[MK3] Brak prądu - świece, pompka paliwa, wtryskiwacz |
Autor |
Wiadomość |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 20:14 [MK3] Brak prądu - świece, pompka paliwa, wtryskiwacz
|
|
|
Witam,
Nerwy mi już od fieściny puszczają..
Pewnego dnia na włączonym silniku samochód zgasł. Po wstępnych oględzinach, okazało się że nie dostaje prądu ani na świece, ani na pompkę paliwa w baku, ani na pompeczkę wtryskową. Na bezpiecznikach prąd jest. Pomyślałem - na pewno komputer, jednak po wymianie dalej ten sam problem.
Dodam, że końcówka mocy w radiu też poszła, widocznie poszło gdzieś zwarcie - ale gdzie?
rocznik 1994, silnik 1.1
instalacja gazowa
symbol komputera: 9FBB / 89FB-12A650-BB
Bardzo proszę o pomoc, bo szkoda mi go oddawać za te 200zł na złom, a mam w nim pół baku paliwa i pełną butlę gazu. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Lip 2011, 15:51, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Lip 2011, 23:39
|
|
|
skywalker, A co to u Ciebie jest "pompka wtrysku"???
Miernik w łapy i sprawdzaj dokładnie po kablach-masz schemat? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 23:12
|
|
|
Nie zamykam tego tematu tylko z tego wzgl., że chcę usłyszeć co autor ma na myśli "pompa paliwa i pompka wtrysku". |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 00:41
|
|
|
No przepraszam Panowie, miałem na myśli pompkę paliwa w baku i pompkę krokową w gaźniku.
jackrzec masz w zwyczaju zamykać tematy nierozwiązane? Poczekaj chwilę, może mi ktoś coś podpowie.
|
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 8 Lip 2011, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 01:37
|
|
|
skywalker napisał/a: | pompkę krokową w gaźniku. | A co to za wynalazek
Coś niedoedukowany jesteś chyba |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 09:23
|
|
|
skywalker napisał/a: | jackrzec masz w zwyczaju zamykać tematy nierozwiązane? | Tak, szklaną kule popsuł jakiś czas temu, i teraz nie widzi np. kto i gdzie ma zwarcie w elektryce, trzeba samemu szukać z miernikiem,,,
A co do auta to może zdecyduj się co tam masz pod maską 1,1 (z gaźnikiem) czy 1,1i (z wtryskiem). Kontrolki Ci świecą? Rozrusznik kręci? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 10:18
|
|
|
JoeMix, Przecie pomyślał skywalker napisał/a: | Pomyślałem - na pewno komputer, jednak po wymianie dalej ten sam problem. |
I to już wystarczyło ... a jednak nie
Ja jedna bym zaczął od prostszych (mniej kosztownych) poszukiwań |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 16:51
|
|
|
JoeMix napisał/a: | skywalker napisał/a: | jackrzec masz w zwyczaju zamykać tematy nierozwiązane? | Tak, szklaną kule popsuł jakiś czas temu, i teraz nie widzi np. kto i gdzie ma zwarcie w elektryce, trzeba samemu szukać z miernikiem,,,
A co do auta to może zdecyduj się co tam masz pod maską 1,1 (z gaźnikiem) czy 1,1i (z wtryskiem). Kontrolki Ci świecą? Rozrusznik kręci? |
Kontrolki świecą, rozrusznik kręci. Mam prąd na bezpiecznikach, również na bezpiecznikach od obydwóch INJ. Wszystko działa poza tym co opisałem.
drjanusz napisał/a: | skywalker napisał/a:
pompkę krokową w gaźniku.
A co to za wynalazek
Coś niedoedukowany jesteś chyba |
Tak jestem samoukiem, zatem mogę mieć niedociągnięcia w terminologii. Poniżej link do przykładowego zdjęcia, co mam na myśli.
http://imageshack.us/phot...443/gaznik.jpg/
drjanusz napisał/a: | Ja jedna bym zaczął od prostszych (mniej kosztownych) poszukiwań |
No - to od czego byś zaczął..? Przekaźniki wymienione, co prawda możliwe że też wadliwe, bo wzięte ze złomu. Ale wątpie żeby wszystkie były uszkodzone, chyba że "coś" je wszystkie popsuło po kolei.
Myślałem że szklana kula jest podstawowym wyposażeniem fanów forda fiesty. Cóż, miernik i do przodu tak..? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:18
|
|
|
Na zdjeciu pokazałeś wtryskiwacz (to zaznaczone na czerwono)
Weź w strzykawkę 2cm3 benzyny i tryśnij w gardziel, następnie zakręć rozrusznikiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:30
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Na zdjeciu pokazałeś wtryskiwacz (to zaznaczone na czerwono)
Weź w strzykawkę 2cm3 benzyny i tryśnij w gardziel, następnie zakręć rozrusznikiem,,, |
Nie ma prądu na świecach, tak to bym ją odpalił na gaz. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:36
|
|
|
Nie ma prądu na świecach,,, znaczy iskry nie ma? A na środkowym przewodzie NN na cewce (względem masy) jest napięcie? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 17:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie ma prądu na świecach,,, znaczy iskry nie ma? A na środkowym przewodzie NN na cewce (względem masy) jest napięcie? |
Jest napięcie.
Na cewce jest opór<1.
No dobra, czyli kable do świec, albo same świece walnięte?
Albo sama ta cewka, to jest coś czego nie znam, elektroniczna jakaś razem z modułem |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 18:06
|
|
|
Czujnik położenia wału sprawdzałeś, skoro na przewodach NN jest napięcie to znaczy ze komp i cała reszta też raczej ma, nie daje iskry bo pewnie nie ma info o obrotach silnika, właśnie z czujnika położenia wału. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 18:18
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc JoeMix!
JoeMix napisał/a: | Czujnik położenia wału |
Jak mieć pewność że to akurat czujnik położenia wału? Jak się do niego dobrać? |
Ostatnio zmieniony przez skywalker 7 Lip 2011, 18:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 18:23
|
|
|
Czujnik jest z przodu silnika, na łączeniu ze skrzynią na 2 przewody,,, do sprawdzenia jakimś oscyloskopem czy coś, nie wiem czy zwykłym multimetrem coś tam wyczaisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 7 Lip 2011, 18:25
|
|
|
Fajnie, dzięki, jesteś królem. |
|
|
|
 |
skywalker
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 05 Lip 2011 Posty: 8 Skąd: pomorskie
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lip 2011, 23:26
|
|
|
Tu raczej nie ma rady i innej metody jak po kolei wymieniać i sprawdzać wszystko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Lip 2011, 00:46
|
|
|
Posprawdzaj masy pod maską, a zwłaszcza masę od tego EDISa - brązowe kabelki, muszą być poprzykręcane do karoserii. |
|
|
|
 |
|