Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Elektryczna regulacja reflektorów
Autor Wiadomość
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 19 Maj 2011, 21:54   [MK4] Elektryczna regulacja reflektorów

Jakie jest rozpięcie skrajnych napięć na przewodzie sterowania od regulatora do silniczków?

Wg schematu kabel jest koloru białego i biało-czerwonego. W którym miejscu następuje zmiana?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Maj 2011, 08:29   

Nikuś, A pewny jesteś ze to napięciem jest sterowane? Masz schemat, zapodaj, bo sam szukam takiego :P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Maj 2011, 10:44   

Kiedyś to sterowanie sprawdzałem, ale już nie pamiętam jak to jest realizowane, prawdopodobnie na przewodzie od regulacji z kabiny idzie napięcie zmieniane przez potencjometr w jakimś tam zakresie np. 6-12V, a na płytce regulacji reflektora jest komparator i sterownik silniczka.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Maj 2011, 11:36   

A ma ktoś schemat regulacji ale dla Mk3? Możliwe że w mk4 było podobnie lub tak samo,,,?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 24 Maj 2011, 14:22   

A tak nie wspomniałem po co mi to w ogóle... po prostu siadła mi elek. regulacja. Szukam przyczyn.

Przed chwilą sprawdziłem kable od regulatora do reflektorów, jest obieg. Za chwilę podam skrajne wartości oporu w potencjometrze przy regulatorze w kabinie, jak ktoś będzie miał chwilkę to proszę o sprawdzenie.

Jeśli te wartości będą poprawne to wymienię silniczek w jednym reflektorze, ale w to że siadły oba silniczki na raz to nie bardzo wierzę.

[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 14:41 ]
Dla położenia "0": 4,47 kOhmów
Dla położenia "4": 1,72 kOhma.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Maj 2011, 15:04   

Ok, widziałem schemat, a co z mk3? Tam regulacja nie jest na potencjometrze, bo w silniczkach są cewki indukcyjne w których przesuwa się rdzeń,,, pokrętło tez mi oporu nie zmienia jak nim kręcę,,, ma ktoś schemat?

Nikuś, zdejmij wtyczki z silniczków, masz 3 piny więc do pomiaru napięcia masz 3 kombinacje 12 23 13 - na jednym zestawie będzie 12V zasilanie, zobacz czy na pozostałych 2 jest takie samo napięcie na obydwu reflektorach i (najlepiej w obu położeniach pokrętła)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 24 Maj 2011, 19:17   

Regulacja w kabinie działa.
Kable są ok.
Wychodzi na to że silniczki są spalone :cojest:

Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać :fox:

Czyli tak, miałem silniczek na zapasie. Podpinam pod lewy reflektor, działa. Podpinam pod prawy, nie działa. Z powrotem lewy, nie działa. Kolejny silniczek palony?

Bezpośrednio do silniczka idą 3 kable: masa, niebieski, fioletowo pomarańczowy. Który to sterowanie silniczkiem, a który to zasilanie?

JoeMix napisał/a:
(...)

Starałem się to zrobić, ale już za bardzo wkurzony byłem, nie mogłem dokładnie wycelować i nic się nie pokazywało ;-|
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2011, 19:33   

Nikuś, http://jackrzec.republika...n_do_2_2000.jpg
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 24 Maj 2011, 19:34   

jackrzec, właśnie z tego korzystałem :-P Ale i tak dzięki :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Maj 2011, 10:00   

Nikuś napisał/a:
Zauważyłem że prawa postojówka świeci gorzej niż lewa... kwestia czegoś w instalacji czy starszej żarówki? Nie czy to może mieć wpływ na zagadnienie regulacji, ale wolałem napisać
Nie silniczki są plastikowe czyli nie mają połączenia z masa, mają swoją oddzielną instalację,,, (przynajmniej w mk3)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 25 Maj 2011, 16:24   

JoeMix, ale popatrz na schemacie od Jackrzeca że postojówki (bo o nich mowa cały czas, bo po co mam trzymać samochód na zapłonie?) mają wspólną masę z silniczkami.

Nie wiem co się dzieje :bezradny:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Maj 2011, 16:27   

Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,

3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 25 Maj 2011, 16:31   

JoeMix napisał/a:
Mało kiedy regulacja reflektorów działa na postoju,,, 1) potrzebny zapłon 2) potrzebne zapalone światła mijania bo ich dotyczy regulacja,,,

JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek.

JoeMix napisał/a:
3) być pomierzył napięcia na wtyczkach i by było coś więcej wiadomo, bo jak gdzieś będzie słaba masa to to wypłynie

Dobra, zrobię to jeszcze raz bo mogłem coś nie tak zrobić.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Maj 2011, 16:39   

jackrzec napisał/a:
JoeMix, popatrz dokładnie na schemat i opisy, to zobaczysz że potrzeba tylko postojówek.
Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 25 Maj 2011, 17:10   

JoeMix napisał/a:
wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu


Też tak to widzę. Czy tak jest w realu to nie wiem, bo nie chciało mi się reflektora późnym wieczorem rozbierać :-P

Na razie temat odkładam, jak będzie cieplej to się za to na spokojnie wezmę.
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 23 Cze 2011, 20:35   

JoeMix napisał/a:
Widziałem ze schematu ze wygląda to tak jakby zasilanie silniczków było do żarówek podpięte, ale czy tak jest w realu? Czy jednak do silniczków idą osobne przewody z instalacji? (nie wiedziałem tego na żywo więc tak sobie zgaduję)

Silniczki mają wspólny + z postojówką i wspólną masę z H7.
Przewód regulacji (niebieski) ma napięcie uzależnione od pozycji pokrętła regulacji. Przedział bodajże 3V-10V.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Przyklejony: [Kosmetyka] Polerowanie reflektorów
ratunek dla zniszczonysz/ zmatowionych/ wyblakłych/ porysowanych reflektorów
uri90 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 7 18 Kwi 2012, 09:30
ElGrey
Brak nowych postów Przyklejony: Gaźniki - dane techniczne i regulacja
Laskosz Mechanika silnika 2 13 Paź 2011, 18:50
diodalodz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.