Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: immobilizer, kluczyk, mk4, mk5

[MK5] Kluczyk dorobienie i kodowanie.
Autor Wiadomość
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Lut 2011, 23:53   [MK5] Kluczyk dorobienie i kodowanie.

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.

1. Słowo wstępu
Wstawiam ten wpis gdyż sam poszukiwałem takich informacji.
Od pierwszego właściciela samochodu dostałem 2 czarne klucze z czerownym oznaczeniem transpondera i wzorzec nacięć na grocie. Po kilku latach używania samochodu bez centrala jeden kluczyk starł się do tego stopnia, że nie mogłem otwierać zamka klapy. Pozostałe zamki działały.

2. Dorabianie klucza
Są dwie opcje
* Dorobienie oryginalnego klucza z tego, co pamiętam to koszt rzędu 300 zł
* Dorobienie nieoryginalnego klucza.
Ja kupiłem na allegro 2 nieoryginalne, ale bardzo podobne od oryginalnych kluczyki z logo forda, które mają miejsce pod transponder montowany w czerwonej oprawie.
Na zdjęciu widać jak wygląda oryginalny kluczyk i wyjęty z niego transponder oraz jak wygląda kluczyk nieoryginalny, do którego bardzo prosto montuje się transponder.

Szczegółowy kosztorys u mnie wygląda tak
50 zł dwie nowe oprawki + przesyłka 7 zł
20 zł dwa stare oryginalne kluczyki do wyjęcia transpondera + przesyłka 7 zł
20 złotych dorobienie jednego grotu
Koszt jednego kluczyka z dorobieniem w tym momencie wychodzi około 62 zł.

U mnie koncepcja uległa ostatnio zmianie gdyż postanowiłem zmienić alarm oraz w końcu zamontować centralny, dlatego aktualnie moje kluczyki są składane i wyglądają tak.

Montaż transpondera w tym tym przypadku jest trudniejszy i trzeba usunąć dwie ścianki (zaznaczone na czerwono) gdyż producent zrobił za małe miejsce na transponder


3. Kodowanie kluczyków
Do kodowania potrzebne są 2 stare kluczyki i 1 nowy
Robi się to tak
* Ustawiamy wentylator na 1
* Pierwszy kluczyk obrócić z położenia 0 do II na 1sekundę następnie wrócić do 0 i wyjąć. czyli przekręcamy kluczyk do położenia w którym słyszymy że wentylator zaczyna się kręcić i wyjmujemy go.
* W ciągu 5 sekund robimy to samo z drugim kluczykiem
* W ciągu 10s włożyć nowy kluczyk i obrócić z 0 do II (na mniej niż 5s) czyli ja po usłyszeniu wentylatora liczę do 4 i wyjmuje kluczyk.
* Następnie należy odczekać 20 sekund i kluczyk jest gotowy do użycia.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 9 Lut 2011, 08:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Lut 2011, 08:44   

sla32 napisał/a:
3. Kodowanie kluczyków
Do kodowania potrzebne są 2 stare kluczyki i 1 nowy
Robi się to tak
* Ustawiamy wentylator na 1
* Pierwszy kluczyk obrócić z położenia 0 do II na 1sekundę następnie wrócić do 0 i wyjąć. czyli przekręcamy kluczyk do położenia w którym słyszymy że wentylator zaczyna się kręcić i wyjmujemy go.
* W ciągu 5 sekund robimy to samo z drugim kluczykiem
* W ciągu 10s włożyć nowy kluczyk i obrócić z 0 do II (na mniej niż 5s) czyli ja po usłyszeniu wentylatora liczę do 4 i wyjmuje kluczyk.
* Następnie należy odczekać 20 sekund i kluczyk jest gotowy do użycia.

ze względu na ta informację, podczepiłbym ten temat do listy tematów z elektryki, bo chyba nie było jeszcze konkretnych informacji o tej operacji albo ja je przeoczyłem...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 7 Lut 2011, 11:47   

Marcin napisał/a:
ze względu na ta informację, podczepiłbym ten temat do listy tematów z elektryki, bo chyba nie było jeszcze konkretnych informacji o tej operacji albo ja je przeoczyłem...


Jeśli dobrze kojarzę to ta informacja jest w instrukcji obsługi.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 7 Lut 2011, 11:51   

Nikuś napisał/a:
Jeśli dobrze kojarzę to ta informacja jest w instrukcji obsługi.

ale to nie czasem tylko do centralnego?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 7 Lut 2011, 13:28   

Nie, centralny nie ma z tym nic wspólnego.

Mała poprawka, w mojej instrukcji jest tylko kodowanie za pomocą kluczyka głównego. Wprawdzie nie kodowałem nigdy 3 kluczyka za pomocą 2 pozostałych, ale wiem że procedura przy użyciu 2ch normalnych kluczy jest taka sama jak przy kluczyku-matce, tylko że wkłada się obydwa posiadane kluczyki:

Cytat:
robi się to podobnie jak z czerwoną matką tylko w tym przypadku matką są dwa oryginalne klucze
1. wkładasz 1 klucz do stacyjki
2. wkładasz i przekręcasz tak jak pierwszy 2 kluczyk
3. wkładasz 3 i się programuje

źródło: Ford Club Polska

sla32 napisał/a:
* Ustawiamy wentylator na 1

A to kolega napisał tylko po to żeby usłyszeć kiedy kluczyk będzie w pozycji II.
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lut 2011, 20:45   

Kodowanie kluczyka przy pomocy dwóch kluczyków jest w instrukcji drukowanej do MK5 - ja tego sam nie wydedukowałem. Jednak, gdy ktoś szuka tych informacji w sieci przeważnie trafia na tematy gdzie wszyscy twierdzą że niezbędny jest kluczyk matka. Warto więc chyba mieć jeden temat gdzie jest to mam nadzieję jasno i rzeczowo wyjaśnione, a im łatwiej będzie go można znaleźć tym lepiej.

Według mnie włączenie wentylatora bardzo pomaga i zdecydowanie to polecam.

Cyferki 0 , I , II przy stacyjce są bardzo małe i słabo widoczne, żeby je zobaczyć trzeba się wykrzywić i siedzieć w nienaturalnej pozycji co moim zdaniem utrudnia manipulowanie 3 kluczykami a czas programowania kluczyka jest bardzo ograniczony.
Można oczywiście nie patrzeć na cyferki tylko słuchać i wyczuwać czy zamek wskoczył na pozycję I i II tylko jeśli ktoś robi to pierwszy raz w życiu i do tego śpieszy się łatwo może się pogubić czy było już jedno kliknięcie czy były już dwa, a o błąd bardzo łatwo.
Włączenie wentylatora daje mi komfort i pewność, że kluczyk jest na właściwym miejscu i że można go już wyjąć dlatego polecam tą metodę innym.
W instrukcji mamy też tekst
"przekręcisz go do położenia II przed upływem 10s zostanie on zakodowany"
lub to samo tylko innymi słowami z instrukcji serwisowej forda
"włącz zapłon na mniej niż 5 sekund"
I teraz bądź człowieku mądry, a w moim opisie jasno i rzeczowo liczymy do 4 i wyjmujemy kluczyk.
 
 
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Lut 2011, 20:52   

panowie a powiedzcie czy jesli mam tylko jeden kluczyk to moge drugi zaprogramowac? Immo wykryje różnice miedzy jednym a dwoma? nie da sie go oszukac?
_________________
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:09   

mk4_driver napisał/a:
panowie a powiedzcie czy jesli mam tylko jeden kluczyk to moge drugi zaprogramowac? Immo wykryje różnice miedzy jednym a dwoma? nie da sie go oszukac?


Nie da się oszukać.
Działa to mniej więcej tak w dolnej części "bańki" transpondera jest cewka w której ma skutek indukcji wytwarza się zasilanie układu z górnej części, który przedstawia się centralce.

Jest jeszcze jedna sprawa o ile w MK5 koduje się 2 kluczykami to w MK4 do kodowania może być potrzebny klucz matka. Jeśli tak jest a Ty masz taki właśnie kluczyk to nie będzie problemu z kodowaniem ale procedura będzie inna. Tu musi się wypowiedzieć ktoś kto ma MK4
Ostatnio zmieniony przez sla32 7 Lut 2011, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:12   

rozumie rozumie czyli lipa,, ale w jakims tam punkcie dorabiania kluczy moge dorobic sobie sam transponder?
_________________
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:19   

ale będziesz miał go na zasadzie klonowania czyli o ile się nie mylę to IMO będzie myślał ze to jest ten sam kluczyk. Ja jak dorabiałam drugi kluczyk to facet nawet do auta nie podchodził woził mój kluczyk i za 5 min dał już dwa bez żadnego programowania w aucie
 
 
 
mk4_driver 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grześ
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 109
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:21   

no wlasnie o to mi chodzi, a powiedz jeszcze ile taka przyjemnosc Cie kosztowała?
_________________
http://www.fiestaklubpols...ghlight=#513496
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:39   

Zwykły kluczyk to 160 zł tyle zapłaciłem a z pilotem to 350 zł jeżeli ktoś posiada taka możliwość
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:52   

Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 7 Lut 2011, 21:56   

MARIUSZ.B napisał/a:
Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)


Dobre spostrzeżenie :)
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Lut 2011, 22:23   

Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?
_________________

 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 7 Lut 2011, 22:30   

TSRules napisał/a:
Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?


to jest scyzoryk który dają razem z alarmem RTX CS3 dokładasz tylko grot odpowiedni. kilka postów wyżej masz link do tego alarmu w moim poście.
 
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lut 2011, 22:35   

MARIUSZ.B napisał/a:
Chłopaki czy pozycja stacyjki II to nie pozycja włączonego zapłonu ;/ Wtedy chyba łatwiej patrzeć na kontrolki a nie słuchać wentylatora :-)


Jest więc wybór można patrzeć lub słuchać zależnie co komu bardziej pasuje.
Swoją drogą o ile prostsza i bardziej zrozumiała byłaby instrukcja gdyby wyglądała tak.

Wkładamy do stacyjki kluczyk i przekręcamy do momentu zaświecenia się kontrolek a następnie wyjmujemy go ..........

zabka35i napisał/a:
TSRules napisał/a:
Ten "scyzoryk" z kluczykiem na focie nie jest od nowszych fordów ? pasuje to do mk4\mk5 ?


to jest scyzoryk który dają razem z alarmem RTX CS3 dokładasz tylko grot odpowiedni. kilka postów wyżej masz link do tego alarmu w moim poście.

Dają go też do sterowników zamka centralnego ale najsensowniej faktycznie jest sterować alarmem, a pod alarm mieć podłączony central.
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Lut 2011, 23:57   

kodowanie opisane to w nowszych fordach przy uzyciu 2 kluczy, bez klucza matki, w starszych tylko majac matke, albo aso zakodujesz.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lut 2011, 08:41   

wieszam temat w liście FAQ elektryki. a tak btw, w tej chwili za 160-200pln idzie dorobić kluczyk z właściwie dowolnym transponderem do forda - jeśli macie tylko jeden kluczyk, w dodatku nie-matkę, to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Lut 2011, 09:28   

Tak, ale wtedy masz kopie kluczyka swojego. Obecnie najtaniej zgodnie ze sztuką to chyba kupic uzywane kluczyki, kupic nowe surówki z miejscem na transponder, jak kolega autor tematu, przełozyc transpondery, kluczyki dociac, i mamy 3 rozne kluczyki. Pozniej jechac do NIE aso na wprogramowanie i hej :) całośc wyjdzie ok 260 - 300zł
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Kodowanie kluczyka/kluczyków zapasowych Fiesta mk5/r.2000
damianisko5 Elektryka ogólna 9 29 Sie 2015, 17:46
damianisko5
Brak nowych postów [MK5] Pytanie o kluczyk
Transponder
marsik Elektryka 7 3 Lip 2010, 20:11
Gość
Brak nowych postów Dorobienie kluczyka
madejmat Elektryka ogólna 2 12 Cze 2021, 22:31
madejmat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.