Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 4 Maj 2006, 14:16 |
Skrzynia biegów 1.8 zetec |
Autor |
Wiadomość |
tallaff [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 00:03 Skrzynia biegów 1.8 zetec
|
|
|
A gdyby tak zmienić skrzynkę? Niemam pojęcia jakie w tym aspekcie są możliwości i czy wogóle ma sens coś robić. Chodzi oto że w moim przypadku brakuje wyższego biegu. Brakuje tej 6 dzięki ktorej moja bryczka przestałaby tak łapczywie opróżniać bak, no i rozwinęłaby skrzydła:D. Mam Fiestę RS z 130 konnym silnikiem zeteca. W praktyce wygląda to tak, że przy prędkości 130 na 5 mam już jakieś 4 tys. Przyspieszanie dalej to żadnen problem i wskazówka w zasadzie się niezatrzymuje. Niestety...przy 200km/h podchodzi pod 7000obr/min i jest to po prostu katowanie silniczka...żal :(.
Czy ktoś ma doświadczenie w tym aspekcie? Z jakimi to może wiązać się kosztami?
Wszelkie komentaże mile widziane |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 20 Cze 2006, 21:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 00:23
|
|
|
Czesc
Tallaff nie zmieniaj skrzyni jesli masz orginal...
Ja to cwiczylem u siebie po tym jak rozwalilem kiedys kosz satelitow, zalozylem z Xr1.6 Turbo ale zegolila... od zwyklej Xr 1.6 miala strasznie krutkie 1,2,3 ... i szybko padly synchronizatory bo troche za slaba. Nawet z 1.3 zalozylem ale tez za krutka (piszczal do 4 biegu)...
Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.
Co do cen to za orginal z 1.8 zaplacilem 550 zl , za Xr Turbo 1.6 - 350 zl, a z 1.3 i zwykla 1.6 mialem swoje ale tez chodza w granicach 300-480 zl.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 06:23
|
|
|
Mellow coś pecha miałeś do tych używek - bo w zasadzie te skrzynie różnią sie tylko przełożeniami anie jakością materiałów i średnicą, grubością i szerogością łożysk i wałków. Jedyna róznica w skrzyniach jest taka ze mechanizm różnicowy w XR-kach (i chyba w diieslach też) ma mocowanie na 8 śrub a w pozostałych na 6. Fakt ze przy mocy 130KM wszystkie skrzynie poza dedykowaną pod 1,8 są stasznie krótkie - wyjątek najdłuższe przełożenia ma diesel.......
Tallaf jak masz możliwość i ochotę to śmiało pakuj skrzynie od diesla...... |
_________________
|
|
|
|
|
tallaff [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 23:01
|
|
|
mellow napisał/a: |
Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.
|
Cześć!
Racja, 200 to rzadkość, ale 130 to jeżdze dzienne. Droga niby prosta, pogoda ładna, ale coś tu niegra...obroty. Koło 4000/min, utrzymujące się przez dłuższy czas daje się we znaki. A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 23:34
|
|
|
To ja posiadam troche inne doswiadczenie... i jesli ktos chce sie bawic w przerobki skrzynki to spoko bo to da rade zrobic... ale najleprzym patentem jaki widzialem u niemcow to Fiesta Xr2 1.8(chyba)...ale skrzynka byla zlozona z 2... czyli 1,2 byla orginalna 3 od diesla 1.8, 4 orginal i 5 od diesla... efekt byl taki ze zawet Peugot 1.9 Gti mogl tylko zassac zapachy spod opon Fiesty... Jednak ze nie wiem jak to wyglada cenowo...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Kwi 2005, 23:41
|
|
|
Za dużo i lubię chleb ze smalcem z tym - taniej i szybciej wyjdzie założenie samej skrzynki od diesla. |
_________________
|
|
|
|
|
tallaff [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 00:07
|
|
|
No tak ale o ile ten disel ma dłuższe te przełożenia od 1,8?? No chyba niewiele. Mnie by się tak marzyła z mondeo... |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 07:12
|
|
|
Ma i to dość spore - bo diesel nie lubi wysokich obrotów, więc skrzynka od diesla jest bardziej nastawiona na prędkości max. niż na przyspieszanie. Ale należy pamiętać o tym ze diesel ma 60KM i 105Nm a fiesta 1,8 16V 130KM i 162Nm więc i tak na skrzyni diesla powinna mieć w miarę nizłe odejście.... |
_________________
|
|
|
|
|
Armen [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 09:04
|
|
|
Hehe...tak czytam i czytam...wszyscy coś przerabiają...wiec skoro ja mam skrzynę diesla to wypada mi tylko silnik 1,8 w benzynce wsadzić |
|
|
|
|
mellow [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 10:44
|
|
|
tallaff napisał/a: | A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować? |
Skrzyni od Mondziaka niestety nie wsadzisz , inne mocowania, inny mocowanie rozrusznika , a co najgorsze polosie wypadaja w innym miejscu i przerabianie tego nie wchodzi raczej w gre.
Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza.
Tu masz wykres predkosci i danych obrotow na danym biegu przy seryjnym obwodzie kola itd:
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez mellow 18 Kwi 2005, 15:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wójas 22 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 20:29
|
|
|
hehe, też to miałem w xr-ce, ze się obroty kończyły na 5-ce |
|
|
|
|
tallaff [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2005, 21:28
|
|
|
mellow napisał/a: |
Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza. |
Cześć!
Nie, nie. Koła raczej ok (185/50/14) i mniej więcej się zgadza z tym co tam piszą o obrotach. Ja mowiłem ze przy 200 mam koło 7. Do 7 starałem się niedojechać, żal mi tego silniczka. Natomiast co do przyspieszenia...hmm. Powiem tak: Sprawdzając ze stoperem (dwie osoby) na zimowkach i wychodziło koło 8! Wiem ze kazdy moze sobie twierdzic co tam chce, ale starałem się naprawdę być obiektywny. na 8 stawiam tez z innego powodu. Przykładowy start spod świateł np z bmw, czy hondami. Wiem ile one powinny mieć i wiem jak dostaja . Z takich autek to do setki zostawiła mnie tylko raz civic Type-r:( ale ona ma koło 7, tyle ze przy 130 jak mu depnąłem to do 190 wąchał, a ma 200koni!! W fieście siła!!
Nie będe wspominał porażek typu impreza...temu to powąchałem :( |
|
|
|
|
kenzo [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Kwi 2005, 00:25
|
|
|
nie sprawdzałem ale słyszałem ze krzynka od pumki pasuje i daje zdumiewajace efekty ale powtarzam ze tylko słyszałem |
|
|
|
|
tallaff [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Kwi 2005, 11:01
|
|
|
Puma? Hmmm, to ma sens. Musze pokukać |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 16 Kwi 2005, 18:04
|
|
|
Podajcie mi jej wszystkie przełożenia - a powiem wam czy ma sens taka przekładka |
_________________
|
|
|
|
|
|