha: ja nie moge czego to ludzie nie wymyślą z braku wiedzy dot. silników spalinowych

a co do wody w układzie: spuść dolnym wężem od chłodnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wodą
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2011, 20:53   

Stunt_Man napisał/a:
a co do wody w układzie: spuść dolnym wężem od chłodnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wodą


toć to właśnie napisałem :P

Stunt_Man napisał/a:
ja nie moge czego to ludzie nie wymyślą z braku wiedzy dot. silników spalinowych


wytłumacz zacz, jeśliś mądrzejszy, aczkolwiek zabawne jest, gdy ludzie śmieją się z innych w wyniku własnej niewiedzy :fox:
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 8 Lis 2011, 20:59   

zatarłeś kiedyś silnik odpalając go bez wody?
albo inaczej... odpalałeś kiedyś silnik bez wody?
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lis 2011, 05:11   

Zatarłem silnik, bo woda spierniczyła :P łupnięcie kamienia w chłodnicę, a 4 minuty później już nie było czego zbierać z silnika :P Ford Mondeo MK5 1.6 140KM...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 9 Lis 2011, 07:56   

Albercik napisał/a:
Zatarłem silnik, bo woda spierniczyła :P łupnięcie kamienia w chłodnicę, a 4 minuty później już nie było czego zbierać z silnika :P Ford Mondeo MK5 1.6 140KM...
Ale to był gorący silnik i obciążony, zimny bez płynu wytrzyma kilka minut,,, więc odpalenie na chwile nie jest groźne
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Albercik
[Usunięty]

Wysłany: 9 Lis 2011, 15:59   

ale tak, czy inaczej lepiej spuścić ile się da, a do reszty dolać koncentratu :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.