[MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana płynu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
giecik071
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 09:24 [MK5] fiesta 1.3 60KM - wymiana płynu chłodniczego
|
|
|
Witam. Problem wygląda następująco: silnik jest zalany wodą zamiast płynu chłodniczego ponieważ miałem awarie zaworu nagrzewnicy. Wiem ze z obiegu powinienem spuścić 7,1l wody tj. ok 5l z chłodnicy i resztę z bloku silnika za pomocą zaworu spustowego. Sposób na spuszczenie wody do końca jaki znalazłem na forum to albo odkręcenie śrubki spustowej (która w każdej chwili może sie urwać) albo wydmuchanie tej wody z obiegu.
Mam małe szanse na użycie któregoś ze sposobów dlatego wymyśliłem inny i proszę o wypowiedz: co myślicie o tym alby ściągnąć dolny wąż od chłodnicy po czym odpalić silnik na dosłownie kilka sekund co by sam wypluł resztę wody z silnika?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
giecik071
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 08:58
|
|
|
dziękuje Panowie za pomoc!! chciałem zaoszczędzić pieniądze i zrobić to sam, ale prędzej mróz mi blok rozsadzi nic się czegoś dowiem na tym forum.. szkoda
pozdrawiam |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 09:14
|
|
|
Myślę że jeszcze kilka takich akcji i albo co niektórzy sobie odpuszczą to forum, albo zaczną używać szukajki |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
giecik071
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:12
|
|
|
używam głownie szukajki od czasu jak jestem na tym forum tj od czasu jak mam fieste stąd moja niska liczba postów ponieważ wszystkie problemy rozwiązywałem czytając forum. Mam tylko jedną wątpliwość:
Czy odpalając silnik z odłączonym dolnym wężem od chłodnicy wypluje resztę wody z bloku silnika? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:21
|
|
|
giecik071 napisał/a: | Czy odpalając silnik z odłączonym dolnym wężem od chłodnicy wypluje resztę wody z bloku silnika? | Nie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:29
|
|
|
giecik071, nie zauważyłem tego tematu wcześniej... Przerabiałem do w Escorcie 1.3 EFI 60KM i wydaje mi się, że masz ten sam silnik. Więc sprawa wygląda tak: jeśli nie możesz odkręcić śruby spustowej to zrób dokładnie tak, jak mówisz - odkręć dolny wąż na chłodnicy. Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski.
Ale jest dużo prostsza metoda. Zlej z układu ile się da. Wiadomo, że nie spłynie Ci całość. Zamontuj wąż od chłodnicy na swoje miejsce, daj nowy cybant (w końcu to Ford ) zalej układ nowym płynem. Odpal silnik, żeby się odpowietrzył (u mnie nie było żadnych odpowietrzników, z wyjątkiem jednego na chłodnicy). Jak trochę pochodzi i 'wciągnie' płynu (zauważysz ubytek) dolej koncentratu Prestone (taki, co jest mieszalny ze wszystkimi płynami) - za butelkę 1L zapłacisz ok 19 złotych. Pojeździj trochę. Na bank układ jeszcze wciągnie trochę płynu, więc resztę uzupełnij koncentratem. Albo od razu przygotuj sobie koncentrat w proporcjach trochę większych, niż zalecane (jeśli nie kupiłeś jeszcze płynu).
Jeszcze jedną metodą jest spuszczenie ok. 3L wody i uzupełnienie braku koncentratem. Wymiesza się on z wodą i będziesz miał elegancki płyn |
|
|
|
 |
giecik071
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysztof
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:30
|
|
|
dziękuje bardzo za odpowiedz!!!! Miałem nadzieje ze się w ten sposób uda.. spróbuje wydmuchać resztę wody. oby się udało! Temat do zamknięcia/usunięcia |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 11:32
|
|
|
giecik071, nie musisz jej wydmuchiwać, bo albo zalejesz koncentratem, a wtedy on wymiesza się z wodą, albo zalejesz płynem i on też się wymiesza z wodą. W obu przypadkach - nic się nie stanie, bo każdy płyn i koncentrat jest mieszalny z wodą destylowaną |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 17:28
|
|
|
"Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski. "
To czemu silniki chłodzone powietrzem się nie zacierają?
Odpaliłem na chwile silnik po wypuszczeniu płynu, bo myślałem że w ten sposób wypompuje mi cały płyn z układu przy spuszczaniu. Nic sie nie stało z silnikiem. Pomaga wydmuchanie resztek płynu przez zbiornik wyrównawczy. W ten sposób weszło mi 5l nowego płynu do 1,3i
A stary wypuszczałem przez śrubę spustową u dołu chłodnicy. |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 19:41
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | To czemu silniki chłodzone powietrzem się nie zacierają? |
pomyśl, a być może się dowiesz. albo podpowiem Ci: są inaczej skonstruowane Jak masz 1.3, to zdejmij pasek klinowy i zobacz ile sekund będzie trwało, zanim się płyn ugotuje, jak nie będzie się kręcić pompa wody |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 19:54
|
|
|
Albercik napisał/a: | Tylko pod żadnym pozorem nie odpalaj silnika, bo go zatrzesz dosłownie w ułamku sekundy. Silnik od tarcia i wybuchów osiąga temperaturę kilkuset stopni w moment, więc pomysł raczej kiepski. |
ja nie moge czego to ludzie nie wymyślą z braku wiedzy dot. silników spalinowych
a co do wody w układzie: spuść dolnym wężem od chłodnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wodą |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 20:53
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | a co do wody w układzie: spuść dolnym wężem od chłodnicy ile sie da a potem zalej koncetratem. wymiesza sie z wodą |
toć to właśnie napisałem
Stunt_Man napisał/a: | ja nie moge czego to ludzie nie wymyślą z braku wiedzy dot. silników spalinowych |
wytłumacz zacz, jeśliś mądrzejszy, aczkolwiek zabawne jest, gdy ludzie śmieją się z innych w wyniku własnej niewiedzy |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 8 Lis 2011, 20:59
|
|
|
zatarłeś kiedyś silnik odpalając go bez wody?
albo inaczej... odpalałeś kiedyś silnik bez wody? |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 05:11
|
|
|
Zatarłem silnik, bo woda spierniczyła łupnięcie kamienia w chłodnicę, a 4 minuty później już nie było czego zbierać z silnika Ford Mondeo MK5 1.6 140KM... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 07:56
|
|
|
Albercik napisał/a: | Zatarłem silnik, bo woda spierniczyła łupnięcie kamienia w chłodnicę, a 4 minuty później już nie było czego zbierać z silnika Ford Mondeo MK5 1.6 140KM... | Ale to był gorący silnik i obciążony, zimny bez płynu wytrzyma kilka minut,,, więc odpalenie na chwile nie jest groźne |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Albercik [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Lis 2011, 15:59
|
|
|
ale tak, czy inaczej lepiej spuścić ile się da, a do reszty dolać koncentratu |
|
|
|
 |
|