[MK6] Sekwencja BRC do 1,25 |
Autor |
Wiadomość |
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 10:42 [MK6] Sekwencja BRC do 1,25
|
|
|
Cześć. Zastanawiam się nad montażem instalacji gazowej. Z tego co zauważyłem, w mojej miejscowości jest autoryzowany serwis, który zakłada między innymi instalacje BRC (http://www.gorzkiewicz.pl/). Nie wiem czy te instalacje są dobre i czy pasowałyby do mojej Fiesty? Silnik 1,5, 75KM przed liftem. Jest przejechane ponad 170 tysięcy, średnio samochód robi ponad 20 tysięcy rocznie. Patrząc na ceny gazu, niewątpliwie opłaca się założenie instalacji. Zastanawiam się nad paroma sprawami:
1) Jakiej wilekości zbiornik gazu jest optymalny dla samochodu
2) Gdzie lepiej go umieścić - w kole czy w bagażniku
3) Sprawa wlewu - gdzie najlepiej? Z przodu niby jest jakaś zaślepka (nie wiem czy jest do tego stworzona? ).
Dzięki z góry za pomoc. |
|
|
|
 |
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 11:04
|
|
|
Dopytaj się dobrze o tą instalacje bo Zeteki to chyba LPG nie lubią, 40 tysięcy i może być po gniazdach zaworowych...
Czy warto ? nie wiem ile zamierzasz jeździć samochodem, ale fakty są takie, że niektóre silniki po prostu nie są przystosowane do LPG, a szkoda sobie samochód niszczyć.
Niektórzy monterzy powiedzą, że wszystko się da, każdy chce zarobić
Lubryfikatory- nie wiem, ponoć działają, inni twierdzą, że nie są potrzebne, ale najlepiej zapytać gazownika, co chce Ci założyc LPG do Zeteka, żeby odpowiedział z ręko na sercu czy sam do swojego samochodu z silnikiem ZETEC założylby LPG- w 95% odpowiedź byłaby, że NIE a pozostałe 5% to ludzie bez honoru
Co do miejsca na butle: ja mam 60 litrów w bagażniku w Mk4, miejsca tam już nie uświadczysz zbyt dużo, plus taki ze robię spory przebieg na 1 tankowaniu i się nie martwię, że mi braknie po 300 km LPG.
BRC- popularne instalacje, 4 generacja się rozumie u Ciebie ? powinno działać do momentu zużycia silnika.
Ja mam wlew z tyłu ładnie prawie pod zderzakiem, jak się nie przypatrzysz to nie widać, chyba standardowe miejsce ! |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 11:09
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | 1) Jakiej wilekości zbiornik gazu jest optymalny dla samochodu |
Zakładając że będzie palić 10l/100km to możesz sobie przeliczyć mniej więcej co ile kilometrów będziesz musiał tankować i pomyśleć czy chcesz częściej czy rzadziej.
FortunateSon napisał/a: | 2) Gdzie lepiej go umieścić - w kole czy w bagażniku |
Zależy czy chcesz mieć jeszcze bagażnik czy nie. Jeśli zamontujesz w bagażniku to zajmie trochę miejsca, jeśli w kole to miejsce będziesz miał ale zapasówke luzem wozisz. Do koła wejdzie Ci butla w okolicach 35 litrów, do bagażnika możesz większa.
FortunateSon napisał/a: | 3) Sprawa wlewu - gdzie najlepiej? Z przodu niby jest jakaś zaślepka (nie wiem czy jest do tego stworzona? |
Żaden gazownik nie pociągnie Ci wlewu do przodu. Robią albo w zderzaku albo pod klapką wlewu paliwa. A ta zaślepka z przodu to jest chyba od haka holowniczego.
Na temat reszty nie mam pojęcia.
GrubyP napisał/a: | 4 generacja się rozumie u Ciebie ? |
Napisał że sekwencja.
GrubyP napisał/a: | Czy warto ? nie wiem ile zamierzasz jeździć samochodem, ale fakty są takie, że niektóre silniki po prostu nie są przystosowane do LPG, a szkoda sobie samochód niszczyć. |
Jeśli gazownik ustawi zbyt ubogą mieszankę to we wszystkich silnikach wypali zawory. A zazwyczaj gaz jest ustawiany na ubogo żeby jak najmniej spalał. Chociaż w przypadku sekwencji to już nikt chyba takich bubli nie robi. |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 11:28
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Silnik 1,5, 75KM przed liftem. | Dwójka Ci uciekła... FortunateSon napisał/a: | 2) Gdzie lepiej go umieścić - w kole czy w bagażniku | Koło jest w bagażniku, fakt że pod podłogą ale jednak, jak dasz w miejscu koła to masz ten plus, że nadal po złożeniu tylnej kanapy zrobisz z Fiesty ciężarówkę... FortunateSon napisał/a: | Z przodu niby jest jakaś zaślepka (nie wiem czy jest do tego stworzona? ). | Proponowałbym zajrzeć do instrukcji, pod zaślepką jest miejsce na ucho do holowania...W MK6 to już akurat DURAtec... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Cze 2011, 16:40
|
|
|
Parzych napisał/a: | Dwójka Ci uciekła... |
Muszę widocznie wyczyścić klawiaturę numeryczną
Parzych napisał/a: | Proponowałbym zajrzeć do instrukcji, pod zaślepką jest miejsce na ucho do holowania... |
Zauważyłem to po napisaniu posta.
Parzych napisał/a: | W MK6 to już akurat DURAtec... |
Zgadza się. Dobrze te silniki znoszą gaz?
Co do butli - chyba zdecyduję się na koło. Fiesta pali mi około 5,7l/100, czyli nie powinna przekroczyć 9, co oznacza, że około 400 powinno dać się zrobić na jednym tankowaniu. To wystarczy.
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 10 Cze 2011, 19:59
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Fiesta pali mi około 5,7l/100, czyli nie powinna przekroczyć 9 |
przy dobrej instalacji z poprawną regulacja może nawet mniej |
_________________
 |
|
|
|
 |
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 10 Cze 2011, 20:15
|
|
|
FortunateSon napisał/a: |
Co do butli - chyba zdecyduję się na koło. Fiesta pali mi około 5,7l/100, czyli nie powinna przekroczyć 9 |
Jak 5,7 to maks będzie 7 litrów w sekwencji!!
Duratec: zapytaj najlepiej u producenta Forda jakie ma gniazda zaworowe, ewentualnie dowiedz się z czego są ganizda Zeteców robione a później z czego w Duratecu, jak z tego samego materiału to bym LPG nie zakładał, a jak z czegoś innego to śmiało 3000 - 4000 km na miech to na LPG z 300 zl na miesiąc mniej wydasz na paliwo .
Napisz co postanowiłes i z czego są te silniki zrobione, pozdro.
Aha butla 30 l to gdzieś 24 litry błekitnego paliwa, troche inaczej jak PB |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 10 Cze 2011, 23:43
|
|
|
FortunateSon napisał/a: | Fiesta pali mi około 5,7l/100 | Przy takim spalaniu benzyny, nawet przez myśl by mi nie przemknął gaz... Ja najmniejsze w mieście uzyskałem ok 7,5/100, i to po emerycku... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
GrubyP
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł Gruby
Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 61 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11 Cze 2011, 07:57
|
|
|
Parzych
Czemu Ty nie gazujesz swojego samochodu? Mało jeździsz, czy jesteś negatywnie nastawiony na LPG ? Zawsze można trochę zaoszczędzić, jeszcze można.... |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 11 Cze 2011, 12:22
|
|
|
GrubyP, jakoś nie mogę się przekonać do gazu... A jeżdżę ok 15kkm rocznie |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
pawel182
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 440 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Cze 2011, 14:38
|
|
|
Parzych napisał/a: | GrubyP, jakoś nie mogę się przekonać do gazu... A jeżdżę ok 15kkm rocznie |
Parzych to pewnie nawet zapalniczke ma na paliwo a nie gaz
Co do gazu tez nie mam przekonania Może gazując Fieste 1.25 szło by zaoszczędzić na paliwie ale czy ogólny bilans wyszedłby na plus to nie wiem...tu już powinni się wykazać użytkownicy LPG i udzielic szczerej sumiennej odpowiedzi.
Co do spalania to sądze że Fiestka nie powinna spalic więcej niż 8litrów ale tu też najlepiej byłoby wysłuchac użytkowników silnika 1.25 w LPG |
_________________ Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 12:18
|
|
|
W mojej podobnej fieście instalacja brc, zbiornik 50l (w miejsce koła), wlew-pod klapką, obok benzyny
Co do spalania: nigdy, poniżej 8l i powyżej 9,5l w zimie |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
FortunateSon
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Sie 2011, 14:45
|
|
|
Zapomniałem podziękować w temacie. Więc dziękuję Prawdopodobnie pod koniec września będzie instalacja BRC zamontowana. |
|
|
|
 |
|