[MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25 |
Autor |
Wiadomość |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:16 [MK4] Kąt wyprzedzenia zapłonu 1.25
|
|
|
Jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu dla silnika 1.25 ? |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:30
|
|
|
Aspirek: A jaki jest aparat zapłonowy dla silnika 1,25? |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:37
|
|
|
oj mi chodzi o kąt który ustawiamy przy wymianie rozrządu jak mamy zapięte wałki rozrządu na gmp na 1 tłoku to jaki kąt jest na wale przed gmp tłoka |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 12:46
|
|
|
WTF??
Wałki się BLOKUJE
jak nie wiesz OCB to sie lepiej nie bierz za wymiane rozrządu... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 13:29
|
|
|
kuba87 napisał/a: | Wałki się BLOKUJE | Dodatkowo pewnie są znaki na których trzeba zablokować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 13:42
|
|
|
zresztą jak robię komuś rozrząd to i tak machnę farbą albo mazakiem swoje znaki co by sie nie ukisić
generalnie ustawia się na znaki...
albo tłok w maksymalnym gornm połozeniu i zakładamy pasek
zeby ustalić GMP tłoka przydałby sie czujnik zegarowy |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 16:43
|
|
|
otóż to że ustawiałem na zegar z bratem który już to robił kiedyś ale jest pytanie czy wymiar trzpienia blokującego u was się sprawdził bo np. u mnie dokładny wymiar okazał się bzdurą przy 1 wymianie bo się wyłamał i miche trzeba było odkręcać aby go wyjąć minął się z przeciwwagą wału teraz zastosowałem grubszy na tyle aby tylko wszedł generalnie można powiedzieć że to śruba ;p
A więc jeśli miał bym znów zblokowane wałki i zamontował trzpień to czy skręcać do trzpienia czy nie ?
12mm gwintu i sama końcówka 26mm
ps na kółku od paska osprzętu żadnych znaków nie było ! miałem w ręku czyściłem i nic nie znalazłem o to koman poza tym jak tam ktoś umieści znaki jak tam i kółko od osprzętu i rozrządu jest montowane na gładko oprócz opcji znaczenia samemu markerem przy gmp tłoka na 0 stopni opcji nie widzę a jeśli nikt nie zna kątu aby można było to sprawdzić po skręceniu to niech nie pisze |
Ostatnio zmieniony przez Aspirek 8 Kwi 2011, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:20
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:24
|
|
|
książkę posiadam z niej mam wymiary wszystkie ale nie ma tam nic o kącie wyprzedzenia zapłonu ;] |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:29
|
|
|
A co ma być o kącie wyprzedzania zapłonu,,, to wartość z układu zapłonowego silnia a nie rozrządu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 17:31
|
|
|
bo zrobiłeś podstawowy błąd...
zanim zdjąłeś pasek trzeba było sobie zaznaczyć punktakiem połozenie kółka i wału
czujnik zegarowy załatw wkręc w głowice i tak ustawisz
co Ci da kąt wyprzedzenia skoro nie masz znaku odniesienia? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 18:06
|
|
|
kurcze to teraz sam nie wiem jak to zrobić skręcę wg. zaleceń z książki i się zobaczy ale z tego co badaliśmy to było by tak że zgrały by się martwe punkty tzn. że i tłok i wałki były by w gmp co wg. mnie było ok ale brat mnie wybił z tego zdania ;p |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:05
|
|
|
Na pierwszym cylindrze tłok w górnym położeniu, blokujesz wałki płaskownikiem wtedy skręcasz rozrząd. Kwestia tego, że w ten sposób nie masz zblokowanego wału i ciężko skręcić dolne koło i do tego właśnie służy blokada. Można spróbować zblokować na kole zamachowym po wyjęciu rozrusznika. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 19:17
|
|
|
i wielkie dzięki ;] o to mi chodziło aby ktoś potwierdził czy blokada zdaje egzamin bo wg. tego co podaje książka zrobię oczywiście poprawiając błąd w długości gwintu bo tam podali 120mm i 26 mm sama końcówka w co nie wieże ;p a zablokuje dodatkowo kluczem który dorobiłem do odkręcania kółka
Właśnie apropo tego koła zamachowego to tu kiepsko bo trzeba rozrusznik wyjmować tak jak mówiłeś
Ojcu jak pasek pękł w peugocie ;p to właśnie tam się blokowało poprzez wizjerek do koła zamachowego tam też miałem wesoło bo pekł wałek rozrządu z tond tak szybka wymiana po 5 latach i małym przebiegu ;] poza tym wymieniłem pompę wody bo już skrzypiała
a ps jak już jest temat to nie będę śmiecił co sądzicie o tych gratach co wsadziłem
Pompa hepu Rolka ruvla pasek contitech olej castrol magnatec |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 22:51
|
|
|
Do blokowania wału jest jakaś dziura zakręcona śrubą coś mnie świta,,, i ta blokada w książce jest do tego. Jak tłok masz w górze a nie pasuje to zrób jeszcze jeden obrót wału. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 23:47
|
|
|
JoeMix, tą śrubą nie blokuje się wału do odkręcania śruby! Jeśli tak zrobi, to może ją później tylko wyrzucić. Ona służy tylko i wyłacznie do zablokowania wału podczas ustawiania rozrządu. W sumie to ona nawet nie blokuje, tylko wał się o nią opiera. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Kwi 2011, 23:59
|
|
|
A kto mówi ze ta śrubą się blokuje wał do odkręcania? jeśli tak zostało to odczytane to nie o to mi chodziło, śrubą się blokuje wał chyba przy nakładaniu paska tak? Żeby odkręcić śrubę na kole pasowym to chyba najlepiej porządnym oczkowym założyć i młotkiem stuknąć, bez blokowania wału puści,,, przynajmniej ja tak zawsze odkręcałem,,, (ostatnio w 1,4 jak mi rozrząd strzelił) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2011, 08:27
|
|
|
a więc jeśli chodzi o to to trzpień opiera się o przeciwwagę wału natomast dzięki niej się nie odkręci bo przecież odkręcamy w 2 stronę 40nm i 90stopni w sumie się dokręca to nie wiem jaki moment był by przy odkręcaniu ale wygieła by się w chińskie 8 ;p
Rozrząd wymieniony olej wymieniony świece nóweczki nowy tedexik zalany i pompa nowa także "sezon" mogę rozpoczynać pozostało mi tylko do wymiany zawieszenie niestety |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 9 Kwi 2011, 08:36
|
|
|
odpaliłeś go czy nie? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Aspirek [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Kwi 2011, 18:10
|
|
|
odpaliłem i jest ok poprawiło się co miało poprawić ale zato spieprzyła się wg. mnie przepływka bo dławi się przy szybkim wciśnięciu gazu to samo z odłączoną przepływką więc to chyba ona
Bo rozrząd jest ustawiony na gmp do 0.01 mm 3 razy sprawdzałem ;p |
|
|
|
 |
|