
|
FAQ - skrzynie biegów, przełożenia |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 11:30 FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
|
|
|
IB5, BC4/5:
4 i 5 biegowe skrzynie biegów FWD. Sprzęgło sterowane mechanicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 4 biegowa 2.8l, 5 biegowa 3.1l.
Olej przekładniowy SAE80.
Montowane w:
Ford Fiesta Mk1 / Mk2 / Mk3
Ford Escort / Orion Mk3 / Mk4 / Mk5
Kod: | ----------------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Escort RS turbo S1 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort RS turbo S2 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Escort RS1600i mk3 ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.83 | 3.84
Escort XR3 5spd ----------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Escort XR3i 5spd MFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort XR3i 5spd EFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk2 1.0 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 4.29 (4spd 4.06 )
Fiesta mk2 1.1 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84 (4spd 3.58 )
Fiesta mk2 1.3+1.4 5spd --------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 1.6 diesel 84-89 ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.33
Fiesta mk2 XR2 ----------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 XR2 (early?)--------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.58
Fiesta mk3 1,1 hcs -------------------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 1,3 hcs / 1,4cvh ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 RS Turbo ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 RS1800 --------------------- 2.86 | 1.91 | 1.41 | 1.10 | 0.87 | 3.82
Fiesta mk3 1.8 diesel 89-95 ver.B ----- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 XR2i CVH ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.069 |
IB5:
Późniejsze standardowo montowane skrzynie 5 biegowe w Fordach FWD od ok 1995 roku.
Sprzęgło sterowane hydraulicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 2.8l.
Montowane w:
Ford Ka
Ford Focus 1.4 / 1.6 / 1.8
Ford Fiesta
Ford Puma
Ford Escort Mk6
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kod: | -----------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Fiesta mk4 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,25 zetec-se--ver.2 -- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4,06
Fiesta mk4 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Fiesta mk4 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,6 sport zetec-se ---- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.25
Fiesta mk5 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,8DI ----------------- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.61
Puma 1,7-zetec-se ---------------- 3.15 | 1.93 | 1.41 | 1.11 | 0.88 | 3.82
Puma Racing 1,7-zetec-se ---LSD--- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82 |
Fiesta MK6 i prawdopodobnie przełożenia jak w MK5, oprócz diesli CR.
O MK7 nic konkretnego jeszcze nie znalazłem.
Dla większości będzie jeszcze taki wykres z Excela:
Jak są jakieś błędy to piszcie.
Dane będą uzupełnianie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin 30 Paź 2011, 12:39, w całości zmieniany 56 razy |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 20:44
|
|
|
z escortem mk3 xr3i to ten dyfer 4,27 był przy mechanicznym wtrysku, przy EFI był 4,06. jeszcze brakuje skrzyni od MK6 ST ale niestety nie mam tych danych. wiem ze coś tam bylo inne. a i jeszcze obudowa co by spiąć z 2,0 16v.
a i moze jeszcze: skrzynie z Escorta RS Turbo (obie wersie) oraz ta z Pumy Racing miały szperę. Ale da się je wsadzać do każdej innej skrzyni IB5/BC. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 12:35
|
|
|
ok, poprawiłem escorta. Co do mk6 st coś mi się przypomina, że czytałem gdzieś o tym na jakiejś stronie.
Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia, a na pewno poszczególne przełożenia będą się powtarzały jak w poprzednich modelach - te wyliczenia głównie będą dotyczyły mk6 diesli i st. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 13:33
|
|
|
hmmm, nie chce sie czepiać, ale są rozbiezne informacje z tymi w książce sam naprawiam oraz tymi w temacie podwieszonym o danych hcs 1.3
PRZEŁOŻENIA SKRZYNI BIEGÓW
1 bieg 3,58 : 1
2 bieg 2,04 : 1
3 bieg 1,32 : 1
4 bieg 0,95 : 1
5 bieg 0,76 : 1
Wsteczny -3,62 : 1
Przełożenie osi 4,06 : 1 |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 14:18
|
|
|
ja mam takie dane jak umieściłem, wycinek książki (nie pamiętam jakiej) wklejony przez kogoś tutaj na forum, któryś jest błędny albo ford montował oby dwie... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 14:41
|
|
|
luk-90, w książce sam naprawiam są moim zdaniem błędne dane, tak samo odnośnie rs1800. te które Marcin wkleił pokrywają się z prospektem rs1800, w książce są zupełnie inne. jednak bardziej wierze prospektowi prosto od forda |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 18:51
|
|
|
Muszę przyznać, że bardzo przydatny temat. Ale mam jeszcze co do tego parę pytań, bo już wszystko mi się pomieszało. Na podstawie pierwszej tabelki wynika, że wszystkie te skrzynie są zamienne.
1) Prawda czy nie ?
Od razu przypadła mi do gustu skrzynia z rs1800, z tym że z przełożeniem głównym 4,27.
2) Da rade taki mix zbudować ?
3) Będzie to pasowało do xr2i ?
4) Czy jest możliwość wymiany przełożeń poszczególnych biegów pomiędzy tymi skrzyniami na przykład żeby do skrzyni z rs1800 na miejsce 5 wrzucić 4 z xr2i ?
Może są to trochę głupie pytania opierające się na jakimś dziwnym projekcie, ale chciałbym to wiedzieć. Pozdro. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 29 Paź 2011, 20:03
|
|
|
Ad1 : Nie . Generalnie i skrótowo - skrzynie są wymienne do modelu mk3 ( fiesta ) później zaczynają się schody .
Ad2 : Nie
Ad3 : Nie bo nie zbudujesz
Ad4 : Nie .
Pytania nie są głupie . Zanim rozłożyłem pierwsze IB5 myślałem , że odpowiedzi to 4*tak . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 00:43
|
|
|
Możesz poprawić/dopisać mk5 DI:
3,154
1,926
1,281
0,951
0,756
3,61
Czyli wychodzi, że to klon skrzynki ze sporta, z tą różnicą, że przełożenie główne jest inne. Dziwne trochę... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 17:29
|
|
|
No ale przełożenia główne chyba można mieszać pomiędzy skrzyniami mk3 IB5 ?
Na przykład RS1800 z głównym od xr2i, albo escorta 1.3 (tam było z tego co gdzieś wyczytałem 4,27) |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 18:52
|
|
|
Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 19:56
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki |
ale mozna wsadzić koło talerzowe z xr2i 8v do skrzyni z 1,8 16v. zębatka na walku jest taka sama i ma ta sama ilość zębów. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 30 Paź 2011, 20:45
|
|
|
Skoro małą zębatka jest taka sama ( ? ) to duża też musi być taka sama .
Skoro koło talerzowe jest inne , to zębatki na choince też muszą być inne .
Inaczej nie będą pasowały kształty zębów do siebie ( Mac Gywer mnie tego nauczył )
Pochodzi to , tylko jak długo ( o ile wogóle )
Poza tym składanie używanych kół nie w parach w któych chodziły to kolejny zabawny pomysł .
W skrzyni IB5 tej z rozrusznikiem z przodu zmienić można mechanizm różnicowy na inny . Nic więcej . Koniec i kropka . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 12:38
|
|
|
ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:34
|
|
|
kenczorf napisał/a: | ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v? |
takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84) |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:41
|
|
|
PumaRST napisał/a: | takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84) | mowisz o wersji 105km czy 130? A moze tam byly takie same?
Marcin napisał/a: | Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia, | masz takie makro utowrzone? |
_________________ Cichociemna
 |
Ostatnio zmieniony przez kenczorf 19 Sty 2012, 13:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 13:45
|
|
|
to samo |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 14:11
|
|
|
Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy ;]
Prawa autorskie, etc. zastrzeżone, więc jak zobaczę to na obcym serwisie (a już nie daj z usuniętymi informacjami dot. pochodzenia), to będę ścigał (a wrednym ch**** jestem, więc nie radzę próbować ;] ).
Póki co nie zezwalam na kopiowanie i przerabianie, bo arkusz może jeszcze zawierać jakieś drobne błędy - takowe należy zgłaszać. Finalna wersja i tak będzie za frei, pod warunkiem zachowania creditsów. Kontaktów na forum do mnie jest dosyć, w samym arkuszu też jest zawarta stosowna informacja. Z ew. requestami dodatkowych ficzerów tak samo - zgłaszać.
Wersja dla Office 2007 (SP3)
Wersja dla Office 97-2003 |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 14:36
|
|
|
PumaRST napisał/a: | kenczorf napisał/a: | ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v? |
takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84) |
a escort 1.6 16v ma takie same przełożenia jak mk3 1.6 16v? |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 20 Sty 2012, 08:11
|
|
|
przełożenia tak ale co do dyfra nie jestem pewny na 100% wydaje mi się że tak |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|