[MK3] dziwne zachowanie serwa |
Autor |
Wiadomość |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 15:30 [MK3] dziwne zachowanie serwa
|
|
|
witam od pewno go czasu jest dziwne zachowanie serwa w samochodzie. Buczy przy zapalonym silniku chodzi podobnie jak się zatka rurę od odkurzacza jak się go włączy.Co to może być a stało się to po zabawie autem na śniegu czyżby padała membrana w serwie bo byłem na stacji diagnostycznej to sprawdził mi hamulce i stwierdził że prawy przód nie równo hamuje do lewego przodu a tył hamuje równo. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Kwi 2011, 14:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 16:17
|
|
|
Serwo nic nie ma do tego jak hamują hamulce czy równo czy nie,,, zwyczajnie zastępuje cześć siły jaką musisz naciskać na pedał, czyli dla takiego samego efekty bez serva trzeba naciskać mocniej,,, skoro syczy to coś się rozszczelniło,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 16:20
|
|
|
czy może przewód idący od silnika do serwa mógł się zapchać |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:25
|
|
|
Skąd mam to wiedzieć - trzeba zdemontować i zobaczyć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:28
|
|
|
a czy odczepienie tego wężyka nic nie zepsuje w razie rozwalenia się tego wężyka ze starości jak go mogę później dokupić |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:35
|
|
|
Poczytaj trochę o servie na forum będziesz wiedział,,,
1. Wężyk może być jakikolwiek byle odpowiedniej średnicy, jak będzie zbyt elastyczny lub będzie miał za cienkie ścianki to będzie się zapadał i servo będzie się wyłączać,,,
2. Serva może nie być wcale lub może być odłączone tylko że 1) trzeba zatkać "dziurę" w silniku by nie ciągną powietrza 2) mocno deptać na pedał hamulca by zahamować, ale mając świadomość że servo wyłączone jest i kilka hamowań dla wyczucia auta i zero zagrożenia dla innych, chyba że ktoś nie ma siły w nodze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
moci
Model: Inne auto
Wersja: C
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: bzin
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 17:58
|
|
|
od łańczanie serva na stałe nie wchodzi w grę bo chciałbym to naprawić czy oddać to do magików czy samemu się bawić |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2009, 18:44
|
|
|
Servo jest nienaprawialne gdyż jest nierozbieralne, jak się rozszczelni czy coś to się je wymienia na sprawne,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 14:33
|
|
|
Witam,
Mam problem z hamulcami. Przy właczonym silniku serwo "wyje" a po naciśnięciu hamulca wyje głośniej. Pedał zrobił się troche twardszy i hamulce słabsze ale hamują i nie ściąga auta. Czy ktoś z kolegów miał może taki przypadek lub wie co to może być? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:34
|
|
|
masz dziurawe serwo.
Czas wymiany przyszedł.
Zobacz skad dokładnie wyje, i może uda Ci się to jakoś doraźnie zakleić ale wymiana obowiązkowa jeśli serwo ma dziurkę. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:37
|
|
|
drzeniow napisał/a: | Zobacz skad dokładnie wyje, i może uda Ci się to jakoś doraźnie zakleić | Szkoda zachodu, zaklei i nie wiadomo kiedy się rozklei i hamulec stanie się niespodziewanie słabszy, ja bym całkiem servo odłączył,wąż zatkał i sprawdził skuteczność hamulca - jak by dało rade to tak jeździł, a że pedał twardy i deptać trzeba będzie to będzie mobilizacja do szybkiej wymiany,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:06
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Serwo wymieniełem jaieś 3msce temu ale kupiłem używkę...:(
W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno serwo, czy sprawdze odłączając podcisnienie które odchodzi od silnika??Jak silnik i pedał powinny zareagować?
Pomożecie:) |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 20:03
|
|
|
ciechol napisał/a: | W jaki sposób mogę sprawdzić czy to napewno serwo, czy sprawdze odłączając podcisnienie które odchodzi od silnika??Jak silnik i pedał powinny zareagować? |
do serwa idzie jeden wężyk od kolektora dolotowego, odłącz go z serwa albo gdzieś w okolicach zaworka i zatkaj. Hamulec będzie twardy(nie będzie sie go łatwo wciskać) ale będzie działać. Serwo powinno przestać syczeć. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 21:09
|
|
|
Drzeniow dzieki za pomoc. Jutro zrobie jak napisałeś.
Pzdr. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 22:59
|
|
|
ciechol napisał/a: | Jak silnik i pedał powinny zareagować? | Pedał stwardnieje, jak nie zatkasz węza to silnik zgaśnie i może nie dać się uruchomić, dlatego dobrze tam duża śrubę wpakować by się zatkało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|