[MK4] Zgasła na środku drogi podczas jazdy. |
Autor |
Wiadomość |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:16 [MK4] Zgasła na środku drogi podczas jazdy.
|
|
|
Witam.
Pewnie jest mnóstwo tematów, w których znalazłbym coś na temat mojego problemu ale zależy mi na czasie bo diagnostą i elektrykiem nie jestem.
Opisze moją przypadłość.
Z rana wsiadam, zapalam samochód. Zapalał ociężale ale dał radę. Lampka akumulatora nie zgasła. Nie działało ogrzewanie przedniej szyby (czy coś jeszcze tego nie wiem, nie zdazylem sprawdzic. Tylna np. dzialala).
Nastepnie zaparkowalem samochod po przejechaniu 1km. Stal caly dzien. Wieczorem zapalam. Zapalil ociezale. Znow nie zgasla ikonka akumulatora. Przejechalem 500m i fiesta zgasla. Podczas proby zapalenia kontrolki migotaly i slychac bylo z okolic silnika taki szybkie tikanie (tik tik tik tik tik) w rytm swiatelek kontrolnych przez pare sekund.
Samochod wziety na hol. Podczas proby zapalenie na holu zapalil ale nie sluchal polecen na pedal gazu. Silnik chodzil nie rownomiernie. Nie dzialal np wskaznik obrotow i nadal szyba. Na sniegu z rury pozostawala niespalona mieszanka paliwa (czarny smog).
Bezpieczniki sprawdzielm tak na szybko. Byly całe. Nie wiem jak z tymi mocniejszymi, zóltymi w komorze silnika. Musze sie przyjzec.
Czy ktos zna roziwazanie problemu? bo biedna fiesta stoi martwa ciagle na tych mrozach. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 3 Gru 2010, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:29
|
|
|
rozładowany akumlator w wyniku braku ładowania
ehh... czerwona kontrolka sie mu świeci a ten nic sobie z tego nie robi
gdy świeci czerwona kontrolka na desce to NIE jedziemy |
|
|
|
 |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Gru 2010, 23:44
|
|
|
OK. Juz na przyszlosc mam nauczke ale nie mowmy o tym co zrobilem bo to tego nie odwroce.
OK. Padl aku bo nie bylo ladowania. Dlaczego nie bylo ladowania i jak to naprawic badz sprawdzic co jest tego przyczyna. Jakis moze spis mozliwych przyczyn i gdzie kazdej szukac? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:01
|
|
|
http://www.fiestaklubpols...?tag=akumulator
No i masz lekture |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
TomQ

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:02
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia długości szczotek regulatora na alternatorze. |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 00:39
|
|
|
zacznij od sprawdzenia czy pasek od napedu altka jest czy go nie ma |
|
|
|
 |
grzes87
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grzes
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 609 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 01:27
|
|
|
a moim zdaniem padl bo aku moze byc starze niz 3 lata, wlaczyles ogrzewanie przedniej i tylnej szyvby i przejechales tylko ! 1 km, samochod nie zdazyl sie rozgrzac a aku naladowac zwlaszcza ze wlaczyles duzo "pobieraczy pradu" potem wsiadles w samochod i znowu krotki dystans a takie mrozy ze mial prawo pasc.
u mnie po nocy -20 stopni C zagadal za pierwszym razem ale ociezale i zgasl, kolejna proba taka jak u ICbie z trykaniem, dopiero kable pomogly, przejechalem sie samochodem 15 km podladowalem i diala bez problemu, aku z 30 06 2007 |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 05:46
|
|
|
grzes87 napisał/a: | samochod nie zdazyl sie rozgrzac a aku naladowac | A co Ty piszesz, przecież napisał ze NIE MA ŁADOWANIA bo mu kontrolka się świeci,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 06:47
|
|
|
To chyba nie akumulator. Jak przekrece stacyjke to swiatla, dmuchawa i inne rzeczy działają. Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc i napiecie. Odnośnie wieku to rzeczywiście, na pewno jest stary. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 08:11
|
|
|
JoeMix napisał/a: | A co Ty piszesz, przecież napisał ze NIE MA ŁADOWANIA bo mu kontrolka się świeci,,, |
Szkoda czasu bo: blackace napisał/a: |
To chyba nie akumulator. Jak przekrece stacyjke to swiatla, dmuchawa i inne rzeczy działają. |
On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 09:54
|
|
|
drjanusz napisał/a: | On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy |
Nie tylko nie czyta, ale i potrafi zrobić niewykonalne:
blackace napisał/a: | Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc |
|
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 10:50
|
|
|
Pufcio napisał/a: | drjanusz napisał/a: | On nawet nie czyta tego co mu podpowiadamy |
Nie tylko nie czyta, ale i potrafi zrobić niewykonalne:
blackace napisał/a: | Pożyczę dziś miernik do akumulatorów i zmierze jego pojemnosc |
|
Ja chyba się zasugerowałem tylko tym czytaniem(ze zrozumieniem) ,Na te "pomiary"jakośuwagi nie zwróciłem |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 10:55
|
|
|
grzes87 napisał/a: | a moim zdaniem padl bo aku moze byc starze niz 3 lata | Mój aku ma ponad 4 lata i śmiga jak nówka... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 16:25
|
|
|
Witam ponownie.
Panowie...napisalem, jesli dobrze pamietam, ze sie nie znam na elektryce samochodowej i mechanice, ale nie oznacza to, że nie mam pojęcia o niczym.
Dla wyjaśnienia. Odnośnie rzeczy niewykonalnej i miernika akumulatorów. Kto się nie zna niech się nie wypowiada. Poniżej fotka i parametry akumulatora:
Odnośnie tego, że nie słucham porad...słucham, tylko jak ktoś mi wysyła linka do 20 tematów po kilkanaście postów w każdym niech nie oczekuje, że człowiek zdąży przeczytać i zaznajomić sie z każdym, bądź z wybranymi. Ludzie też pracują i nie zawsze jest dość czasu.
Jestem wdzięczny za każdą pomoc ale nie za jakieś dziwne odpowiedzi w celu nabicia sobie liczby postów. Spamić można w wyznaczonym na to dziale.
Za pozostałe rady serdecznie dziekuję i jestem wdzięczny. Również czekam na inne opinie.
A teraz wracając do problemu właściwego...
Zgodnie z tabliczką znamionową akumulatora powinien mieć 43Ah. Wg miernika brakuje mu dość znacznie. Podpiąłem akumulator pod prostownik. Zobaczymy jutro. I tak jak mówiłem...światła działają, dmuchawa, itp...Bezpieczniki wszystkie sprawne. Pasek na alternatorze siedzi sztywno. Co do kabli to jeszcze nie wiem. Zdążyłem przed zmrokiem wyciagnać akumulator tylko. |
Ostatnio zmieniony przez blackace 2 Gru 2010, 17:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 16:29
|
|
|
Na razie jest pewne jedno, masz rozładowany akumulator bo siadło Ci ładowanie. O tym co i jak sprawdzić przy alternatorze było wiele razy, więc nie ma sensu nabijać postów i pisać po raz kolejny. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 16:58
|
|
|
OK. Wiadomo będzie jutro.
Dziękuję.
Jak coś to dam znać co wyszło i jak się nie uda to po debatujemy jeszcze. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 17:24
|
|
|
jeśli to faktycznie brak ładowania to czeka Ciebie kupno regulatora napięcia (jeśli reszta alternatora jest sprawna), co do dostępności to w focie nie mogli mi go znaleźć (to było jakieś 1,5 roku temu), dostałem dopiero u elektryka, który m.in. zajmuje się regeneracją alternatorów i kosztował, jeśli dobrze pamiętam coś koło 160pln |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 17:34
|
|
|
blackace napisał/a: | Dla wyjaśnienia. Odnośnie żeczy niewykonalnej i miernika akumulatorów. Kto się nie zna niech się nie wypowiada. Poniżej fotka i parametry akumulatora: |
Normalnie przyczepiłbym się do ortografii, ale ma być rzeczowo to będzie.
Krótkie pytanie - po jakim czasie wyskakuje parametr w Ah? 5 sekundach? 10? Nie musisz podawać dokładnie, wystarczy wartość +/-.
Jeśli pomiar trwa pół minuty czy minutę, to możesz nim sobie 4 litery podetrzeć. To raz. Dwa, że nie wiesz absolutnie nic nt. samej procedury mierzenia - jakie obciążenie, wahania prądu, spadek napięcia przy dużym obciążeniu. A obciążenie duże po prostu nie może być, bo taka skrzyneczka zaczęłaby po chwili płonąć żywym ogniem - a to podstawowy parametr, który określa jak dużo bateria ogniw może "znieść" i z siebie wydać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
blackace [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:01
|
|
|
Pojemność wyskakuje po ok 3-4 sekundach. Miernik jeszcze nigdy mnie nie zawiodl co do wskazań.
Oto link do strony dystrybutora:
http://www.tester-gold-ibt.alarmnet.com.pl/?item=1
PS: rzadko używam polskich znaczków, a czasami każdy sie pomyli. Gdybym był ekspertem to bym nauczal polskiego w szkole. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Gru 2010, 18:25
|
|
|
blackace napisał/a: | Pojemność wyskakuje po ok 3-4 sekundach. |
wątpię, żeby to co na nim wyskakuję było prawdą, bo pojemność mierzy się na podstawie czasu ładowania/rozładowania i prądu jaki temu towarzyszy, a tego przez kilka sekund się nie wykona... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|