Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czujnik predkosci, czujnik wcisniecia sprzegla, mk4, obroty, vss

[MK4] Fiesta 1.25 - WOLNE OBROTY...
Autor Wiadomość
mareq122
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sty 2010, 22:55   [MK4] Fiesta 1.25 - WOLNE OBROTY...

Witam Wszystkich.

Tematów z problemami w zetec 1.25 jest sporo, ale... - próbowałem różnych rzeczy, - bezskutecznie.
Wolne obroty są jak w książce piszą, gdy samochód nie jedzie. Podczas jazdy, w czasie redukowania i hamowania wolne obroty spadają do ok 300obr/min, a czasem nawet gaśnie... (Jeśli nie zgaśnie, obroty błyskawiczne wracają na niecały 1000 obr/min). Poza tym silnik pracuje poprawnie.
W moim samochodzie nie ma przepływomierza, jest za czujnik typu XS6F-9F479-AB (mas sensor). Wymieniłem czujnik położenia wału, silnik krokowy wolnych obrotów i przepustnice wraz z potencjometrem. Po wymianie również olej i komplet filtrów ( również z paliwowy). Nie pomogło. Po podłączeniu do komputera nie wyświetla żadnych błędów.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie z tego typu przypadkiem proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2010, 01:53   

odepnij czujnik prędkości pojazdu i sprawdź działanie czujnika wciśnięcia sprzęgła .
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Sty 2010, 12:12   

diodalodz napisał/a:
czujnik prędkości pojazdu

w sumie wygląda na to jakby był uszkodzony albo komp z niego nie dostaje sygnału, miałem praktycznie takie same obiawy jak sam go odłączyłem, do tego kiedyś też podobnie maiłem jak padał krokowy, tyle że tu jest wymieniony, tylko czy na nowy?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
mareq122
[Usunięty]

Wysłany: 24 Sty 2010, 12:51   

Silnik krokowy kupiłem nowy - 250zł. Mam teraz też jeszcze jeden, - używany. Czujnik czujnik położenia wału też kupiłem oryginalny - motocraft. Wczoraj robiłem również próbę polegającą na odpięciu czujnika prędkości (złącze 3-pin). Po odpięciu nic się nie zmieniło. Efekt dokładnie taki sam jak opisywałem - więc może z nim jest coś nie tak... Może ktoś wie jak go sprawdzić? - Oglądałem go wczoraj - chyba dwa przewody to zasilanie, trzeci - wyjście. Wygląda mi na czujnik hallotronowy (chyba). - /Może ktoś sprawdzał jego działanie?/ Co do czujnika sprzęgła to nie wiem gdzie się znajduje a nawet nie wiem po co miałby być...
Z góry dzięki za zainteresowanie.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Sty 2010, 13:02   

mareq122 napisał/a:
więc może z nim jest coś nie tak... Może ktoś wie jak go sprawdzić? - Oglądałem go wczoraj - chyba dwa przewody to zasilanie, trzeci - wyjście. Wygląda mi na czujnik hallotronowy (chyba). - /Może ktoś sprawdzał jego działanie?/

dokładnie tak, podepnij się pod przewód wyjściowy, na którym podczas jazdy powinien być sygnał prostokątny, na przemian zasilanie i masa, kiedyś sprawdzałem przy pomocy diody z rezystorem, nie pamiętam teraz czy było 5 czy 12V. Już przy wolnym toczeniu się samochodu dosyć szybko będzie migała dioda.

mareq122 napisał/a:
Co do czujnika sprzęgła to nie wiem gdzie się znajduje a nawet nie wiem po co miałby być...

jest na mocowaniu pedału sprzęgła, zwykły stycznik.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2010, 16:27   

jak masz takie jaja to zmierz kompresję na jednym cylindrze będzie niższa .
 
 
 
mareq122
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2010, 14:57   Rozwiązanie zagadki - AUTO NAPRAWIONE

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Usterka spowodowana była brakiem impulsów z czujnika prędkości samochodu. Jak się okazało nawet się nie zepsuł, tylko wysunął się zbytnio z obudowy. Jest tam taka zaślepka- była otwarta. Po poprawnym zmontowaniu czujnik daje impulsy i samochód działa bardzo dobrze.

Jeszcze raz dzięki - Happy end.
Marek
 
 
azar
[Usunięty]

Wysłany: 26 Sty 2010, 21:52   

Witam wszystkich!
Podepnę się pod temat ponieważ mam takie same objawy - silnik 1.25. Chciałem tylko zapytać gdzie jest umiejscowiony czujnik prędkości? Być może również jest wysunięty.
A do tej pory wyczyścilem przepływomierz, wymieniłem wszystkie filtry i świece oraz zassane do środka wężyki pod kolektorem ssącym - i bez poprawy.
pozdrawiam - Andrzej
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:32   

na tyle skrzyni biegów niedaleko półosiek . Widać go od góry .
 
 
 
oliweczka223 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 6 Paź 2011, 11:47   

Witajcie podpinam się pod temat ale ja mam takie zapytanie czy to jest normalne zachowanie samochodu kiedy włączam samochód to obroty idą mi na 1500 potem schodzą do 500 a potem na 1000 i jest unormowany i idzie równo potem czy to jest normalne czy raczej zacząć szukać przyczyny tego proszę pomóżcie pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Paź 2011, 12:18   

Jak po uruchomieniu, robi się tak raz w ciągu parunastu sekund to jest OK
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Paź 2011, 18:51   

oliweczka223, jaki Ty masz silnik w tym aucie?
Kod:
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.1/55KM
W mk4 nie było 1,1 a po za tym wersja Ghia nawet w mk3 nie miała 1,1....
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
oliweczka223 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 6 Paź 2011, 22:31   

no bo to jest 1,2 75 kw ale jak sie tu logowałam to nie było takiej wersji ghia wiec dałam tak. No ale dziś jak pojechałam do pracy i po 8 godzinach zapaliłam auto to mi tak strasznie obroty zeszły ze juz prawie mi zgasł a nagle wskoczyły na 1000. nie wiem czy jechać z tym do mechanika czy jak
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Paź 2011, 23:51   

oliweczka223 napisał/a:
no bo to jest 1,2
Takiego też nie było, były silnik 1,25 i takie są od zawsze do wyboru,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Paź 2011, 07:47   

oliweczka223, wracając do tematu, to na 99% padł silnik krokowy (czyli zawór bocznikowy powietrza). Można to rozebrać i czyścić, ale na długo to nie pomoże - lepiej kup nowy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
oliweczka223 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączyła: 22 Lis 2009
Posty: 9
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 7 Paź 2011, 12:34   

a czy wymiana sprzęgła i łożyska moze mieć coś z tym wspólnego bo ja miałam wymiane tych elementów 2 dni temu a wcześniej miałam taka sytulację za niem wymieniłam te 2 elementy to jak stałam w korku to podjeżdałam na jedynce to w pewnym momęcie obroty mi zaczeły skakać i tak jakby od silnika mi trzesło bo to było czuć na drązku biegów aż dostałam predkości około 30 i ustawało ale tak tylko mi sie działo w korku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.