
|
[MK3] Wymiana końcówek drążków i poduszek pod silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
grzeniu345
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: grzesiek
Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: wymiarki
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 11:35 [MK3] Wymiana końcówek drążków i poduszek pod silnikiem
|
|
|
Witam,
mam fiestę mk3 1.3 silnik 1993r i mam do wymiany w mojej fieście końcówki drążków, gumy pod silnikiem i skrzynią oraz ostatni krzyżak w układzie kierowniczym.
Czy ktoś doświadczony możne mi poradzić jak zmienić drążki i całą resztę ?
I czy po zmianie drążków będę musiał ustawiać zbieżność kół ? |
_________________ jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 19 Mar 2011, 09:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 11:47
|
|
|
Cytat: | jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu | Rada: Zacznij od aktywacji sprawdzania pisowni w swojej przeglądarce (tak, tak - można to zrobić) a następnie popraw wszystkie słówka podkreślone czerwoną linia (możesz wybrać z listy zaproponowanej przez słownik) - to tylko chwila przed kliknięciem "Wyślij" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzeniu345
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: grzesiek
Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: wymiarki
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 12:06 rere
|
|
|
widzę że się nie dowiem jak to zrobić bo jakiś wścibski koleś poprawia moja polszczyznę. weź kolego się nie czepiaj ja tu potrzebuje konkretnej rady a nie jakiś twoich przekomarzań na temat mojej pisowni. proszę o konkretne odpowiedzi na temat |
_________________ jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 12:19
|
|
|
Kolego, nie ma co się rzucać,,, bo tu tylko stracić można (ja akurat coś o tym wiem),,,
Końcówki drążków: Podnosisz auto, zdejmujesz koło, poluzowawszy kontrę na końcówce, odkręcasz śrubę z końcówki (albo samozabezpieczająca - kosz, trzeba nową skręcić, albo jest na zawleczkę - zawleczkę trzeba wyjąc przed odkręceniem), potem ściągaczem wyciskasz końcówkę ze zwrotnicy (jak nie masz do od spodu ją młotkiem w trzpień - w sumie i tak do kosza idzie), potem odkręcasz końcówkę z drążka, nakręcasz nową (tyle samo obrotów ile odkręciłeś starą), wkładasz w zwrotnice, przykręcasz od spodu nową śrubą z blokadą (a jak nie to zakładasz zawleczkę (najlepiej nową) na stara śrubę), na koniec dokręcasz kontrę na drążku - po całości POLECAM przejechać się na kontrolę zbieżności.
Gumy pod silnikiem i skrzynią - trzeba wsadzić pod silnik podnośnik i przez deskę go lekko unieść - odkręcić stare poduszki, przykręcić nowe, po czym osunąć podnośnik, dla ułatwienia można odkręcić poduszkę boczna jak jest,,,
Krzyżak też się demontuje stary, i montuje nowy, przy kołach ustawionych na wprost i tak samo ustawionej kierownicy,,, najleije sobie ja zablokować 9np. stacyjką) by się nie przesunęła,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzeniu345
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: grzesiek
Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: wymiarki
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 17:17
|
|
|
ok dzięki ci bardzo za dokładne wyjaśnienie zmiany poduszek i drążka..a co do krzyżaka to jest właśnie w tym mały problem, bo normalnie tak z biegu odkręcam go i lipa nie mogę go ściągnąć. czy muszę odkręcać cały układ czyli 2 śruby czy jakoś da rady obejść się bez tego?? |
_________________ jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu |
|
|
|
 |
marian

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 18:50
|
|
|
krzyżak ma 2 śruby:górną i dolną(13klucz),odkręcasz je i wyjmujesz.Prawdopodobnie nie będzie chciał się ruszyć,więc najlepiej puknąć go od dołu młotkiem przez rurkę ok0,5m długości,w górę.Jak wyjdzie z maglownicy to musisz chyba ją okręcić tzn cały układ te 2 śruby (19klucz bodajże)ale wtedy jak odchylisz mogą ci się przestawić koła.Spróbuj najpierw bez odkręcania maglownicy bo już nie pamiętam dobrze |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Mar 2011, 19:21
|
|
|
Żadnej maglownicy nie trzeba odkręcać! Wyjdzie do góry, tylko trzeba trochę siły i pokombinować. Śruby od krzyżaka trzeba odkręcić całkowicie i wyjąć (bo blokują się o wyżłobienie na pręcie co wystaje z maglownicy). Przyda sie WD40. Podważysz go czymś do góry i wyjdzie, da radę bo na kolumnie kierowniczej jest sprężyna której opór trzeba pokonać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
grzeniu345
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: grzesiek
Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 21 Skąd: wymiarki
|
Wysłany: 16 Mar 2011, 14:06
|
|
|
dzięki za fachowe porady |
_________________ jestem jaki jestem ale sam do wszystkiego dochodzę małymi kroczkami sukcesywnie do przodu |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|