[MK3] 1.3 - problemy z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
krisbo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: z kosmosu
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 23:35 [MK3] 1.3 - problemy z odpalaniem
|
|
|
Witam
|Fiestka działala git, obroty czasem nieregularne ale w zasadzie OK.
Problem mam teraz następujący z zapalaniem, i wysoce bez reguły którą mógłbym podać
1. przekręcam kluczyk, kręce z 10 sesji po 5 sekund i nic
Zero reakcji, nie zabiera nic silniki .. nie ma żadnego efektu w postaci choćby próby zapłonu mieszaniki paliwa
2. po kilku godzinach wsiadam, przekręciłem – po 5 sekundach zapaliła bestia… i jak się rozbujała to działała bez zarzutu przez kilka godzin. Kilka razy zapalałem – żadnego problemu. Postawiłem brykę pod domem
3. wychodze do auta wieczorem – żeby wprowadzić do garażu. Kręce i kręce – a objawy jak w pkt 1. żadnej reakcji …
I tak kilka razy miałem jak w pkt 1-3
Akumulator w zasadzie nowy – ma 1 rok
Nic nie grzebałem w silniku, No może chciałem przeczyścić silnik krokowy, Ale jak nie znalazłem klucz gwiazdkowych do demontażu to zmontowałem go w silnik i działał Ok. – zapalanie było bez zarzutu
Pomóżcie proszę – najgorsze że żadnej reguły w tym nie ma … |
_________________ krisbo |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Lis 2011, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 00:03
|
|
|
Pompe paliwa slychac czy nie ?? po wlaczeniu zaplonu sylchac "cyk" burczenie pompypaliwa i paru sekundach "cyk" cisza?? Podstawa, paliwa na wtrysk z odpowiednim cisnieniem + sprawny uklad zaplonowy.
Mialem podobny numer z HCS-em gdzie auto nie palilo jak u ciebie a wine mial w sobie czujnik polozeniua walu bo nazbieral drobinek metalu a jego opornosc spadala ponizej 360kOhm jak dobrze pamietam, a jak mu odpalilo to mial ponad 600kOhm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krisbo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: z kosmosu
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 12:07
|
|
|
Czesc, To „sykanie:” słychać, kilka sekund i słysze że spreża paliwo podobnie jak zawsze (czasem przy słabszym akumulatorze dłużej to sprężanie trwało)
A jeszcze mam pytanie może trywialne – ale nie pamiętam: W silniku krokowym jest taka końcówka krokowca która dochodzi do mocowania linki gazu z pedała,
Czy ta końcówka ma mieć możliwość ruchu posuwistego wzdłuż osi silnika krokowego? Bo mam wrażenie że poprzednio tę końcówkę mogłem przesuwa wzdłuż osi – a teraz drgnie może na 2 mm.
Jeśli ten stan silnika krokowego to usterka to czy może ona mieć wpływ na ten problem z zapalaniem silnika? |
_________________ krisbo |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 12:23
|
|
|
W 1,1/1,3 - praktycznie żadnego, może nie być krokowca i silnik powinien palić |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 15:08
|
|
|
Dla pewnosci sciagnij z mono wtrysku przewod powrotny (czerwona koncowka ) wlacz zaplon i zobacz czy bedzie sikac paliwem z "mono" jesli tak to odkrecasz czujnik polozenia walu i sprawdzasz czy nie jest zasyfiony... dalej sprawdzasz z kolega czy jest iskra oraz jak wygladaja swiece jak i przewody WN. W skrajnym przypadku winna moze byc cewka zaplonowa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
krisbo
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: z kosmosu
|
Wysłany: 31 Sie 2011, 16:35
|
|
|
ok dziekuje za pomoc - będe próbował. i dam znać czy się udało
pozdrawiam |
_________________ krisbo |
|
|
|
 |
matek24
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Dulcza Wielka
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 17:30
|
|
|
Witam
Mam problem z zapaleniem fifi. Mój motel to 1.1 na monowtrysku ma przejechane ok 150tys. Jak próbuje odpalić to pocztątkowo nic(tylko rozrusznik kręci) po kilku (a nawet więcej) próbach zaczyna odpalać powoli (tak jakby palił się na złówich obrotach, jak traktor) i dopiero później troszke się rozpędza powoli i gaśnie. Czy trzymam sprzęgło, gaz czy nie trzymam to nie ma różnicy. Prosze o pomoc |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 19:14
|
|
|
matek24, Jak wyżej sprawdź instalacje paliwową |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
matek24
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 23 Paź 2011 Posty: 17 Skąd: Dulcza Wielka
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 11:29
|
|
|
już jest ok, sprawdzałem wszystko i jak się później okazało świecie były do niczego, auto paliło na dwa cylindry |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:17
|
|
|
czyli to od czego zaczynamy na początku |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
|