[MK3] Brak mocy + duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 14:53 [MK3] Brak mocy + duże spalanie
|
|
|
Witam, zanim opisze mój problem to chcę zaznaczyć, że szukałem odpowiedzi w tematach na forum ale ciężko znaleźć rozwiązanie więc proszę o wyrozumiałość i nie zamykanie od razu mojego tematu.
Od dłuższego czasu męczę się z brakiem mocy u mojej fiesty 1,3i. Na zimnym silniku chodzi ok ale po rozgrzaniu max 80km/h pójdzie zarówno na benzynie jak i LPG. Do tego pojawia się drżenie odczuwalne na kierownicy. Mogę mu cisnąć a i tak nie przyspieszy. Przy wysprzęgleniu mogę normalnie przegazować a na biegu nie chce iść.
Nie jest to raczej sprzęgło jak mi wcześniej sugerowano.
Dodatkowo jak dzisiaj jechałem po wciśnięciu sprzęgła obroty rosły do bardzo wysokich i było słychać jakieś bzyczenie w okolicy zegarów (jakby spięcie).
Po zgaszeniu jak silnik był już zimny to ciężko odpalił a obroty spadały do 500 po czym powoli rosły do 800. Jak sprawdzałem błędy to wyrzucał 42 43 czyli CPP i MAP.
Wymontowałem CPP i wymieniłem mu przewody na 1,5mm^2 bo stara izolacja była pokruszone i ładnie poizolowałem.
Opór się zmieniał w miarę ruszania dźwigienką ale nie pamiętam wartości.
Zrobiłem reset kompa i wyszło mi teraz 42 43 i 15 czyli 2 x CPP i MAP.
Jak można sprawdzić MAP sensor? Gdzieś czytałem, że wyciągnąć wężyk i zatknąć palcem.
Mozę ktoś to łopatologicznie opisać?
No i co z tym CPP? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Lut 2011, 09:15, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 19:49
|
|
|
No niech no szynszyl Cie przyuważy Tyle jest na forum że brzydnie się tłumaczyć |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 20:35
|
|
|
To podaj jakieś konkretne linki bo to co ja znalazłem to same ogólne rzeczy i żadnych rozwiązań.
Piszą, że może to być wydech zapchany, sprzęgło itd a tu ewidentnie problemem jest któryś czujnik.
Najlepiej niech ktoś napisze jak ten map sensor sprawdzić albo jakiś link wklei.
Byłbym wdzięczny |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 22:47
|
|
|
Czytałem już wcześniej te tematy ale dzięki za zainteresowanie.
Nie jestem leniwy tylko nie dały mi one konkretnych odpowiedzi.
Jutro sprawdzę wąż od mapsensora chociaż nie do końca wiem jak ale nadal nie mam pomysłu jak sam czujnik sprawdzić.
Rezystancje CPP znalazłem na szczęście:
Cytat: | opór pomiędzy przewodami czerwonym i zielonym zmienia się w zakresie 5.0-1.2kOhm
opór pomiędzy zielonym a żółtym przewodem jest stały i wynosi ~4kOhm |
No więc wąż jest drożny. Były tylko jakieś gluty w ostatnim "kolanku" przed sensorem to je wydłubalem. Efektów brak. Po zdjęciu węża z kolektora silnik się trzęsie i dusi a raz zgasł.
Co ciekawe wypiąłem CPP i odpaliłem samochód. Różnicy żadnej nie było. Czy to znaczy że CPP już mogę sobie wyrzucić?
Tak sobie pomyślałem, że może mają coś wspólnego te objawy z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza bo jak go wykręciłem, żeby sprawdzić to w ogóle rezystancji nie mogłem na nim pomierzyć. Co ciekawe nawet obwodu nie zamykał.
W poniedziałek na szrot się przejadę i zobaczę za ile dostane ten CPP i MAP. |
|
|
|
 |
adrian242424
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CL
Silnik: 1.1/55KM
Dołączył: 12 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:06
|
|
|
a mocno ci kopci? sprawdź sondę lambdę ale jakby była walnięta to by ci błąd wyskoczył |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 16:47
|
|
|
błąd by wyskoczył jak by zrobił buzzer |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 17:42
|
|
|
Przecież pisałem w pierwszym poście, że sprawdzałem błędy.
Na początku było to 42 i 43 a po zmianie przewodów od CPP doszedł do tego 46.
Błędy na odpalonym, na zgaszonym wychodziło coś dziwnego:
22 20 22 10
Co do kopcenia to trochę mocniej na biało kopci. Myślałem też nad uszczelką głowicy ale nie zmienia się poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym ani nie widać oleju w nim.
Coś jeszcze sprawdzić? Jaka jeszcze przyczyna tych objawów może być? |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 19:30
|
|
|
aa przepraszam, nie zauważyłem Jeszcze przepływomierz ma chyba podobne objawy |
_________________
 |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 10:52
|
|
|
Przepływomierza to u mnie chyba nie ma.
Za to jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sprawdziłem go i jak mu dmuchne na zimnym to obroty spadają więc raczej działa.
Co do spadku obrotów to wyczyszczę jeszcze krokowca.
Rezystancje na CPP jakie mam:
-Czerwony-Żółty 5,48-1,08 kΩ
-Zielony-Czerwony 1,27-5,34 kΩ
-Żółty-Zielony 4,25 kΩ |
Ostatnio zmieniony przez bartas18b 14 Lut 2011, 12:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 12:38
|
|
|
bartas18b napisał/a: | Co do kopcenia to trochę mocniej na biało kopci. |
...a może po prostu biorąc pod uwagę aurę za oknem jest to para wodna? |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 12:47
|
|
|
Cytat: | ...a może po prostu biorąc pod uwagę aurę za oknem jest to para wodna? |
Najprawdopodobniej tak. Zresztą na zimnym silniku jak przyłożę rękę do wydechu to mi się skrapla na dłoni. Z tym, że dość sporo jej.
Po wyczyszczeniu krokowca, resecie i adaptacji mam błędy:
Na zgaszonym: 48 15
Na zapalonym: 42 43 15 46
No i co najgorsze - objawy nie minęły. Aż ręce opadają
Jak sobie popatrzyłem to po przegazowaniu wolno się wysuwa ten bolec z krokowca. Tzn za późno moim zdaniem i dlatego obroty spadają do ~500 a potem rosną do ~900 jak go wysunie.
Źle wyczyściłem ten silnik krokowy czy to jest czymś innym spowodowane?
Edit:
Po wymianie CPP odpala normalnie a zamulenie raczej zniknęło .
Pozostały mi jednak błędy na odpalonym: 42 i 43
czyli MAP i CPP.
MAP postaram się jeszcze sprawdzić ale czemu CPP wyskoczyło?
Co ciekawe za CPP w bdb stanie dałem 20zł na szrocie
W sklepie Forda w Bydgoszczy wołali 300zł za oryginał - zdzierstwo! |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 08:17
|
|
|
Witam ponownie forumowiczów.
Niestety problem powrócił. Spadek mocy i trzęsienie kierownicą przy ok 80km/h.
Doszedł do tego nowy objaw - jak już się nagrzeje samochód to po jeździe jak go zgaszę mam problem z odpaleniem. Przekręcam kluczyk i rozrusznik w ogóle nie kręci.
Po odłączeniu akumulatora i zresetowaniu komputera odpala. Raz zadziałała wymiana bezpiecznika 20A, który wyglądał na dobry.
Czym to może być spowodowane? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 10:36
|
|
|
bartas18b napisał/a: | Przekręcam kluczyk i rozrusznik w ogóle nie kręci. | Spróbuj na krótko - się okaże czy elektryka czy rozrusznik,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 19:35
|
|
|
Na krótko rozrusznik podpiąć rozumiem?
Muszę poczekać aż znowu będę miał okazję bo na razie pali no i trochę czasu znaleźć żeby podłubać.
Rozrusznik rozrusznikiem ale co może dawać objawy spadku mocy po nagrzaniu się silnika? Wątpię, że drugi potencjometr się już popsuł. Może MAP sensor albo jakiś czujnik temperatury ??? Spisze kody jak znajdę chwilę. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 21:59
|
|
|
Cytat: | Na krótko rozrusznik podpiąć rozumiem? | Na forum jest opisane jak sprawdzić,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 18 Lip 2011, 17:40
|
|
|
Ok. Rozrusznik na krótko podłączony kręcił i potem odpalił normalnie z kluczyka.
Jaka może być przyczyna inna w takim razie? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Lip 2011, 17:50
|
|
|
Jeśli przekręciłeś kluczyk i rozrusznik nie ruszył, a nic nie robiąc bez problemu zakręcił na krótko to stawiałbym na elektrykę,,, albo coś przy rozruszniku, albo kostka stacyjki, albo coś po drodze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bartas18b
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 09:22
|
|
|
Trochę sporo tych albo
Ok, tylko dlaczego zwykle to się dzieje po przejechaniu większego kawałka i rozgrzaniu mocniejszym silnika. No i czy to ma coś wspólnego z objawami spadku mocy i odczuwalnymi drganiami?
Sprawdzę jeszcze te kody błędów może coś wyjaśni się. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 09:38
|
|
|
Weź kawałek przewodu, podłącz pod końcówkę startera przy rozruszniku (tam gdzie na krótko dawałeś impuls startu) pociągnij do kabiny i podłącz żarówkę, drugi koniec do masy. Połóż tak by Ci nie przeszkadzało a żebyś widział - jak kluczyk w 3 pozycje i rozrusznik kręci to żarówka będzie świecić - jak kolejny raz Ci z rozrusznika nie ruszy to będziesz wiedział więcej i będzie albo - jak żarówka będzie świecić na 3 pozycji to znaczy ze rozrusznik walnięty, jak jednak nie będzie reagować to zostaje elektryka, wtedy się sprawdza na kostce stacyjki czy walnięta jest kostka, czy przewód od kostki do rozrusznika.
Może być też tak że przyłącza przy rozruszniku masz luźne i nie złączą a jak ruszysz by na krótko sprawdzić to potem jest już ok, też sprawdź, wyczyść, sprawdź czy wsuwki sztywno siedzą |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|