Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] mam problem z benzyna chodzi do około 4000 obr
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 15:34   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Teraz pytania - jak masz sterowaną drugą przepustnicę ? podciśnieniowo , czy mechanicznie ?


tak <było> , sam nie wiem, u mnie sie nic nie uchylalo probowalem ja poruszac ale nawet nie chciala drgać, linka od ssania na sztywno ja trzymala, wydaje mi sie ze mam inny gaznik ja mam dwugardzielowy okragly z linka ssania, jest na 95% oryginalny seryjny od tego silnika, przygladalem sie dokladnie, ruszalem ta blaszka pomiedzy dzyndzlem od linki a silownikiem tak jakby silownik pracowal i nie bylo zadnego wplywu na przepustnice na wolnych oprotach oraz na wcisnietym gazie do konca, mechanizm ssania po prostu silownik zatyka jest w nim taka mala dziurka na wlot powietrza i w srodku druga w membranie tej i jak sie pokrywaja ze soba to chyba ssie powietrze a jak odciagniesz (tak bylo caly czas jak jezdzilem) to to powietrze nie lecialo w trojnik i tam dalej w tyl gaznika do tej rurki, to nacialem delikatnie wezyk powietrza za tym silownikiem ktory jest do niego podlaczony i jest ok
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 15:48   

Pawełos666, druga przepustnica w gaźniku to jedno, a ssanie to zupełnie co innego,,, w sumie są 3: 1-Główna, 2-Dodatkowa (o której wspomniał żółw) 3-Ssania
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:01   

ssanie wlacza mi sie jak wyciagne linke wajcha przy kierownicy do siebie, wtedy przepustnica ta najblizej szyby sie zamknie tak u mnie to dziala... a druga na pedal gazu reaguje, czyli ta druga od szyby mam caly czas pionowo = otwarta, wyjasnij mi budowe gaznika
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:12   

Która przepustnice masz cały czas otwartą? (najlepiej zrób foto gaźnika bo tak to rozmawiamy nie wiadomo o czym,,, - jak pociągniesz za cięgno ssania, to wszystkie przepustnice powinny być zamknięte, jak ssanie masz wsunięte, to przepustnica którą widać na wierzchu (w jednej dziurze pewnie tylko jest) powinna stać pionowo (otwarta na max)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:22   

nie chce mi sie rozbierac tego... gaznik jest dwugardzielowy okragly typ nie kanciasty prostokatny (dwa typy byly) tylna gardziel od szyby ma klapke od ssania tak jak mowisz w pionie przy wcisnietym ssaniu jest jak pociagne za linke to jest zamkneta ta gardziel, a w gardzieli od strony lamp, przodu auta jest chyba tylko w srodku przepustnica nie tak jak w przypadku gardzieli od ssania ze klapka na samej gorze
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:38   

Generalnie dwuprzelotowy gaźnik ma 2 dziury,,, główną i dodatkową,,, w obu siedzą przepustnice, normalnie zamknięte, nad przepustnicami są dysze,,, jak dodajesz gazu to przepustnica się otwiera, leci więcej powietrza, które za sobą pociąga paliwo z komory pływakowej (każda dziura ma swoją komorę), w zależności od konstrukcji obie przepustnice się otwierają razem (wtedy nad każdą jest przepustnica ssania i trudno mówić aby któraś była główna) lub osobno, czyli ta która u góry ma przesłonę (ssanie) jest główna, jak naciskasz na pedał gazu to się uchyla,,, w zależności od konstrukcji gaźnika, po osiągnięciu pewnego uchylenia zaczyna za sobą ciągnąć druga przepustnice (te dodatkową) lub może ona być sterowana podciśnieniowo - pierwsze sterowanie działa mechanicznie, co by się nie działo to ta druga przepustnica się otworzy, sterowanie podciśnieniowe otwiera przepustnice tylko wtedy kiedy naprawdę trzeba (silnik dysponuje odpowiednim podciśnieniem do otwarcia, wiec np. nie da jej się otworzyć na postoju przy niepracującym silniku, tylko gówna będzie pracować)
Nad przepustnicą główną jest ssanie, normalnie otwarte (przepustnica pionowo) - jak pociągniesz za linkę (darujemy sobie automat) to przepustnica się zamknie blokując dostęp powietrza, pracujący silnik będzie wyciągał z komory pływakowej więcej paliwa (będzie ssał, stąd taka pospolita nazwa na "urządzenie rozruchowe")

to tak bardzo ogólnie w skrócie, dodatkowo gaźnik ma od cholery bajerów wspomagających pracę i utrudniających obsługę :P typu pompkę przyśpieszacza (podaje paliwo jak gwałtownie dasz w podłogę co by silnik się nie zakrztusił), układ przewyższania obrotów (zwiększający obroty jak silnik jest zimny i na maxa przymkniesz przepustnice rozruchową) siłownik uchylający ta przepustnicę gdybyś wpadł na pomysł jazdy z całkowicie wysuniętym cięgnem ssania, itp...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 16:53   

to teraz mi powiedz jeszcze jedno skoro mikser gazu mam w ta ktora jest od strony lamp i jest dodatkowa to na pewno dzialala? rowniez? czyli moglo byc tak ze jedna na benzynie byla zamknieta? hm?
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:08   

W takich gaźnikach z LPG jest problem, bo gaz lecie często z obu połówek mixera, a powietrze przelatuje tylko przez jedną,,, przypuszczam ze tak do 90km/h to ta przepustnica któa nie ma nad sobą przesłony ssania to jest zamknięta, chyba ze mocno piłujesz silnik na obroty to może się uchylać,,, w moim 1,1 mam sterowaną mechanicznie i do 90km/h nawet grama paliwa tamtędy nie leci,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:11   

mam gaz na tej od strony lamp, od przodu auta juz by sie nie zgadzalo z parownika jest jeszcze rurka do kolektora taka cienka
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 2 Wrz 2011, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:12   

A na tej przy kabinie nie masz nic? Jak to jeździ?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:14   

no nie mam nic od gazu nic na tej od kabiny
na lpg na 1 biegu kolo 50-55 na 2 biegu ponad 105 jak obroty na maks na 3 biegu kolo 135-140, moze sie otwieraja dwie przepustnice albo najpierw ta od strony lamp a potem ta dodatkowa tzn ze ssanie by bylo na dodatkowej
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 2 Wrz 2011, 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:16   

na 4 biegu 150 ale nie na max obroty
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:22   

tak wogole wg mnie ssanie nie moze byc na przepustnicy nazwijmy to nr 1 glownej dlatego ze zalaczone czyli z zamknieta klapka na gorze gardzieli by nie ruszylo z miejsca auto... ssanie jest na 2 przepustnicy a gaz na 1
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:31   

Pawełos666 napisał/a:
tak wogole wg mnie ssanie nie moze byc na przepustnicy nazwijmy to nr 1 glownej dlatego ze zalaczone czyli z zamknieta klapka na gorze gardzieli by nie ruszylo z miejsca auto... ssanie jest na 2 przepustnicy a gaz na 1
Właśnie tak jest ssanie jest na głównej przepustnicy, na ssaniu się nie jeździ bo można wykręcić spalanie rzędu 20l (albo więcej) na 100 i czarną chmurę z tyłu mieć,,, prawdopodobnie masz jakąś rzeźbę na gaźniku, na paliwie jak silnik pracuje i dodajesz gazu to do głównej przepustnicy jest wtryskiwane paliwo z przyśpieszacza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Kto ma motory ten chodzi chory
czyli słabe pukty mk1/2
Żółwik Tuptuś Mechanika silnika 0 11 Sty 2006, 23:39
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.