Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Sonda lambda wymiana i wykaz błędów na komputerze
Autor Wiadomość
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:14   [MK3] Sonda lambda wymiana i wykaz błędów na komputerze

Witam,
wczoraj wymieniałam w mojej fieście sondę lambda. Ku mojemu zdziwieniu po podłączeniu do komputera cały czas wyskakuje błąd sondy... czy należy przeprowadzić reset komputera
czy jest szansa że błąd sondy wykazuje się jeszcze ze starej? bez resetu? nie ma możliwości żeby sonda była uszkodzona....
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2596
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:41   

reset obowiązkowy po wymianie sondy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:43   

Bardzo dziękuje czy wystarczy na 10-15 minut odłączyć ako żeby wykonał się reset kompa?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:45   

:yes:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:52   

Bo własnie dziwna sytuacja mis ię przytrafiła wymieniłam sondę, podłączyłam komputer po krótkiej jeździe błędów nie wykazało pojechałam na stacje, do sklepu.... wróciłam podłączyłam ponownie i błąd się znowu pojawił.... także dziś wykonam reset;)
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:14   

Poza tym sama wymiana nie wyeliminuje problemu z wysokim spalaniem. Musisz wykonać reset by komputer na nowo się "nauczył" z jaką dawką paliwa ma śmigać.
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 13:52   

Blackknight88, dziękuje za wskazówkę, właśnie wróciłam od auta.
Reset komputera został wykonany, po resecie zrobiłam rundkę (około 12km) - na benzynie (ponieważ czytałam że na LPG może coś się pokrzaczyć) wróciłam pod dom wykonałam test komputerem.. test nie wykazał żadnych błędów:)))

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 17:09 ]
Mam pewien problem z tą sondą lambda...;-/

Mianowicie wczoraj sonda została wymieniona, dziś zrobiłam reset przejechałam 12km na benzynie wykonałam test - 0 błędów.
Następnie przejechałam jakieś... 20km już na gazie, (bo po takiej odległości wszystko już chyba się zdążyło na benzynie poustawiać) wykonałam ponowny test... i znów pojawił mi się błąd 28 - czyli błąd sondy lambda...

Co może być przyczyną takiego zachowania - odczytów komputerowych dodam że do stworzenia komputera użyłam buzzera na 12V] ze strony:

http://www.fiesta.abla.pi...er/#podlaczenie

Dlaczego najpierw test wyszedł bezbłędnie - po jeździe na benzynie - natomiast gdy wykonałam ponowny test 2-3 h później po jeździe na gazie wyszedł błąd sondy...? Czy jest jakaś możliwość że instalacja gazowa, miesza w komputerze auta i stąd owy bład?

proszę o radę bo już nie wiem co mam myśleć
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:18   

Dzieje się pewnie tak ponieważ sonda L jest stworzona do analizowania zawartości spalin benzyny a nie LPG. Jeżeli silnik będzie pracował bez zastrzeżeń, to olać ten błąd.
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:22   

ten błąd teoretycznie mozesz olać ale obserwuj spalanie na benzynie i zachowanie zimnego silnika :)
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diablusia 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączyła: 17 Kwi 2010
Posty: 149
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:31   

silnik chodzi mi równo bez falowań itp. tylko komputer wykrywa błąd... tzn mogę tak jeździć czy lepiej pogadać z gazownikiem nad założeniem emulatora..?

i czy owy emulator ma wpływ na ilość spalanego gazu?? lub jakiś inny wpływ na auto? na plus bądź minus?

i co znaczy ze obserwować zachowanie zimnego silnika? może gasnąć czy co? na benzynie nie jeżdżę bo po to założyłam gaz:P tylko odpalam na benzynie...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:16   

od czasu do czasu powinien jezdzić na benzynie
własnie po to zeby sprawdzić czy uległo coś zmianie w pracy silnika
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
scorpion69 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 305
Skąd: z planety X
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:30   

wykonanie testera
czy powyższy sposó zadziała też na MK4 1.3i endure-e. jeśli tak to gdzie szukać złącza diagnostycznego w mk4? :kaput:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:45   

Jak masz LPG w aucie to raczej nie pozbędziesz się błędu sondy,,, po wielu setkach kilometrów często komputer szlag trafia i tak już mu zostaje, ale to wychodzi oszczędność, kładzenia instalacji gaźnikowych do aut na wtrysku (był to bardzo w modzie bo można było jankes 600 zeta zaoszczędzić).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.