Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje |
Autor |
Wiadomość |
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 1 Lip 2011, 12:25
|
|
|
Jest! W końcu głos rozsądku!
Z przepływką jest tak jak mówisz, ale co do elektroniki to nie wiem dokładnie czym się różni 1.8 od 2.0, powinno się różnic zakresem pomiarowym, ale nie widziałem jeszcze opinii ludzi którzy próbowali odpalić to na czujniku z 2.0. W pewnym poradniku czytamy:
"A free-flowed exhaust and removal of the catalytic converter, as well as the fitting of the Mass AirFlow sensor (MAF) from a 2.0L engine (which has a larger internal diameter than the 1800 MAF) will give good mid-range gains(...)"
Nie piszą nic o przekładaniu bebechów, tylko o całej przepływce. U nas panuje przekonanie, że na elektronice z 2.0 będzie źle chodzić, aczkolwiek sam tego nie próbowałem. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Lip 2011, 14:24
|
|
|
Tak czytam i normalnie nie moge... skad w starym silniku seryjnym chcecie wziasc spalanie stukowe ?? chyba z dupy wyjdzie... No ludzie karwa nawet jak go doprezycie to bez hardkorowej mapy paliwa i przestawiania zaplonu stuki nie wyjda tak od jak grzyby po deszczu.
Tak samo w silnikach turbo, po to sa one odprezone zeby takowe zjawisko sie nie pojawilo na seryjnych nastawach...
Spalanie detonacyjne oberwie wam polki na tlokach jak sie przesadzi...
macie spalanie stukowe.
http://www.youtube.com/watch?v=OKVcX-Za03E
Joe ogolnie przeplywomierze dzialaja tak samo, zakres napiecia na wejsciu i wyjsciu jest taki sam dla wszystkich typow w fordzie, roznica jest miedzy ukladem EEC IV a EEC V, roznia sie tylko sygnalem bo zmienili wiazke i trzeba jeden pin przemiecniac, w momencie gdzie przekladamy miedzy danymi typami elektryki. bez tego auto bedzie sie zachowywac tak jak by mialo uwalona przeplywke.... to sa przeplywki typu hot wire i im wiecej powietrza idzie tym liniowo zwieksza sie napiecie na drucikach do 5,1V max. |
_________________
|
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 21:56
|
|
|
Eeeej ale normalne 98 nie da nic ani w modzonym ani nie w modzonym silniku. Po prostu nie bedzie spalania stukowego przy pewnych granicznych sytuacjach... Da cos np VPower Racing- dlaczego- bo 98 spala sie wolniej, a VPower ma dodatek przyspieszajacy spalanie, w zwiazku z czym nie ma spadku mocy jak w przypadku normalnej 98, a niewielki wzrost w stosunku do 95. Fordon- przytkaj wtrysk/uszkodz plastikowa nasadke... |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 23:08
|
|
|
a1topgear napisał/a: | Fordon- przytkaj wtrysk/uszkodz plastikowa nasadke... |
Ale przytaczasz przyklad gdzie poziom IQ musial by zejsc do poziomu srednio rozwinietego szympansa.
W przypadku naszego zaglebia seryjnych zetec-ow jest to poprostu nie wykonalne i nie dla tego tez na zeszloroczny zlot robilem paliwo specjalnie pod seryjna mape gdzie bylo OK bez stukow a po zapieciu SMT6 i wyprzedzeniu zaplonow i zubozeniu dawki na dole robily sie jaja...
Reszte sam juz dopisales wiec nie mam nic wiecej do dodania... |
_________________
|
|
|
|
|
a1topgear
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 00:17
|
|
|
Nie no, nie o poziom zglebienia Zetecow mi chodziło(zreszta raczej nie bilbym w ta strone- troche to ogarniasz:P), a raczej o stan niektórych z Naszych silników... Sie zdarza i tyle:) - Boschy 701 z peknieta nasadka, urwana dysza to mam chyba ze dwa sety, a ludzie na tym w burbowozach jezdzili;) |
_________________ HyHy:)
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:09
|
|
|
dość,
temat jest o obudowie MAF-u a nie o paliwie. Nie chce mi się sprzątać wiec kiedyś podziele, posprzątam i w ogóle, a teraz zamykam i podwieszam.
A jesli chodzi o kilka rzeczy:
1) maf z 2,0 ma inne parametry pomiarowe (oporność czy zakres pracy) a jest on taki sam jak było w mk3,5 czyli Futura i RS1800 z 2 ostatnich lat produkcji (elektronika z wbudowanym edisem w ECU). dlatego do starszych wersji trzeba podmieniac sam czujnik.
2) plastikowy kolektor to nie przedewszystkim kwestia jego materiału i ciepłoty ale lepszego przepływu i tu tkwi zysk mocy. Nota bene seria zetec ma uszczelke teflonową miedzy głowice a kolektor ssący wiec temperatura jest obniżona przez samego producenta. Inną sprawą jest możliwość puszczenia dolotu obok silnika.
3) żeby zrobić stukowe wystarczy pierdzielnąc głowe o sporą wartość i nie skorygować zapłonu, jesli nie masz tej możliwości troche uratujesz paliwem o większej ilości oktanów ale jak przesadziłeś to i ono nie pomoże - tylko strojenie.
a teraz Pozdrawiam
BTW: fajnie opisana sama zmiana przepływki - co więcej ona coś tam daje, ile to by trzeba shamowac auto na obu obudowach. osobiście sądze ze da 1-2KM 2-3Nm. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 09:01 Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje
|
|
|
Część wydzielona z tematu:
http://www.fiestaklubpols...p=595870#595870
Zapraszam do dyskusji tu |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
rex
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 21 Skąd: wawa
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 10:17
|
|
|
Ja testowalem rozne przeplywki. Najlepszym rozwiazaniem byloby wsadzic przeplywke w rure np fi60 ale wtedy nie szlo tego wogole wystroic. Skończylem na przeplywce ze scorpio 2.0 dohc |
_________________ Escort RST |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.