[MK4] VSS a ABS |
Autor |
Wiadomość |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:46 [MK4] VSS a ABS
|
|
|
Czy czujnik prędkości jest w jakiś sposób zależny od czujników ABS? Komputer diagnostyczny pokazał błąd prawego przedniego czujnika ABS więc jest on do wymiany. Jednocześnie wolne obroty szleją na poziomie 4,5-5 tyś. (ale tylko podczas jazdy).Wysokie obroty nie są efektem wadliwego silniczka krokowego, bo zakładałem trzy inne i bez zmian. Wymieniałem również czujnik prędkości i nic. Natomiast kiedy wypnę go (VSS) z gniazda wszystko jest OK. Wskazywałoby to na uszkodzenie instalacji elektrycznej w obrębie VSS, albo na ścisłą zależność między tymi układami. Czy jeśli wymienię czujnik ABS zniknie również problem z wysokimi obrotami podczas jazdy czy tez nic się nie zmieni i trzeba będzie jeszcze dalej szukać przyczyny? Auto kupiłem z tą usterką więc nie wiem kiedy zaczęły się kłopoty. |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 6 Lis 2010, 15:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 15:58
|
|
|
czujniki ABSu wykrywają poślizg poszczególnych kół, a VSS mierzy prędkość na wyjściu ze skrzyni - jedno z drugim nie ma właściwie nic wspólnego. tak więc wymiana czujnika ABS przywróci Ci działanie ABSu, ale nie pomoże na podwyższone obroty. prawdopodobnie masz po prostu uwalony VSS i tyle - dość częsta przypadłość w MK4... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:11
|
|
|
Wymieniałem trzy albo cztery czujniki VSS ( co prawda używane ale niemożliwe aby wszystkie były uszkodzone). |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:23
|
|
|
bidżej znasz kogoś w Radomiu kto pogrzebałby w instalacji żeby znaleźć usterkę? |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 16:27
|
|
|
nie mam zielonego pojęcia kto by mógł się tym zająć, prawie nie bywam w Radomiu... poszukaj ludków z Rdm na forum (jest kilku), może coś podpowiedzą. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
piranya

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 18:37
|
|
|
Ciekawa jestem jak zakończy się Twój problem z vss-em...,
bo ja od miesiąca jeżdżę z odpiętym...
na razie nic się nie dzieje, autko jeździ normalnie...
wiem, że tak nie powinno być, ale wszystkie inne sposoby zawiodły, a wymiana komputera raczej nie wchodzi w grę... chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł... |
_________________ Wszystko jest trudne, nim stanie się proste

 |
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:25
|
|
|
piranya, jeśli masz taki sam problem to powiedz jakich innych sposobów usunięcia awarii próbowałaś? Jak sprawdzić instalację VSS-a? Szczerze mówiąc ja też jeżdżę z odpiętym VSS-em. Jedyne co zauważyłem to delikatny spadek wolnych obrotów. |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:30
|
|
|
Cpp sprawdzone ? |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:45
|
|
|
Nie, właśnie czytałem o sposobach reanimacji CPP. Jutro go sprawdzę. |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
piranya

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 6 Lis 2010, 20:55
|
|
|
pierwszy podejrzany - krokowiec - wymieniony na nowy, regularnie czyszczony czyli odpada
drugi podejrzany - cpp - sprawdzony, też ok
diagnostyka komp. nie wykazała błędów...
ale profilaktycznie zrobiony restart...
vss - teoretycznie ok, bo inny podpięty dawał te same objawy...
zaznaczam, że to nie ja sprawdzałam te wszystkie elementy, ale zaprzyjaźniony elektromechanik
i w końcu jedyne, co pozostało, to na stałe odpiąć vss-a...
powiedziano mi, że to może być problem z komputerem, który błędnie interpretuje dane z czujnika prędkości...
pozostaje mi w to wierzyć...
może bardziej doświadczeni w temacie nam pomogą |
_________________ Wszystko jest trudne, nim stanie się proste

 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 08:23
|
|
|
piranya napisał/a: | może być problem z komputerem, który błędnie interpretuje dane z czujnika prędkości... | Opisany problem jest częsty w mk4 i niestety nikt nie znalazł na niego rozwiązania gdyż zawsze kończy się to odpięciem VSS'a |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 11:20
|
|
|
No i chyba nastąpiło samorozwiązanie problemu. Padł akumulator więc do czasu założenia nowego instalacja była bez zasilania (nastąpił reset kompa). Wczoraj podłączyłem nowy akumulator, a dziś wpiąłem VSS-a do gniazda i wszystko jest OK!!! Czyli zamiast z wyciem silnika podjeżdżać do świateł i wk....iać się z każdym wciśnięciem sprzęgła wystarczył reset komputera! Dzięki za wszystkie cenne rady. |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
piranya

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 10 Wrz 2010 Posty: 47 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 7 Lis 2010, 12:48
|
|
|
nie chcę być złym prorokiem, ale u mnie to wystarczyło na tydzień
po tygodniu "wycie" powróciło
czego Ci oczywiście nie życzę |
_________________ Wszystko jest trudne, nim stanie się proste

 |
|
|
|
 |
pajewski
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 23 Wrz 2010 Posty: 18 Skąd: Radom
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 20:48
|
|
|
Minęło kilka dni i jak na razie wszystko w największym porządeczku. Szanuję Wasze doświadczenie więc jeśli może być tak jak twierdzi JoeMix lub piranya (czyli reset kompa przywraca pełnosprawność auta) wymyśliłem taki patencik. Ponieważ codzienne odpinanie akumulatora może być upierdliwe (i codzienne wprowadzanie kodu do radia) więc wystarczy zainstalować proste urządzonko, które po wyłączeniu zapłonu spowoduje odcięcie zasilania w obwodzie komputera. Wtedy praktycznie każde wyjęcie kluczyka ze stacyjki spowoduje reset komputera. Skoro to jedyne lekarstwo na tę przypadłość warto chyba przemyśleć taki sposób. |
_________________ Fiesta Ghia 1.3i '96
Renault Laguna II 1.8 '02 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 20:52
|
|
|
na problemy z VSS to może i pomoże, ale licz się z tym, że komputer za każdym razem pogubi ustawienia i pod dystrybutorem zrobisz oczy jak 5 zł jak spalanie wyjdzie na poziomie 30l/100km... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:01
|
|
|
jakoś ominąłem ten temat, ale...
bidżej napisał/a: | prawdopodobnie masz po prostu uwalony VSS i tyle - dość częsta przypadłość w MK4... |
...przypadłością nie jest uszkadzający się Vss, bo jego bardzo ciężko uszkodzić, tylko jakaś idiotyczna procedura zaszyta w kompach, która w pewnych bliżej nieokreślonych warunkach głupieje i obroty szaleją. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:31
|
|
|
Marcin, Dobrze gada,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 21:37
|
|
|
sam walczyłem z obrotami i nie doszedłem do rozwiązania, jeździłem jakiś czas z odpiętym vss'em i wiszących obrotów nie było, po zmianie kolektora na 4-2-1 nagle okazało się, że zaczął mi gasnąć, bo za nisko obroty spadały, podpięcie vss'a pomogło i w tej chwili mam względny spokój tzn. albo ~900 albo ~1,1k, a czasami zdarza się więcej, ale pomaga zatrzymanie się i poczekanie aż opadną do ~900. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 9 Lis 2010, 22:57
|
|
|
Powiem wam, że czasami też potrafią mi się w ten sposób zawiesić obroty. Rzadko się to zdarza, pomaga wyłączenie i ponowne uruchomieni silnika lub kilkukrotne przegazowanie lub samo przechodzi. Ach te fordy |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|