[MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
kkooffee
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Wrz 2009, 09:06 [MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła
|
|
|
Proszę o pomoc w ustaleniu co może być przyczyną.
Sytuacja:
jadę poza miastem 80, wciskam sprzęgło i po ok 2 sek silnik gaśnie ale tylko przy rozgrzanym silniku, czasami zdarza się to przy mniejszych prędkościach.
Było zrobione: wymiana filtru powietrza i paliwa, czyszczenie silniczka krokowego, regulacja zaworów, wspawane elastyczne połączenie wydechu. Jest lekko uszkodzona obudowa filtru powietrza ale po jej sklejeniu problem jest bez zmian. Po tych operacjach nic się nie zmieniało. Tylko po regulacji zaworów i wspawaniu elastycznego połączenia wydechu (co było robione za jednym zamachem) przez chwilę nie gasł.
Z góry dziekuję za odpowiedź, jeśli jest gdzieś rozwiązanie tego problemu na forum to proszę o linka, bo nie znalazłem. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011, 08:32, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 18:36
|
|
|
Ja mam tak, że jak redukuję np z 3 na 2 dojeżdżając do świateł i obroty spadną do 1,5 tyś/min po czym wcisnę sprzęgło to zawsze gaśnie. Obroty na jałowym około 900, ale w momentach wciśnięcia sprzęgła po redukcji widzę jak spadają do jakiś 500 - 400 i silnik gaśnie. W tym momencie obstawiam u mnie czujnik prędkości, bo wiem że nie działa, sprawdzałeś u siebie (o ile taki tam występuje) ?? |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 18:54
|
|
|
Ja obstawiam że coś ze sprzęgłem. Silnik ma ciężko i gaśnie. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kkooffee
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 20:37
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Czujnik prędkości- nie sprawdzałem.
Sprzęgło było sprawdzane, poza tym jak ręcznie przepustnicę przy silniku otwierałem to też gasł.
Wczoraj odebrałem fiestke od mechanika po wyczyszeczniu przepustnicy (i okolic).
Jak odpalam to jest problem- trzeba pogazować lekko kilka- kilkanaście sekund aby nie zgasł, a potem już nie gaśnie nawet przy prędkości lub ręcznym otwieraniu przepustnicy.
Za to na biegu jałowym silnik się trzęsie, telepie i ma problemy z utrzymaniem stałych obrotów (lekko falują).
Chyba kupię kabel i sprawdzę co w komputerze piszczy |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Wrz 2009, 23:22
|
|
|
kkooffee napisał/a: | Jak odpalam to jest problem- trzeba pogazować lekko kilka- kilkanaście sekund aby nie zgasł, |
Nie wiem czy tam jest ssanie, jak jest to wygląda na to że nie działa. |
|
|
|
 |
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 20:39
|
|
|
problem nie lezy w kompie, przepustnicy tylko w silniczku krokowym. odkręć go wyczyść dokładnie z sadzy benzynką i powinno działać. |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
 |
kkooffee
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Paź 2009, 09:22
|
|
|
Problem rozwiazany.
Silniczek krokowy byl juz wczesniej podmieniany i to nic nie dalo- podobnie jak czujnik polozenia przepustnicy.
Panowie z warsztatu gdzie byla czyszczona przepustnica albo specjalnie poluzowali srubke albo sa partacze i jej nie ruszyli a powinni.
DIAGNOZA: Poluzowana srubka do regulowania obrotow biegu jalowego.
Czas naprawy: 15min, czas szukania przyczyny ok. 25 roboczogodzin mechanikow. |
|
|
|
 |
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 15:29 [MK4] Gasnie po wciśnięciu sprzęgła
|
|
|
Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem Fiesty 1,25 z 1998 roku. Problem: przy dojeżdżaniu do świateł gaśnie (gaśnie też podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła na chwilę dłużej niż zmiana biegu).
Wymienione już: świece, filtr powietrza i paliwa, przewody wn, silniczek krokowy (podmiana od innej fiesty x2), VSS (podmiana od innej fiesty), czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym (podmiana od innej fiesty). W mojej wersji jest brak przepływomierza.
Powoli brakuje mi już pomysłów co jeszcze może pomóc.
Proszę o pomoc!!!! |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 15:37
|
|
|
Nie podmieniaj VSS tylko go odepnij,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 17:02
|
|
|
Cytat: | Nie podmieniaj VSS tylko go odepnij,,, |
jego brak tym bardziej będzie powodował gaśnięcie.
Sprawdź połączenie pomiędzy kompem a vss'em, jesteś pewien że pozostałem krokowe były sprawne? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 12 Lut 2011, 12:23
|
|
|
Po odłączeniu VSS brak różnicy. Ale czy VSS przy rozgrzanym silniku przestaje działać???
[ Dodano: Sob Lut 12, 2011 12:43 ]
Krokowce były ze szrotu, ale żeby oba były walnięte mało prawdopodobne. Czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia silniczka krokowego? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Lut 2011, 13:08
|
|
|
krystianzal napisał/a: | Ale czy VSS przy rozgrzanym silniku przestaje działać??? |
vss działa kiedy samochód jedzie, jeżeli na postoju jest wszystko ok, nie masz falowania obrotów i podczas dodania gazu obroty normalnie spadają do ~900 to szukałbym przyczyny w braku połączenia pomiędzy kompem a vss'em.
krystianzal napisał/a: | Krokowce były ze szrotu, ale żeby oba były walnięte mało prawdopodobne. |
jest to jak najbardziej prawdopodobne, lepiej przełożyć od kogoś kto jeździ i nie ma problemów z obrotami, ktoś w Łodzi na pewno się znajdzie. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
krystianzal
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Lis 2010 Posty: 16 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 12 Lut 2011, 20:19
|
|
|
Gdzieś czytałem że sonda lambda jest podgrzewana i jak siądzie podgrzewanie to mogą być podobne objawy co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Lut 2011, 21:13
|
|
|
Nie wydaję mi się, byłaby wtedy zła mieszanka i pewnie spalanie by sporo wzrosło, a do tego pewnie komp by wyłapał błąd wskazań. Nie szukaj czegoś nowego dopóki nie wyjaśnisz tego czy masz całą instalację na odcinku komp-vss. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 21:50
|
|
|
teraz ja mam problem (nie miałem ale zachciało mi się kupić mk4...). Pomysłów juz mi brakuje, laikiem nie jestem ale teraz głupieje. Problem jest następujacego typu. Odpalam rano silnik chodzi jak zegarek, ruszam ładnie sobie jadę, dojeżdżam do skrzyżowania i gdy wciskam sprzęgło to samochód sobie gaśnie - wtedy oczywiście wspomagania nie ma i można przyp..lić jak to jest na zakrecie. Gdy się silnik rozgrzeje - problemów zero. Myślałem że VSS, ale to nie on (po odpięciu to samo), a zresztą na postoju na zimnym silniku obroty falują, a jak wiadomo VSS na postoju nie ma nic do rzeczy. Zresztą bez VSSa cięzo jeździć, bo licznik nie działa. Przepływomierza nie mam, CPP ma ciągłość i jest ok, filtry nowe, rozrząd nowy, świece, kable nawet olej i płyn hamulcowy. Serwo szczelne, wszystkie rurki podpięte. Rzecz się dzieje od czasu wymiany rozrządu, ale dziwne, bo silnik chodzi jak "zegarek". CO sprawdzić ma ktoś pomysł? Zawór wolnych obrotów też jest ok (chyba, bo akurat nie mam skąd wziąć na podmianę, ale jest czysty i lekko pracuje). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:03
|
|
|
padł krokowiec na 100 % |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:10
|
|
|
kuba87 napisał/a: | padł krokowiec na 100 % | A czemu po rozgrzaniu jest ok? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 22:39
|
|
|
mi to wygląda na padnięty czujnik temp silnika |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 08:05
|
|
|
arecki napisał/a: | mi to wygląda na padnięty czujnik temp silnika |
hmmm możesz mieć racje
Jacek zobacz czy licznik wypluwa jakieś kody błędów. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2011, 17:23
|
|
|
Sprawdzę te kody, ale dopiero jutro, bo moja kobieta która nią jeździ się wkur..la i zaprowadziła tam gdzie zmieniali rozrząd, bo tak się dzieje od czasu wymiany rozrządu. Najdziwniejsze jest to, że rozrząd na 99% jest ok, bo silnik odpala normalnie i pracuje, od razu wchodzi na obroty i nic dziwnego się nie dzieje. nic go nie muli (nawet jak jest zimny). Ale może coś jednak skopali - niech teraz kombinują, bo dostałem gwarancję na robotę. Przed wymianą nic dziwnego się nie działo, żadnego gaśnięcia i innych cyrków. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|