
|
[MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura |
Autor |
Wiadomość |
mef
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: BDG
|
Wysłany: 31 Maj 2011, 23:49 [MK3] Zamontowanie silnika 1.3 Endura
|
|
|
Witam! posiadam fieste mk3 z troche juz wysluzonym silniczkiem 1.1 ale ze zdrowa buda. dostalem ostatnio propozycje odkupienia silnika 1.3 endura z forda Ka, i tu rodzi sie moje pytanie czy to jest mozliwe do zrobienia i jak duzo rzeczy musialbym zeminic glownie martwie sie mocowanie siknika do budy, wydechu, skrzyni itp. ma ktos moze jakies pojecie w tym temacie? moze ktos robil takie manewry? prosze o podpowiedz. Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 03:04
|
|
|
Bardziej chyba trzeba się martwić elektryką zawsze niż mocowaniem do budy... bo taki silniczek na pewno się zmieści, a jak się zmieści to i można tu przykręcić, tam przyspawać łapę itp. Tylko teraz trzeba poczekać na opinię kogoś kto zna elektrykę endury i będzie miał coś do powiedzenia, bo mi też proponowano do mk3 ten silnik, ale co z elektryką i komputerem?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:01
|
|
|
Mechanicznie wszystko pasuje, ale musisz zostawić wydech razem z kolektorem od swojego 1,1. Poduszki też podejdą, bo silniki takie same. Jeśli chodzi o elektrykę, to zależy czy chcesz mieć wielopunkt czy zrobić mono. W sumie i tak problem nie duży. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:05
|
|
|
A pytanie na boku, czym się różni endura na mono od hcs'a? Bo myślałem ze endura to hcs na wielopunkcie po prostu,,, ale nigdy tematu nie zagłębiałem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 08:56
|
|
|
endura rozni sie przede wszystkim innym ukladem zaplonowym (kolejnosc zaplonu 1243 lub 1342, ale to tez zalezy od kodu silnika endury bo niektore maja taka sama), w hcs i endura byly uklady paliwowe weber, motorcraft, bosch sefi i jest rozna pojemnosc miski olejowej do starej J6B wchodzi 3,25 litra, do nowej 3 zawsze kapke wiecej sie lalo do hcs no ale nowe maja w dowodach tez 1ccm czy 2 wiecej wiec roznia sie napewno, wiecej sie nie zaglebialem, glowica chyba ta sama, jedynie jak cos to dół inny |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:15
|
|
|
Czyli to ten sam klekot z lat 70? Bo to że zmienili kształt miski i wchodzi więcej/mniej oleju to raczej na konstrukcje silnika wpływu większego nie ma |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:17
|
|
|
Ale zobacz pojemnosci sie roznia, 1298ccm (czasem podane jako 1297) i te nowe 1299, jakies zmiany w konstrukcji zapewne byly przez te 30 lat, no wiesz cos musieli zrobic ze starymi glowicami ktore im zostaly |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:28
|
|
|
Ja widziałem Endura-E w escorcie bodajże mk6 (tym zaokrąglonym) i nie robił aż tyle klekotu, ani nawet połowy z tego co mój 1,3hcs i do tego nawet żwawo jechał... To ile endura ma mocy?? A może więcej momentu, że pchali to do escorta?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:39
|
|
|
Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:06
|
|
|
Fieścina J6B 1.3i HCS ma 44kW 60KM, moment 101Nm (podaja czasem 1297ccm 58KM)
nowa 1.3i ma 103Nm, przy 60KM (tu zawsze podaja 60KM i 1298 lub 1299) tak samo escorty po 95 mk7, stare escorty mk6 maja 101Nm i ~60KM, tak jak stare fiesty III z HCS, te endura sa 44kW i 37, mam na mysli te 44kW 60-cio konne
[ Dodano: Sro Cze 01, 2011 11:08 ]
JoeMix napisał/a: | Nie patrz na pojemność w papierach, bo ta bywała rożna dla takiego samego silnika ale w rożnych krajach | nie wiem, byc moze wlasnie jakies kombinacje z oplatami - moc podatkowa i zwiazane z tym oplaty sie zmienialy |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:37
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Fieścina J6B 1.3i HCS | A masz kod tych nowszych silników? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:12
|
|
|
chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek?
Fiesta III 1.3i:
(GFJ)
05/91-01/97
J6B
44
60
1299
8
Hatchback
Fiesta IV 1.3i:
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJA <-- kod silnika
37 <-- moc w kW
50 <-- moc w KM
1299 <-- ccm
8 <-- zawory
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJC
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJE
37
50
1299
8
Hatchback
-----------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJJ
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJK
37
50
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
JJM
37
50
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4C
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4J
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4L
44
60
1299
8
Hatchback
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4Q
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4R
44
60
1299
8
Hatchback
------------------------
(JA_, JB_)
08/95-01/02
J4T
44
60
1299
8
Hatchback
podobno jeszcze byla jakas wersja IS |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 1 Cze 2011, 13:34, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:26
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | chodzi Ci o kody silnikow z fiest czwórek? | Chodziło o same kody,,, wszystkie są na J a to oznacza jeden worek oznaczony 1,3,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 13:36
|
|
|
jest jeszcze silnik Endura-E z kodem IS, 37kW, 1298cc (ale to juz dane z innego katalogu dlatego cc sie nie zgadzaja, w ktorym wszystkie Endury-E maja 1298cc)
wg katalogow tloki w Endura-E 1.3i są takie same jak w HCS 1.3i kat ktory ma 1298cc (tyle samo co Endura-E)
KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000
Informacje procudenta - Kolbenschmidt:
92396604
Tłok
Dodatkowe informacje katalogowe:
Wymiar standardowy [STD]:
średnica zewnętrzna [mm]:
18.034
Średnica wewnętrzna [mm]:
11
Średnica [mm]:
64
otwór o śr [mm]:
73.975
Wielkość kompresji [mm]:
29.4
Długość [m]:
53.9
z tym ze jest jeszcze HCS 1.3 bez katalizatora, który ma w tym samym katalogu wpisane 1297cc, i drugi 1298cc tez bez katalizatora, do niego (tego 1297cc) nie wiem jakie tłoki idą, nie ma info na ten temat, ale do tych z katalizatorem 1.3i HCS 1298cc lub 1.3i bez kata rowniez 1298cc oraz Fiest IV z Endura-E idą takie same z takim opisem: "KS tłok 74.00 STD FORD ESCORT 1.3i 90-2000" wiec widac ze takie same przez 10lat wpychali, nie wiem skad ta roznica w pojemnosciach w tych samych katalogach przy Fiescie III w HCS'ach i czemu tloki do 1.3 1297cc sa niedostepne, byc moze wlasnie tam ida inne i temu 1297cc (?) |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 1 Cze 2011, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mef
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 34 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: BDG
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:10
|
|
|
widze, ze panowie ladnie podchwyciliscie temat i dzieki za wszystkie wypowiedzi ale co w koncu z ta elektryka?? duzo trzeba grzebac?? co dokladnie bym musial zmienic?? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:20
|
|
|
zalezy co tam chcesz wsadzic, musialbys dokladnie podac kod silnika ktory chcesz tam wlozyc, wszystko zalezy od tego jak bedzie zasilany |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 14:34
|
|
|
mef, każdy silnik ma tak zwaną wiązkę, która musisz mieć lub zrobić, łączy się ona z instalacją auta w jednym miejscu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 15:43
|
|
|
Zapewne chodzi o przejście z HCSa na Endure... czy potrzeba innej wiązki?? Komputera?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 16:34
|
|
|
Jak jest inny sposób zasilania to tak, inną kolejność zapłonu da radę pozamieniać bo to i tak na podwójnej cewce wiec wystarczy odpowiednio podłączyć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 19:54
|
|
|
Po co ta gadka. Centymetr w tą czy w tą to żadna różnica (w mk3 1,3 też były trzy rodzaje tłoków i wcale nie chodzi o wymiary naprawcze tylko o grupy i tu si.ę kryje ten 1 czy 2 cm pojemności). Silniki są te same, tylko jest inny osprzęt. Jak chce założyć "prawdziwą" endurę, to musi wziąć wszystko: Kompa, wiązki kolektor dolotowy, zrobic inny dolot bo ten od mk4 za skarby nie podejdzie bo aku jest w innym miejscu. Oczywiście przełożyć bebechy to nie problem, ale trzeba mieć dawcę, bo dochodzi jeszcze immo w kompie i tym też trzeba się zająć. Trzeba wziąć pod uwagę też wszystkie czujniki włącznie z przepływomierzem, bo nic od mk3 nie podejdzie. Nawet wtyczka do kompa musi być od KA czy mk4, bo ten komp to EEC V i ma 104 piny a nie 60 jak w EEC IV. Osprzęt też trzeba zabrać, bo są inne koła pasowe (ale to by ominął zakładając koła od mk3 i alternator też). A jak chce zrobić mono, to bierze tylko silnik i zakłada wszystko od swojego 1,1 i nic nie musi zmieniać. Blok taki sam. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|