Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:39 |
[MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ? |
Autor |
Wiadomość |
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 16:37 [MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?
|
|
|
Witam chciałem przedstawić relację z montażu jednej bardzo przydatnej rzeczy w dieslu zimą mianowicie świecy płomieniowej ,moja fieńka paliła do 10 * mrozu poniżej to już niekoniecznie ( jak większości niestety ) postanowiłem zaszczepić rozwiązanie z ciągników MTZ i MF do fordowskiego diesla:
1. Wymontowujemy górną część filtra powietrza , bierzemy rurę stalową 1 1/2'' ( 40 mm ) dł około 8 cm , wypalamy w niej dziurę palnikiem ( można wiertarką jak nie ma palnika na stanie ) i zataczamy końce żeby wchodziły w rozciętą wcześniej rurę od filtra do rury elastycznej
Następnie kupujemy nakrętkę pasującą do świecy ( w przypadku ruskich ciągników świeca ma metryczny gwint , ja do świecy z Massey Fergusona musiałem stoczyć trochę gwintu i zrobić nowy 7/8 '' 14 zwoi na cal ) i wspawujemy ją w uprzednio zatoczoną rurę
Jak mamy zaspawane to i obrobione mieszamy klej 2 składnikowy ( ja używam CX 80 do klejenia bloków cylindrowych i taki zastosowałem tu ) i wklejamy tuleję z gwintem w pokrywę filtra
Następnie wkładamy to do auta jedyne na co trzeba uważać to żeby nie dać pod za małym albo za dużym kątem ( albo zawadzi o maskę albo o osłonę rozrządu )
Następnie podłączamy przewodem od MF ropę ( mosiężny ) dalej wpinamy trójnik w przelew paliwa i podłączamy to wszystko do kupy
( Ta spirala na zdjęciu pełni rolę zbiorniczka ropy do świecy )
Dalej podłączamy prąd masę dałem od kolektora ssącego i przykręcona jest do tulei w filtrze , plus podłączamy pod świece żarowe .
Świece po montażu odpowietrzamy i robimy próbę jak zapala
Jak widać zapala póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala . Poczekamy aż będzie więcej jak 15 stopni i wtedy napisze kolejne wnioski . Co do kosztów to świeca od MF 28 zł ( są też za 17 ale to wszyscy znamy jakość części za te pieniądze ) nakrętka 3 zł węże i opaski 12 zł tokarki spawarki nie liczę bo mam ale jak by nawet ktoś to miał dorobić to max 30 zł Zapraszam do komentowania chętnie zapoznam się z waszymi opiniami |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 17:16
|
|
|
no no bardzo ładnie |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 17:44
|
|
|
Cytat: | póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala |
Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:18
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat: | póki co po montażu doczekałem się tylko 8 stopni mrozu i już widać poprawę , grzeję ją 3 razy i wtedy kręcę i zapala |
Po co ty grzejesz 3 razy. bez sensu. 1 raz wystarczy i odpalaj. |
Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poniżej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimę 2-3 razy i to nie zawsze się uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobiła co ma zrobić i będzie po 3 grzaniach odpalać przy minus 20 |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:24
|
|
|
pomysł prosty więc pewnie i dobry, tylko kurcze żeby wykonać to jest zabawy ... |
|
|
|
|
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:26
|
|
|
1. Może trzeba było najpierw świece żarowe wymienić?
2. Dolot jest z plastiku. Nie stopi się? |
|
|
|
|
Kujus
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Bartek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Bystrzyca Kł
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 19:42
|
|
|
Świece są sprawne , po rozpięciu się rozrządu i zmianie głowicy wrzuciłem świece dotarłem zawory i nowe końcówki wtrysków i ich ustawienie także od strony silnika zrobione co się dało oczywiście bez ruszania bloku bo to już nie miało by sensu ( ekonomicznego ) , co do kolektora nie stopi się bo świeca jak nie kreci silnik nie zapala się za mało tlenu dopiero jak kręcisz to pojawia się płomień i podgrzewa , po minucie palenia się świecy na krotko podłączonej przy chodzącym silniku kolektor i rura był ledwo letni także o stopienie czy zapalenie się tego raczej się nie martwię |
_________________ XR2i 1.6 104 km i Fun 1.8 D 60 km i Cl 1.1 50 km
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 23:46
|
|
|
A dla mnie to glupota. Zadbac o silnik, zlozenie rozrzadu i swiece zarowe, a nie bedzie trzeba takich patentow. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 13:24
|
|
|
Sorrki za może głupawe pytanie, ale czy fordowskie diesle mają jakieś problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy coś poknocili czy jak?
10 lat jeździłem Golfem TDI i nie było sytuacji, w której nie zapalił na strzał, a bywały mrozy ponad 25*C. Owszem im większy mróz tym dłużej grzały świece żarowe, ale to niczego nie zmieniało. Zawsze palił po max jednym obrocie wału.
Czy w Fordach jest inaczej, że potrzeba instalować świece płomieniowe? |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 14:23
|
|
|
TomQ napisał/a: | Sorrki za może głupawe pytanie, ale czy fordowskie diesle mają jakieś problemy z rozruchem w niskich temperaturach? Konstruktorzy coś poknocili czy jak?
10 lat jeździłem Golfem TDI i nie było sytuacji, w której nie zapalił na strzał, a bywały mrozy ponad 25*C. Owszem im większy mróz tym dłużej grzały świece żarowe, ale to niczego nie zmieniało. Zawsze palił po max jednym obrocie wału.
Czy w Fordach jest inaczej, że potrzeba instalować świece płomieniowe? |
Tak, ludzie mają w d... te samochody i jeżdżą aż zajeżdżą. Potem kupuje je młody gniewny i mu auto nie pali w mrozy. Za drogo by było wymienić olej, świece, ewentualnie akumulator czy rozrusznik, więc wkłada patenty z ciągników... W końcu taniej, a że drut, a że jak coś nie wyjdzie to się auto zapali, to już są szczegóły. W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 23 Gru 2010, 14:30
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25. |
Tak też myślałem i zdziwiło mnie montowanie tej świecy.
Wyżej wspomnianym Golfem dziś jeździ mój syn. Autko ma dobrze ponad 300 kkm i pali nadal na dotyk bez względu na temperaturę. Zawsze miało najlepszy olej, filtry i terminowy, porządny serwis. A skoro "Szmelcwagenowi" to wystarcza, to Fordowi też powinno. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 00:09
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | W MIARE zadbany, powtarzam, w miarę, Ford, odpala przy -25. |
Coś w tym jest, moja narazie testowana do -20 i troche nią trzepało (coś jak stare merce w dieslu ponagrywane na filmikach z YT), ale jeszcze nie było, żeby nie zagadało A silnik igła nie jest, wtryski już sie żegnają, generalnie po odpaleniu przez pare sekund sobie poklepie na pół osiedla, ale jeździ Więć mnie również dziwi montowanie takich poronionych wynalazków, jak dobrze sie orientuje to takie świece płomieniowe miały Transity wolnossaki w wersjach na szwecje itp... A gdzie polsce do szwecji? |
_________________ Była: Fiesta 1.1i C "ćwierćfutro"
Potem: Fiesta 1.8D C "Ale widać, że była malowana" |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 00:43
|
|
|
Ja tam póki co całą zimę śmigam ze spaloną jedną świecą żarową, ale po prostu nie chce mi się wkładać łap pod maskę. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:09
|
|
|
Cytat: | Jak zagrzeje raz to nie odpali przy temperaturze poniżej 0 , na lato owszem grzeje raz ale w zimę 2-3 razy i to nie zawsze się uda po tych 3 razach , oby ta modyfikacja zrobiła co ma zrobić i będzie po 3 grzaniach odpalać przy minus 20 |
Jak byś grzał raz i po zgaszeniu kontrolki odczekał 5-6 s to również byś odpalił. Bo to cy robisz to bez sensu 3 razy grzać. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:15
|
|
|
widze najbardziej krytykują osoby które same nic nie robią
gratulacje pyskocze, kolega coś samemu zrobił i to działa więc w czym problem? może takie rozwiązanie jest dla niego tańsze? może nie stać go na remont klekota który i tak sie nie opłaca? brak słów |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 11:56
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | może takie rozwiązanie jest dla niego tańsze? może nie stać go na remont klekota który i tak sie nie opłaca? | Moze przy odrobinie szczęścia nie zjara mu się auto,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 12:00
|
|
|
właśnie temu zamontował to w kawałku stalowej rury |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 12:59
|
|
|
i po raz kolejny zacytuję bardzo mądrą radę Żółwia:
Cytat: | Jeżeli coś jest głupie i działa - to głupie nie jest |
Gratuluję ciekawego pomysłu... tylko mam jedno pytanie - czy świeca cały czas się pali? bo nie mogę doczytać... jak nie to co ją rozłącza? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 13:41
|
|
|
Miły - pali sie razem z żarowymi |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 26 Gru 2010, 14:14
|
|
|
a faktycznie ;] muszę nad takim patentem pomyśleć ;] |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
|