[MK3] Świecąca kontrolka akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Marek27 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 20:28 [MK3] Świecąca kontrolka akumulatora
|
|
|
Witam od około miesiąca w swojej Fieście zaczęła się świecic tak lekko kontrolka od aku w dzień tego prawie niewidać ale wieczór tak na dodatek zauważyłem jeszcze ze jak mam swiatla wyłaczone i silnik idzie na wyższych obrotach to ta kontrolka gaśnie ajak juz właczy sie światła to znów świeci lekko. Pytanie mam takie co sie to dzieje z alternatorem , w czym jest problem , czy to kable czy moze jakas dioda w regulatorze bo tez tak słyszalem że jak dioda któraś padnie to własnie taki objaw jest.Co można zrobić?Pytam na forum bo niechce ot tak oddac do elektryka zeby mi ścieme wcisnął ze czegoś sie nieda zrobić lub trzeba nowy alternator. Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 13 Wrz 2010, 00:58, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 21:06
|
|
|
,,,,a taki dobry humor raczej miałem,,, ale nie będę sobie go psuł bardziej pisząc po raz n-ty to samo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:03
|
|
|
odłącz kontrolę i śmigaj dalej-ona jest niepotrzebna.
Szukajka nie pije, ale też nie gryzie:P |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:12
|
|
|
Kadzax napisał/a: | Szukajka nie pije |
szkoda bo mialbym z kim wypić.
Moj znajomy ma podobny problem do Ciebie Elektryk powiedział ze to wina braku masy gdzieś tam... |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Wrz 2010, 22:22
|
|
|
Kadzax napisał/a: | odłącz kontrolę i śmigaj dalej-ona jest niepotrzebna | Marek27, jak masz jakiś problem z lądowaniem to wykonaj pomiary napięcia i wtedy pisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek27 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 00:15
|
|
|
JoeMix napisał/a: | [Marek27[/b], jak masz jakiś problem z lądowaniem to wykonaj pomiary napięcia i wtedy pisz,,, |
Niebardzo rozumiem oco ci chodzi z tym lądowaniem, pomiar jest taki że napiecie jest 14,4V bez świateł a 13,8 z światłami.
JoeMix napisał/a: | [,,,,a taki dobry humor raczej miałem,,, ale nie będę sobie go psuł bardziej pisząc po raz n-ty to samo,,, |
To napisz nawet 1001 raz bedziesz miał frajde ze po raz n-ty coś komuś doradziłeś lub pomogłeś skoro wiesz co może być przyczyną zawsze jakaś to podpowiedź ja elektrykiem samochodowym niejestem więc skąd mam to wiedzieć. |
|
|
|
 |
bzyq90

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 00:26
|
|
|
MAm ten sam problem od dzisiaj.
Jeździłem po mieście i zaświeciła mi się kontrolka od ładowania (przygasała tak jak autorowi). Później radio mi zaczęło się wyłączać i załączać - wyłączyłem je. Zgasiłem auto i nawet nie zakręcił później (radio jednak normalnie grało). Przyjechałem do garażu (odpaliłem na kable) odstawiłem auto na 4h. Wróciłem po czym samochód normalnie odpalił, zmierzyłem napięcie i wynosi 14,5-14,7V na aku przy zapalonym silniku. Teorytycznie ładowanie ma, co z nim jest? Pasek trochę syczy. Tak jakby alternator rozładowywał akumulator. Moim zdaniem nowy akumulator powinien dłużej pojeździć na światłach. Wiem że nowy akumulator może być wadliwy ale już mam go jakieś 3 miesiące i trzyma idealnie. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 07:14
|
|
|
Marek27 napisał/a: | Niebardzo rozumiem oco ci chodzi z tym lądowaniem, pomiar jest taki że napiecie jest 14,4V bez świateł a 13,8 z światłami. | To znaczy że ładowanie jest i nie ma problemu - prosta sprawa, a że kontrolka się żarzy to może zawilgotniał przewód albo dioda zwrotna dostała lekkiego przebicia,,, u mnie w jedzonych się żarzy a w innych nie, ale ładowanie jest i nie zawracam sobie głowy,,, Marek27 napisał/a: | To napisz nawet 1001 raz bedziesz miał frajde ze po raz n-ty coś komuś doradziłeś lub pomogłeś skoro wiesz co może być przyczyną zawsze jakaś to podpowiedź ja elektrykiem samochodowym niejestem więc skąd mam to wiedzieć | Przy okazji trochę leniem skoro Ci się poszukać nie chce i na gotowe czekasz,,,, bzyq90 napisał/a: | zmierzyłem napięcie i wynosi 14,5-14,7V | 14,4 to taki maxymalny max, teoretycznie ideał rzadko osiągany,,, za dużo to nie dobrze,,, spróbuj podmienić regulator napięcia i przy okazji oblookaj okablowanie przy alternatorze i aku, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek27 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:12
|
|
|
Cytat: | może zawilgotniał przewód albo dioda zwrotna dostała lekkiego przebicia, |
No to jest pomysł, dodam że rok temu kupowałem nowy akumulator zaraz po zimie i pużniej odjechałem do sprzedacy podbić gwarancje gośc wzioł miernik pomierzył te napiecia i stwierdził ze o 0,5V jest zaniskie napiecie przy obciażeniu i niestety klapa gwarancji niepodbił- może faktycznie coś z kabelkami zaczyna sie dziacć niedobrze.A powiedz mi JoeMix czy moge sprawdzić stan izolacji- (porozpinam kable), bo moge pożyczyć miernik od kumpla i przedzwonić te kable tylko czy da mi to odpowiedź że kable niebędą już miały dobrej izolacji??Jak uważasz dobry pomysł czy nie? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 17:35
|
|
|
Marek27 napisał/a: | gośc wzioł miernik pomierzył te napiecia i stwierdził ze o 0,5V jest zaniskie napiecie przy obciażeniu | No a z tego co napisałeś (14,5-14,7) to jest za wysokie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
grzeste

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 18:36
|
|
|
Dziś sprawdziłem u siebie, na włączonym silniku bez obciążenia ( tylko radio ) 14,1 V. |
|
|
|
 |
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 19 Wrz 2010, 16:30
|
|
|
U mnie też żaży kontrolka pewnie przewody, już w końcu mają po kilkanaście lat,altek i aku mają niecałe 2 lata,ładowanie też jest ponad 14 volt,ale fakt jest to wkurzające. |
_________________ żmijka |
|
|
|
 |
bzyq90

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22 Wrz 2010, 01:27
|
|
|
U mnie po wymianie alternatora wszystko wróciło do normalnego stanu |
|
|
|
 |
Marek27 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 20:38
|
|
|
Czesc
W końcu się zmobilizowałem podjechałem do elektryka wiec końcu usunołem awarie- wymiana regulatora oraz jednej diody i temat zakończony z pół świecącą kontrolkom
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Marek27 21 Lis 2010, 21:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 21:21
|
|
|
To ile wyniosła naprawa tej usterki bo u mnie ciągle żarzy kontrolka? |
_________________ żmijka |
|
|
|
 |
Marek27 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 21:42
|
|
|
Więc mnie skasował drogo 120zł aż mnie mało do zawału niedoprowadził ale trudno, sam regulator to koszt ok 35 zł a dioda niewiem ile ,on jakąś wyciągnął ze swoich rupci, jeśli masz dostep do kanału i masz jako takie pojęcie to zrobisz sobie sam to - ja gdybym wiedział oco biega to sam bym to robił a tak to trzeba za niewiedze płacić |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Lis 2010, 21:45
|
|
|
alternator można sobie wymontować na wierzch na parkingu, dla wygody można odkręcić wentylator chłodnicy i wszystko jest jak na dłoni. bierzemy altek do domu i modzimy co trzeba - to tak na przyszłość |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 16:10
|
|
|
Tyle że ja mam mk4 w dieslu to trochę inaczej wyjdzie. |
_________________ żmijka |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 17:38
|
|
|
Marek27 napisał/a: | Więc mnie skasował drogo 120zł aż mnie mało do zawału niedoprowadził ale trudno, sam regulator to koszt ok 35 zł a dioda niewiem ile ,on jakąś wyciągnął ze swoich rupci, jeśli masz dostep do kanału i masz jako takie pojęcie to zrobisz sobie sam to - ja gdybym wiedział oco biega to sam bym to robił a tak to trzeba za niewiedze płacić |
idź mu podziękuj że tak tanio . 100 zł za wyjęcie i włożenie z rozebraniem i naprawą to tanio . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Lis 2010, 20:35
|
|
|
diodalodz napisał/a: | idź mu podziękuj że tak tanio . 100 zł za wyjęcie i włożenie z rozebraniem i naprawą to tanio . | Dokładnie! U mnie za sama naprawę chciał 100 zł + części (oczywiście sam go miałem przynieść). Dlatego kupiłem nowy za 100... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|