
|
Zamknięty przez: jackrzec 22 Lip 2011, 23:56 |
[Ogólny] Dziwne zwarcie - wysiada wszystko |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 17:51 [Ogólny] Dziwne zwarcie - wysiada wszystko
|
|
|
Podczas jazdy wyłącza mi się wszystko za wyjątkiem silnika (czyli auto nie gaśnie) oraz zostają zapalone światła mijania, których nie można zgasić... padają kierunki, w tym awaryjne, pozycja, podświetlanie kokpitu, zegary, stop, dmuchawa, wycieraczki - dosłownie wszystko,,,
Objaw pojawia się i znika w sposób nieustalony, czyli przypadkowy, choć pewnie gdzieś jest przyczyna,,,,
Kiedy już występuje to gdy bez kluczyka w stacyjce, włączę światła pozycyjne to zapala się kontrolka ssania oraz świateł drogowych, władza się dmuchawa (jak jest na innej pozycji niż 0), można wałczyć wycieraczki, kierunkowskazy, światła pozycyjne się zaświecają - generalnie działa wszystko to co przestaje działać w sytuacji jak silnik pracuje, - ciekawostka, jak zapale światłą mijania to się zaświecą, ale jak cofnę do pozycji to nie gasną, muszę całkiem na zero,,,
Wydawało mi się że objaw się pojawiał jak ruszałem zespolonym (jak mi odbijały kierunkowskazy to gasły na kilka sekund świtał mijania) - zespolony wymieniony, problem nie zniknął, kable przy akumulatorze - była pajęczynka - ogarnięte, patrzyłem na skrzynkę bezpieczników - jest dobrze, za wyjątkiem maleńkiego przekaźnika - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=11667 - według tego tematu to D - Światła mijania, jednak ten przekaźnik nie cyka jak światła mijania się zapalają, bez niego wszystko działa jak trzeba tzn, nie udało mi się ustalić za co odpowiada i czemu się przytopił i kiedy - obecnie jest wymontowany z auta, kiedy objaw występuje to na stałe załącza się przerywacz kierunkowskazów oraz przekaźnik zapłonu (pewnie dlatego wszystko działa jak by był kluczyk przekręcony) - jak zapłon jest włączony i przekaźnik jest załączony to się rozłącza i pewnie dlatego wszystko gnie,,,
tylko dlaczego (gdzie szukać zwarcia, bo mi się pomysły skończyły) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lip 2011, 21:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 17:56
|
|
|
skrzynka bezpiecznikow Ci padła:P |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2011, 16:37
|
|
|
No właśnie nie, patrzyłem, wszystko OK, poza tym przetopionym przekaźnikiem który nie wiadomo od czego jest (teraz go nie ma a problem się pojawia dalej), ma może ktoś taki trochę lepciejszy schemat do Mk3 niż ten z niebieskim WKiŁ?
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 17:39 ]
Akumulator: było / jest
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2011, 19:20
|
|
|
Z takimi już kupiłem, chyba poprzedni właściciel jak kład standardowy akus to nie wiedział o czymś takim jak adaptery do płaskich klem i założył takie wynalazki, robiąc lekki mętlik w kablach. Oryginalną masę wywaliłem, podłączyłem niebieską, jedną pod skrzynie, drugą pod półeczkę na której stoi aku + przewód w instalacje, a główny prądowy zpłączyłem w miejscy gdzie wychodza 2 kabelki zasilające instalacje auta (widac na roto kawałek bez czerwonej koszulki. Klemy mi się podobają, jeszcze tylko górną nakrętkę od masy wymienię na motylka (jak się pod maską zmieści) by klucza nie trzeba było do odłączenia.
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 00:03 ]
Teraz są jaja: Nie mogę ruszać przedniego spryskiwacza bo,,,, włącza się tylna wycieraczka i się wszystko wyłącza,,, widoczny skok obrotomierza to naciśnięcie spryskiwacza, potem gaśnie wszystko i zapala się kontrolka drogowych,,, potem dmuchawę włączyłem to słychać kiedy wszystko siada i włącza się z powrotem,,, filmik nagrałem jakiś czas temu, teraz jest tak ze tylna wycieraczka się potrafi załączyć kiedy chce, tzn bardzo powoli się przesuwa po szybie aż dojdzie to punktu kiedy robi szybki przemarsz a w tym czasie gaśnie wszystko... w dodatku temperatura silnika idzie na max (co widać na filmiku) jak otworze tylną klapę to siada totalnie wszystko w aucie,
Po tym jak odkryłem ze to tylna wycieraczka to sprawdziłem tam wszystko wzdłuż i szerz i wygląda że jest OK, nie mam silnika innego na podmianę, ale nie bardzo wiem co z tym może być nie tak, jak go odłączę to tak jakby klapa byłą otwarta, brak zasilania w aucie na zapłonie,,, doraźnie zakleiłem taśmą drugie od lewej pole na styku klapy, i wycieraczka sobie od czasu do czasu po szybie lata (mimo że wtyczkę z przełącznika zdjąłem), ale prąd mi w aucie nie ginie przynajmniej, wolałbym jednak konkretniejsza naprawę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
qwerty67

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 282 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 10:05
|
|
|
Nie masz przypadkiem jakiejś żarówki spalonej? Bo kiedyś spotkałem się z takim motywem, że koleś miał stop spalony i nie mógł zgasić silnika. |
_________________ Była wiśniowa 1,1
Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 19:51
|
|
|
Ja bym stawiał na masę. Miałem tak w maluszku, że nie dochodziła masa to się choinka robiła i cuda nie wida typu zapalam postojówki i zapala się kontrolka od aku i oleju (jak przy przekręconym kluczyku). Ewentualnie jakieś zwarcie w przełącznikach świateł itp. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 14:17
|
|
|
chwilowo słaba masa lub słaba masa i szuka sobie lepszej przez wszystko co moze? wyglada tragicznie, zrob nowa instalacje dasz rade... wierze w Ciebie JoeMix |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Maj 2011, 20:06
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | zrob nowa instalacje dasz rade | Już robię,,, ale to trochę potrwa, jak pisałem doraźnie sobie rozwiawszy problem podklejając styk taśmą,,, tutaj może nie chodzi o naprawę, tylko raczej o to: co się stało, bo jak mierze instalacje i sprawdzam wszystko osobno to si e wydaje OK, a razem świruje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:27
|
|
|
Ale cuda, i to wszystko przez masę? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 21:11
|
|
|
podrzuccie mu ktoryś schematy albo instalację kompletną od 1.1 bo tak pisać to kazdy potrafi mi to wygląda na skrzynke bezpiecznikow albo zwartą wiązkę ktora dochodzi do skrzynki, a tam ma sie co zwwierać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 23:22
|
|
|
obrotek tam mi latal jak masy nie mialem wez kawal kabla i podczep - z akku gdzies pod bude.moze pomoze |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 01:44
|
|
|
Trzymaj JoeMix
Może Ci się przyda : http://www26.zippyshare.com/v/63192827/file.html
Poza tym skoro ten przekaźnik nie załącza się od świateł mijania po ich włączeniu (a światła mimo wszystko działają) to prześledź wzrokowo i manualnie (palcami) przewody od samego przełącznika zespolonego przez bezpieczniki i przekaźniki aż po same reflektory.
Może ktoś dał cieńszy przewód zasilający choćby pod te światła mijania (między bezpiecznikami a reflektorami lub przełącznikiem a bezpiecznikami) i mogły się przegrzać przez co w którymś miejscu izolacja się znacznie zmniejszyła i może robić się gdzieś przebicie.
Trzeba wszystko przepatrzeć..
Co do samej masy, odkręć wszystko co jest przymasowane, przeczyść końcówki i miejsca mocowania i przykręć znowu (wszystko, czyli klapa z tylu, wycieraczki, lampy z tyłu, reflektory, przy podstawce aku, SILNIK, silniczek wycieraczek przednich i inne które znajdziesz. Gdzieś może zaśniedziały wtyki i dupa blada).
Jeszcze inna sprawa. Czy jest u Ciebie możliwe, że przez otwór w ścianie grodziowej może dostawać się woda lub ogólnie występować nadmierna wilgoć w okolicach skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami ? Czy to się jednak dzieje w każdej porze roku jak i pogody. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 12:22
|
|
|
Freeman napisał/a: | Ja bym stawiał na masę. Miałem tak w maluszku, że nie dochodziła masa to się choinka robiła i cuda nie wida typu zapalam postojówki i zapala się kontrolka od aku i oleju (jak przy przekręconym kluczyku). Ewentualnie jakieś zwarcie w przełącznikach świateł itp. |
miałem podobnie w mk5, bez kluczyków w stacyjce świeciły kontrolki jak przy przekręconym zapłonie, rozrusznik nie odpowiadał - winna była masa łącząca silnik z karoserią, tak więc polecam tak jak przedmówcy sprawdzenie masy |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 13:34
|
|
|
Problem już rozwiązany jakiś czas temu - masy na zegarach (i pewnie gdzieś tam jeszcze) nie było bo oczko miało luz na śrubce,,, odkryte przypadkiem, dokręciłem jak podłożyłem oczko z masą do automatu świateł i wszystkie problemy zniknęły,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|