[MK3] Czujnik pod kolektorem |
Autor |
Wiadomość |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 17:52 [MK3] Czujnik pod kolektorem
|
|
|
Witam, chciałbym się dowiedzieć co za czujnik znajduję się pod kolektorem? Chodzi mi o Fiesta 91r 1.3 KAT. Mam problem z dużym spalaniem i radzili posprawdzać czujniki temp. wody czy to własnie jest on? Jak by ktoś był na tyle miły to pytam o wynik jaki powinien wyjść na nim opór w omah? |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 18:39
|
|
|
tak. biały pod kolektorem to czujnik temp. wody
a co do wysokiego spalania to sprawdź sonde. ona częściej sie psuje niż te czujniki |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 2 Lis 2011, 18:40
|
|
|
Sonda i MAP sensor wymienione, a pali dalej jak smok. Nie wiem już co to może byc. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 3 Lis 2011, 20:44
|
|
|
Pierwsze pytanie: ile Ci pali? Bo "jak smok" to trochę za ogólnie... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lis 2011, 07:11
|
|
|
Sebastian922 napisał/a: | Jak by ktoś był na tyle miły to pytam o wynik jaki powinien wyjść na nim opór w omah? | Tam jak pamiętam tabelkę to opór się zmienia o omy w raz z temperaturą, więc tego nie pomierzysz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:15
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Pierwsze pytanie: ile Ci pali? Bo "jak smok" to trochę za ogólnie... |
Pali nie całe 15L/100km. Zacząłem od wymiany sondy, która nic nie dała. Następnie MAP Sensor ale tu zmiany także nie było, wczoraj wymieniłem CPP poprawa jest taka, że nie ma już gwałtownego szarpnięcia po puszczeniu gazu. Jeszcze do tego bardzo kopci na biało. W poniedziałek jadę z analizować spaliny, bo przy przeglądzie wyszło, że musi bardzo dużo spalać, tak przynajmniej twierdził Pan co robił przegląd. |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:16
|
|
|
...a może to już kompresji za bardzo nie ma? |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 11:20
|
|
|
Czyli? Nic z auta już nie będzie? |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 19:38
|
|
|
Czyli zmierz gdzieś kompresję za 20zł i jak będzie w normie to znaczy, że choroba jest raczej uleczalna. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 19:48
|
|
|
az dziwne, ze nikt nie zadał jeszcze tego pytania: jak mierzysz spalanie?
Żeby 15l samochod palił, to tej kompresji z 6 bara na kazdym cylindrze maks by musialo byc, a wtedy osiągi były by dość mizerne.
A w tym silniku nie da sie już sczytać błędow za pomocą diody led/brzęczyka ? |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 5 Lis 2011, 22:23
|
|
|
Auto miało już sprawdzone błędy w pewnym zakładzie i wyszło że uszkodzony jest MAP Sensor - został on wymieniony, teraz gdy wiem jak te błędy sczytać to zaopatrzę się w buzzer i sprawdzę sam. Dzisiaj już jest lepiej nie kopci tak strasznie, praktycznie tylko po gwałtownym dodaniu gazu. Tak jak wspominałem wyżej w poniedziałek przejdzie kontrole spalin. Mam kolejne pytanie czy czujnik zasysanego powietrza ma duży wpływ na wielkość spalania? |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 6 Lis 2011, 13:39
|
|
|
Sebastian922 napisał/a: | Mam kolejne pytanie czy czujnik zasysanego powietrza ma duży wpływ na wielkość spalania? |
Nie |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 20:17
|
|
|
Mam pytanie, co może oznaczać sytuacja jeśli z rury wydechowej wyrzucana jest jakiś czarny płyn? Końcówka jest aż tłusta od czegoś, a jeśli fiesta troche postoi w jednym miejscu to odrazu i tam robi się plama. Dodam, że wciąż spala dużo paliwa. |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 12:13
|
|
|
A może to olej i zżera go w zastraszającym tempie ? To by wyjaśniało żywotność samochodu jak i tą kompresję i spalanie |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 16:03
|
|
|
Też tak pomyślałem ale nic z tego, poziom oleju jest stały i nie widać by go ubywało. Wychodzi na to, że tylko na zimnym silniku dzieją się takie rzeczy, że pluje "czymś" czarnym. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 21:24
|
|
|
na czarno dymi jak silnik zalewa |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 22:27
|
|
|
Samochód dymi na siwo, końcówka wydechu czarna a na zimnym silniku zostawia czarną plamę. Wie ktoś jaki opór powinnen występować na tej części oznaczonej na tej fotce? http://imageshack.us/phot...443/gaznik.jpg/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lis 2011, 22:34
|
|
|
Na zdjęciu jest wtryskiwacz, może być zamknięty lub otwarty,,, sprawdzisz szczelność odłączając wtyczkę, jak auto momentalnie zgaśnie to jest OK, jak będzie kulało to puszcza paliwo bokiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Sebastian922
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 32 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 13 Skąd: Starogard
|
Wysłany: 13 Lis 2011, 18:18
|
|
|
Miałoby to duży wpływ na wielkość spalania? Sterownik (komputer) również odpowiada za spalanie? |
|
|
|
 |
|