[MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 00:06 [MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza
|
|
|
witam
nie jest to jakiś zatrważający problem, ale po 2 miesiacach musiałem wymienić filtr powietrza, bo zrobił się czarny od oleju. silnik nie łyka oleju w ogromnych ilościach jakieś 1l/4000-5000km.
z tego co wyczytałem to problemem jest odma. czy dam radę sam ją wymienić czy potrzeba jakichś specjalnych umiejętności do tego. i czy w ogóle jest sens wymieniać odme.
zachlapane jest mniej więcej tak jak zaznaczone na zdjęciu http://clip2net.com/s/UNPw
czy taka będzie dobra? http://allegro.pl/odma-fo...1565776727.html
pozdro |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Maj 2011, 20:24, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 00:45
|
|
|
odma ma za zadanie odpowietrzac skrzynie korbowa jezeli odma nie trybi normalnie to bedzie wymiotowac na filtr powietrza.czyli odma do wymiany.jesli masz problem z wymiana zajrzyj pod maske i na "oko" dopasuj taka sama :> tyle wiem. niechaj teraz wypowiedza sie madrzejsi |
|
|
|
 |
brewa7

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 36 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 01:00
|
|
|
Kolego też mam taki problem, tylko ja w silniku 1.1. Gadałem dziś z kuzynem. Jest z wykształcenia mechanikiem. Powiedział mi żebym to od gaźnika odłączył bo takto silnik będzie ciągle wpierdzielał olej, bo to jest właśnie cośtam z tą odmą, ale to jest dobre jak silnik nie ma przeduchów. A jak silnik ma przedmuchy to częściowo wypluwa olej z pod pokrywy zaworów i właśnie przez ten zaworek do gaźnika. Jak zdejmiemy tę rurkę z filtra i ją jakoś zatkamy to wtedy nie bedzie tyle oleju wpitalał. A tak na marginesie to bynajmniej u mnie (1.1 CLX)różnica między max, a min na bagnecie to objętość 0,75 więc utrata 1 litra jest już poniżej dopuszczalnej normy.
Jednym słowem, odłącz to od gaźnika i zatkaj. Będzie mniejsze zużycie oleju. Silnikowi nie będzie to przeszkadzało, a wręcz odwrotnie. Może pomóc
[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 01:16 ]
A tak w ogóle to Ty masz silnik z wtryskiem?? Bo ja tu widzę gaźnik Webera chyba?? |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
 |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 01:27
|
|
|
zdjęcie dałem przykładowe jak widać pod awatarem i w temacie mam 1.3i/60KM na monowtrysku a zdjęcie jest z tematu bidżeja on ma 1.1 mono |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 07:02
|
|
|
po pierwsze to oboje macie wtryski webera a nie gaźniki
i nie można zatykać odpowietrzenia silnika
jak nie chcesz mieć uwalonego dolotu to wyprowadzasz odme do jakiegoś zbiorniczka i tam sie bedzie gromadził olej
a dziurke w obudowie filtra zatykasz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 07:27
|
|
|
Zdejmij górną pokrywę i daj foto, wyczyść korek wlewu oleju, wymień wkład druciany w środku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:25
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zdejmij górną pokrywę i daj foto, wyczyść korek wlewu oleju, wymień wkład druciany w środku,,, |
1. Fotkę zaraz pójdę zrobić.
2. Co ma do tego korek wlewu oleju?
3. W czym ten wkład jest? W odmie, korku czy jeszcze czymś innym? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:28
|
|
|
W korku, powinien być w korku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 10:15
|
|
|
Zdjęcia spod pokrywy. Niektóre rozmazane, bo robione telefonem.
I zdjęcie korka. Wyczyściłem go, ale po przejechaniu paru kilometrów (3-4) dalej wygląda tak jak na zdjęciu.
 |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 10:51
|
|
|
(na drugim zdjęciu (tym pionowym) na dole jest "grzybek" pd dołu połączony jest wąż, zdejmij go i zobacz czy w tym króćcu na który jest nasadzony waż masz zwężkę założoną (waż jest dość gruby i ma spory prześwit więc ma zatyczką z małą dziurką),,,
No i ten korek co jest wytknięty w pokrywę klawiatury i jest właśnie podłączony pod "grzybek" w środku powinien być wkład (druciany) zatrzymujący właśnie kropelki oleju - jak nie ma to wyczyść korek i wąż, wywal zawartość i wsadź w odpowiedniej ilości metalowy druciak do szorowana naczyń |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:05
|
|
|
wkład druciany jest cały zapieprzony olejem. Jutro będę się z tym bawił, bo niedługo jadę do pracy.
a tak przy okazji. czy jak będę wymieniał czujnik temp na licznik na zielony, bo mam czarny, to może wyciekać pyn chłodniczy czy nie powinien? bo nie wiem czy robić to pod blokiem czy, zeby uniknąć sąsiadów, którzy zjadają mnie wzrokiem za hałas kolektora ze spalona uszczelką gdzieś od bloku odjechać? |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:17
|
|
|
inno napisał/a: | wkład druciany jest cały zapieprzony olejem. |
taki właśnie ma być
inno napisał/a: | to może wyciekać pyn chłodniczy czy nie powinien? |
będzie wyciekać, ale jak po wykręceniu sprawnie zatkasz palcem otwór i szybko wsadzisz nowy czujnik to nie powinieneś stracić więcej niż pół szklanki płynu. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:21
|
|
|
Stary czujnik się wykręca lewą ręką a w prawej się trzyma nowy i się go monetarnie wkręca - płynu wyleci może z łyżka stołowa,,, ja u rodziców robiłem na kostce i nawet nie pobrudziłem, choć pod auta wsadził jakiś stary karton,,, ale wyleciało tyle płynu ze nie kapnęło na dół,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
inno

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 12:17
|
|
|
tylko mój dość mocno się trzyma i ręką go się wykręcić nie da... |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 12:37
|
|
|
inno: inno napisał/a: | tylko mój dość mocno się trzyma i ręką go się wykręcić nie da... | to oczywiste, skoro gwint masz lekko po stożku; mówiąc o wykręcaniu ręką JoeMix mówi o końcowej fazie. Przedtem musisz trochę pojechać kluczem. |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 12:41
|
|
|
inno, Czujnik luzujesz kluczem, odkręcasz tak prawie do końca lub całkiem do końca, ale tak by nie wypadł z dziury lub zatykasz palcem, wkładasz nowy i dokręcasz, gwint jest stożkowy więc mówiąc wprost trzeba wkręcić na chama (z wyczuciem, bo na pewno nie wejdzie cały gwint), dzięki temu się uszczelni dobrze też,,, generalnie, jak zrobisz to szybko to nie wyleci płyn lub wyleci niedużo, jak wykręcisz stary i zostawisz dziurę "otwartą" to zleci płynu trochę,,, głownie z górnego węza i obudowy termostatu pod którą jest czujnik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 14:32
|
|
|
brewa7 napisał/a: | Jak zdejmiemy tę rurkę z filtra i ją jakoś zatkamy to wtedy nie bedzie tyle oleju wpitalał. |
jesli tak zrobisz to wywali uszczelkę od pokrywy zaworów..
zrób tak jak mówił Stunt_Man, tylko zwróć uwage aby zbiorniczek był zdala od nawiewu, bo cały ten smród będzie Ci lecieć do kabiny auta przez nawiew. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 15:35
|
|
|
U mnie to samo, ale ja mam gaznik a nie mono. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 15:41
|
|
|
pablon, rozwiązanie takie samo, wyczyścić, założyć nowy wkład w korek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 19:57
|
|
|
Skoro olej wylatuje przez odme do filtra, tzn że silnik ma zejeb..te przedmuchy na pierścieniach. Czyszczenie nic nie da, bo nawet po wymianie korka na nowy problem zniknie do czasu aż korek sie wypełni olejem i znowu go przeleje przez odmę. Może być też zbyt wysoki poziom oleju, ale założe się że to pierścienie powiedziały papa. Jak zatkacie tą rurkę, to wywali korek. Jak korek unieruchomicię, to wywali uszczelkę pod deklem albo simmeringi na wale (oby nie od strony sprzęgła). Lepiej chociaż wymienić pierścienie - na jakis czas pomoże (20-30 tysięcy km), a przez ten czas można sobie szykować drugi silnik. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|