[MK3] Charakterystyka silnika - wykres dla 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 19:31 [MK3] Charakterystyka silnika - wykres dla 1.4
|
|
|
Witam. Przeszukałem różne źródła ale niestety nie udało si się znaleźć wykresu prezentującego charakterystykę silnika mojej fiesty (mk3 1.4i). Czy mógłby ktoś udostępnić mi ten wykres? Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 20:37
|
|
|
Bo fabrycznego wykresu raczej nie ma.
Wykres z hamowania 1.4 znajdziesz - tutaj (post Yankesa) |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lis 2010, 23:44
|
|
|
Kiedyś dawałem różne wykresy mocy i momentów silników z Fiestek,,, nie chce mi się tego teraz szukać (bo jest duże prawdopodobieństwo że miałem z innymi materiałami na penie którego szlag trafił) - może gdzieś na forum się ostało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23 Lis 2010, 16:55
|
|
|
Znalazlem jeden wykres z hamowania przykladowej fiesciny 1.4i. ale wynika z niego m.in. ze moment obrotowy od "zera" do 2tys.obr. maleje i w punkcie 2 tys. zaczyna znow rosnac i 1 pytanie jak to mozliwe ze przy 1800 obr jest wyzszy niz przy 2. ogolnie moja prosba o ogolny wykres umotywowana jest tym, ze sluchajac opinii roznych osob zglupialem i w koncu nie wiem juz jaki jest dla mojej fiesty najlepszy zakres obrotow. niby krzywa momentu przecina sie z krzywa mocy w okolicach 4000 obr. i teoretycznie w tych okolicach powinnismy sie trzymac. inna teoria mowi aby jak najblizej maksymalnego momentu... a jeszcze inna opinia glosi zeby nie przekraczac 3000 obr... Co w koncu jest prawda?? Prosze o pomoc bo jestem w kropce... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Lis 2010, 17:10
|
|
|
1,4 ma płaski moment który zaczyna się od około 2,5 tyś obrotów i max ma na jakichś 4,5 tyś,,, silnik kręci się gdzieś do 6tyś jak pamiętam,,, więc podczas normalniej jazdy nie ma sensu piłować silnika do 4tyś,,, wystarczy żeby po zmianie biegu obroty spadły w przedział jakichś 2,3tyś,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23 Lis 2010, 20:50
|
|
|
Właśnie do tej pory staralem sie tak robic ze krecilem na tyle aby po zmianie na wyzszy wskoczylo mi gdzies tan na 2100-2200. Ale zdarza mi sie tez jezdzic np na 4 biegu przy 1800 obr. Nie powiem bo dosc ladnie sie zbiera jak chce przyspieszyc choc ogolnie planowalem trzymac sie w przedziale powyzej 2000 do 2500 tyle ze w warunkach terenu zabudowanego0 itp jest jak jest. I czy takie cos ponizej tych 2 wpywa negatywnie na silnik. Ale wiadomo do 1500 i nizej nie schodze bo wiem czym to grozi. I skoro jak mowisz moment zaczyna sie od 2500 to czy nie lepiej by bylo 3mac sie w przedziale 2500-3000? Jednak gdy jade rownym raczej rownym tempem to tak na 2 tys silniczka praktycznie nie slychac a jednak im wyzej(mimo ze blozej max momentu) to jest glosniejszy. Wiem ktos powie na sluch itp i tak jezdzilem ale wiem ze przy obrotach kazde 100 obr ma jakies znaczenia a ja chce miec nawyk takiej jazdy by bylo to ekonomiczne bez zylowania ale tez zeby silniczek plynnie chodzil.
[ Dodano: Wto Lis 23, 2010 22:20 ]
Prosze o rozwianie moich watpliwosci. Kazda uwaga na wage zlota. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 11:19
|
|
|
Nie da się tak jeździć jak masz zamiar.. jeździj jak Ci wygodnie, najwyżej wydasz 5zł więcej na stacji... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 12:33
|
|
|
Ale czy moge jezdzic pozinej tych 2 tys obr? Bo przykladowo w zabudowanym jadac na 4 55km/h mam 1800 obr. Ale no jakbym jechal na 3 to przy 2300 mam rowno 50km/h. Co w takiej sytuacji jest lepszym rozwiazaniem. (wiadomo roznie bywa i czasem nie patrzac na obrotomierz zejdzie sie dosc nisko ale jesli pociagnie bez wiekszych problemow to si na to nie patrzy). Czy wiec lepiej na 3 pwyzej 2 czy jednak 4? To przyklad ale mysle ze moze sie odnies do ogolnego stylu jazdy tym badziej jesli rzadko wyjezdza sie na autostrade itp. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 12:44
|
|
|
Jak jedziesz to i jak na 1,5tyś zejdziesz to nic się nie stanie, tyle że do przyspieszenia będziesz musiał zredukować,,, to że będziesz silnik trzymał "w momencie" wcale nie oznacza że będzie najmniej palić i będzie to najlepsze dla silnika,,, po prostu auto będzie wtedy najzrywniejsze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 12:49
|
|
|
mialem 1,4 tyle że na gaźniku. Wskazaniami obrotomierza się nie przejmuj. W tym silniku czuć kiedy zmieniać biegi Co do 4 to zawsze wrzucałem w okolicach 50-60km/h, ogólnie wystarczy trzymać go w granicach 2000 obrotów, ale jeśli będzie te 1800 to nic mu nie będzie. CVH jest idiotoodporne wspomne tylko że moje byłe 1,4 napędza już 4 fiestę. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 13:11
|
|
|
Pytam o ta bariere 2 tys. bo naczytalem sie roznych rzeczy o momencie i spalaniu i chcialbym po prostu eksploatowac silnik jak najlepiej dla niego... Fakt jak wczesniej nie myslalem tak o obrotach to przyspieszalo sie od tych 1800 i dawalo rade ale jak sie zeszlo jakos za nisko to to wyczuwalem i automatycznie redukcja.. Po prostu majac wieksza wiedze na ten temat chcialbym ja wykorzystac w praktyce. Przede mna autem jezdzili rodzice(glownie tata) i on jezdzil w przedziale 1800-2000 a krecil do 2500. Ja tez tak robilem po zdaniu prawka a potem docieralem do roznych informacji(czesto roznych). I zaczalem sie zastanawiac czy jego sposob jest aby dobry bo chyba nie zawsze jest tak ze jesli auto sie nie dusi to automatycznie dane obroty juzmu nie szkodza szczegolnie przy przyspieszaniu. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 14:34
|
|
|
Sucre, po Twoich pytaniach i podejściu do tematu wnioskuję ze jesteś bardzo młodym kierowcą,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Sucre
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 24 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24 Lis 2010, 15:10
|
|
|
Gdy byłem jak to mowisz mlodym kierowca to nie przywiazywalem takiej wagi do tego, o co teraz pytam. Ale to tak btw
[ Dodano: Sro Lis 24, 2010 15:22 ]
Slyszalem rozne teorie i kazda inna... Wiec chcialem zapytac znawcow jak to jest naprawde. I to mysle tyle |
|
|
|
 |
|