Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś
Autor Wiadomość
marlas666 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 33
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17 Lut 2011, 18:02   [MK3] Mocniejsze hamulce na tylną oś

witam mam do was pytanko interesował by mnie swap jakiś mocniejszych hebli do mojej fiesty najlepiej tarczówki jakieś co i jak i od czego trzeba zacząć i od czego pasują ??
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Lut 2011, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 17 Lut 2011, 18:10   

Escort RS 2000 kupa tematów na forum
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Lut 2011, 18:29   

Kolega pyta generalnie o hamulce tylnie pod kątem tarcz.
Ten temat też był poruszany na forum i opinie były tego typu, że nie dość iż sporo przeróbek to i skuteczność tego rozwiązania sprawiałaby wiele problemów, ze względu na lekki tył w Fiestach.

Moim zdaniem w przypadku mocniejszych Fiest w zupełności wystarcza:
- przód, jakiś dobry zestaw oparty na kombinacjach typu ATE + EBC, czy też wspomniane tarcze z RS2000 ( o większej średnicy i większych zaciskach)
- tył, większe bębny ( z XR2i lub RS 1800 ) na nowych bebechach
- nowe przewody hamulcowe
- nowy płyn hamulcowy
O tych dwóch ostatnich elementach też trzeba pamiętać, bo stare, o zawężonej średnicy przewody hamulcowe spowodują, że skuteczność hamowania nawet na dobrym zestawie będzie kiepska.
A konieczność regularnej wymiany płynu hamulcowego chyba nie wymaga wyjaśnienia ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
marlas666 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 33
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17 Lut 2011, 19:29   

aha dzieki czyli tarcze odpadaja a przełożenie będnów na tył z xr2i albo rs1800 wiąrze sie z przerabianiem czegoś ??
 
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Lut 2011, 21:47   

Nie, one się tylko średnicą różnią :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Lut 2011, 22:09   

Dokładnie, fiesta ma lekką dupę i tarcze na tyle to nieporozumienie, bo będziesz musiał bardzo ograniczyć ich siłę hamowania,,, seryjne hamulce doprowadź do ładu i jak depniesz w pedał / zaciągniesz ręczny to koła będą stały w miejscu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marlas666 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 33
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18 Lut 2011, 15:19   

a od czego heble byście proponowali na przednią oś ??
 
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18 Lut 2011, 16:34   

patrz pierwsza odpowiedz
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Lut 2011, 20:25   

Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
gniewny 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 131
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18 Lut 2011, 22:52   

noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos ;)
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48570

www.lubiezapierdalac.y0.pl

 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Lut 2011, 23:07   

A niech sobie chlopak osadza co chce...
Tyl dobry hebel to XR bebny 202mm jak dobrze pamietam...
przod mozesz dac wentyl z XR2i 240mm, Rs2000- 260mm, focus ST 302-5mm...
pod heble rs-a musi byc 14" minimum i to nie kazda wejdzie, pod ST 15" minimum i tez nie kazda wejdzie...
_________________

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 18 Lut 2011, 23:35   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie jestem w stanie zrozumieć po co ludziom heble większe niż oryginalne ikserkowskie poskłądane na nowych i dobrych komponentach

a i cywilne wystarczą jak sprawne...
gniewny napisał/a:
noo jedyne o jakich ja "marze" to z xrki...wiem,ze przy moim silniku hamulce z 1,6 to kosmos ;)

polecam heble z mondeo ale to też minimum 14'
i nie ma znaczenia jaki silnik
ja miałem przy 1.1 heble z mondeo i co? hamowało bo taki był zamysł tej modyfikacji :-P
ważne hamulce, potem silnik
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lut 2011, 16:52   

no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240...
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Lut 2011, 19:34   

Krawiec napisał/a:
no trochę jednak jest różnica czy hamujesz z 140 czy z 240...
Zapewne, ale najpierw trzeba móc wyciągnąć te 240... a przy 1.4 raczej się nie da.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Lut 2011, 09:00   

Kwestia jest też taka, że trzeba mieć dość spore kapcie, żeby przy mocnym hamowaniu się nie ślizgały. Chyba, że ma się abs :)
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
marlas666 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 33
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 23 Lut 2011, 09:11   

oponki to ja mam 195/50 r15
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.