[MK3] Świecąca kontrolka cisnienia oleju |
Autor |
Wiadomość |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:31
|
|
|
drjanusz napisał/a: | drzeniow napisał/a: |
A może mi ktoś wytlumczyć co pamewki do tego mają? |
Te mechanik nie wiesz co panewki mają do ciśnienia(niskiego) oleju |
a mechanik drzeniow wie jak działa panewka?
Cytat: | Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie |
jeśli w misce jest dziura i wylał sie z niej olej to może być tak że ciśnienia nie bedzie |
Ostatnio zmieniony przez Stunt_Man 26 Paź 2010, 19:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:31
|
|
|
siara1989 napisał/a: | .Po drugie czy dziura w misce moze powodowac mnie jsze cisnienie w ukladzie bo taka zobaczylem w mojej fiescie silnik zaczal dziwnie klepac tak jakby zawory niewyregulowane |
A olej na miarce jest ? Bo Ten dźwięk świadczyć może że panewki szlag trafił |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:40
|
|
|
przez wał korbowy (panewki korbowe i głowne) idzie najwieksze cisnienie w układzie olejenia silnika.....drzeniow |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:42
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | a mechanik drzeniow wie jak działa panewka? |
Jak dzieła wiem, doczytałem ze jak jest luz na panewkach to spada cisnienie ale nadal nie wiem dlaczego ;]
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:43 ]
kuba87 napisał/a: | przez wał korbowy (panewki korbowe i głowne) idzie najwieksze cisnienie w układzie olejenia silnika.....drzeniow |
to akurat wiem, tylko co ma luz do cisnienia ;]?
Przeciez ten olej nie może nigdzie uciec..
Moze i sie wygłupiam pytając o to, ale lepiej się dowiedzieć niż strugać głupka jak ktoś mnie o to kiedyś zapyta. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
Ostatnio zmieniony przez drzeniow 26 Paź 2010, 19:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:43
|
|
|
no skoro jest luz to kurna sie leje olej logiczne? a czemu kompresja spada jak masz pierścienie i gładź porysowane? |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:45
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | no skoro jest luz to kurna sie leje olej logiczne? a czemu kompresja spada jak masz pierścienie i gładź porysowane? |
bo cisnienie spiepsza z gory tłoka na doł
ale przecież cała panweka jest w oleju. Wiec olej nie ma ujścia (chyba) |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:49
|
|
|
panewka nie jest zanurzona w oleju......
panewka utrzymuje własiwy luz roboczy poprzez cisnienie oleju jesli panewka jest wytarta to cisnienie spada a co za tym idzie panewka wyciera sie jeszcze bardziej i zaczyna stukać.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:50
|
|
|
kuba87 napisał/a: | panewka nie jest zanurzona w oleju......
panewka utrzymuje własiwy luz roboczy poprzez cisnienie oleju jesli panewka jest wytarta to cisnienie spada a co za tym idzie panewka wyciera sie jeszcze bardziej i zaczyna stukać.... |
albo sie zaciera i często obraca razem z wałem |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:51
|
|
|
i z korbowodu robi się meksyk |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:52
|
|
|
no tak mniej wiecej juz wiem o co kome one ;]
U mnie na świecącą kontrolke oleju pomogło przejscie z polsyntetyku na mineral ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 19:57
|
|
|
ciekawe na jak długo |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 20:04
|
|
|
może do wiosny pojeździ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Paź 2010, 20:33
|
|
|
Panewka zapewnia właściwy uślizg części do czasu kiedy miejsce styku wypełni się olejem, więc chwile po uruchomieniu silnik pracuje na panewce, potem przestrzeń wypełnia olej i pracuje na oleju,,, jak luz jest za duży to zwyczajnie ucieka bokiem... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
siara1989
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 10 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 27 Paź 2010, 20:37
|
|
|
Witam zmierzylem cisnienie oleju i jest ok. Po wymienieniu czujnika kontrolka przestala swiecic.Po regulacji zaworow silnik przestal wydawawac dziwne stuki czyli powodem swiecacej sie kontrolki byl zepsuty czujnik a stukow niewyregulowane zawory dlatego sprawe uwazam jako zamknieta. DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC POZDRAWIAM!!! |
|
|
|
 |
|