Przesunięty przez: trzeci 24 Paź 2010, 19:02 |
[MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow |
Autor |
Wiadomość |
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:41 [MK3] Skrzynia biegow - porównanie i pare innych problemow
|
|
|
Witam. Jestem po swapie z 1.1 (jedno strzal) na 1.3 (tak samo) i mam kilka pytan:
- czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow.
- silnik jak sie mu depnie na biegu jalowym zakopci na czarno i potrafi sobie rzygnac sadza z woda (koncowka tlumika lekko okopcona) lecz nie ciagnie oleju i na wolnych obrotach lekki bialy dymek (norma) auto jest zwawe pali ok 7l/100km test kompa bezblednie. Autko zbiera sie ladnie jak na 1.3 i ogolnie oprucz tego co wymienilem silniczek chodzi jak zegarek.
a calosc zamyka sie w problemie malej predkosci 130 na h max
prosze o porady. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Paź 2010, 19:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:45
|
|
|
skrzynie są identyczne
przykopcenie na czarno tez
bo 1.1 ma inne mapy wtrysku i zapłonu
od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3 |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:51
|
|
|
komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac
prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:57
|
|
|
kuba87 napisał/a: | od 130 w górę ma cięzko bo to tyko 1.3 |
Nie gadaj... Ja w dwie osoby + skrzynia biegów w bagażniku leciałem 150 na czwartym biegu na poziomym odcinku. |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 18:59
|
|
|
no wlasnie... i co tu zrobic by miec taka rakiete |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 19:02
|
|
|
depesz14 skoro piszesz, że nie ma żadnych błędów to może po prostu silnik jest już lekko zużyty...
A te 130 to na czwartym czy piątym biegu? Wg podręcznika 1.3 na czwórce powinien polecieć 153 natomiast na piątce tylko 150. Powszechnie przecież wiadomo, że piątka jest tylko do zbicia obrotów i spalania...
aha no i popraw na 1.3i/60KM skoro monowtrysk |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Paź 2010, 19:12
|
|
|
silnik zuzyty? nie sadze. Nie sprawdzalem jeszczecisnienia na cylindrach ale skoro nie bierze oleju to pierscienie teoretycznie piwinny byc ok. Jak wspominalem wczesniej mialem 1.1 ktory chodzil jak maszynka do mielenia miesta tuklo sie wszystko co mozliwe a na sam koniec wyziona ducha przez panewke na korbowodzie. "Nowy" 1.3 chodzi jak marzenie slychac tylko jak delikatnie cykaja zaworki pali gume nawet na 2 jak sie porzadnie depnie nie chce sie chwalic ale takiej kultury pracy fordowskiego silnika jeszcze nie slyszalem.
- a co sadzicie o przypchanym wydechu? skas ta sadza wkoncu wypada |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 00:26
|
|
|
ustaw zawory bo przy 4500tys obrotów coś CI moze wyskoczyć bokiem..
Jak ustawisz bedzie cichszy spalanie moze spadnie i kopa tez moze dostać.
I wtedy polecisz te 150
Ja Escortem z silnikiem 1.3i fiesty jade 150 |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 08:35
|
|
|
depesz14 napisał/a: | - czy jest jakas roznica miedzy skrzynia biegow 1.1 a 1.3 chodzi mi o dlugosc biegow. |
kuba87 napisał/a: | skrzynie są identyczne |
Bzdura. Skrzynie na części biegów mają inne przełożenia.
Też kiedyś myślałem że są takie same... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 09:23
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Też kiedyś myślałem że są takie same... |
Ale w budowie sie niczym nie różnią i można ją podpasować
czyli działać będzie a dla nie wyczulonego oka jazda wyda się być identyczna.
Z tego co widzę nie są to duze róznice.
depesz14 napisał/a: | chodzi mi o dlugosc biegow. |
Tak jest róznica ale prawie nie odczuwalna
Na 1 przy skrzyni 1.1 bedziesz jechal wolniej niz na skrzyni od 1.3
Na 2 i 3 tez min wolniej
na 4 jest to samo
na 5 również nie ma różnicy |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 18:33
|
|
|
Wlasnie o to mi chodzilo . Dzieki drzeniow i jackrzec. Tak na chlopski rozum to skrzynia 1.1 w silniku 1.3 nie powinna ograniczac Vmax czerwonej strzaly
Musze w najblizszym czasie wymienic swiece na NGK bo stare maja juz troche przejechane a z tego co mi sie wydaje ma to wplyw na osiagi. Jesli sie myle prosze mnie poprawic.
Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku. |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 18:45
|
|
|
Jesli iska jest słaba to i spalanie bedzie gorsze ;]
Ale iskra może byc tez słaba przez to ze kable WN mogą mieć przebicie ;]
Wyreguluj zaworki to powinno nieco pomoc.
i jak wsadzisz na tył wezsze opony tez bedzie mial lepsze osiagi ;]
Ja mam tak :
przod 175/65
tył 155/70
Hamuje bardzo ładnie, drogi równiez trzyma sie dobrze, a opory toczenia są mniejsze a co za tym idzie to lepsze przyśpieszenie i mniejsze spalanie.
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 18:47 ]
Cytat: | Jeszcze potrzebuje waszej porady. W sobote bd demontowal mise olejowa w celu wyczyszczenia jej od srodka i wymiany uszczelki przy okazji. Co moge w silniku sprawdzic podczas tej operacji? Wiem ze panewki na korbowodach tylko nie wiem jak sie za to zabrac. Panewki nie powinny miec luzu bo ich nie slychac ale tak przy okazjii mysle ze warto to zbadac. jesli nie bedzie to problemem prosze o instrukcje krok po kroku. |
Mogłbys wymienić odrazu uszczelnienie od koła pasowego u mnie tam lekko cieknie u Ciebie pewnie też.
A pozatym mozsz sprawdzic panewki ale jesli sie nie ma o tym pojecia to sie za duzo nie zobaczy :/ |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:17
|
|
|
dyskoteki pod maska nie mam zawory wyregulowane wydech 0.30 ssace 0.15 bak plytki 0.20 ale nie powinno go to bolec bo plytka 0.15 specjalnie wchodzi z bardzo malym oporem zeby luz byl +-0.20
Opony mam wszedzie 175/65 (zimowki)
Uszczelniacz wymienilem i suchutko bo tez lał (przerypane bylo to kolo pasowe odkrecic )
Nie wiem czy dobrze pisze to trzeba odkrecic mocowania chyba panewek glownych tak zeby tloki zsunely sie troche w dół tak ze z tym nie ma problemów wylko jak sprawdzic panewki? podobno jak sa wyjechane to zmieniaja kolor. A czy palcem grzebalcem mozna sprawdzic czy sa luzne? Szybko sie ucze tak ze wystarczy mi wasza procedura, zreszta wszystko przy aucie robie sam lacznie ze swapem oprocz zbieznosci oczywiscie z wasza pomoca |
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:35
|
|
|
aby sprawdzić panewki musisz odkrecic pokrywy łozysk korbowych i głownych...
zuzyte nie maja jakiegos okreslonego koloru
zuzycie sparawdzasz takim plastykowym precikiem typu "PLASTIGAGE"
mierzysz nim luz miedzy panewką a czopem wału
lepiej od razu kup nowe panewki jak juz chcesz rozbierać |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:43
|
|
|
depesz14 napisał/a: | komputer tez wstawilem od 1.3 tak ze mapa powinna sie zgadzac
prosze jeszcze admina o przeniesienie tego tematu na dzial mechanika albo instrukcje jak to zrobic przez przypadek poj***** mi sie dzialy |
wstaw od 1.1
taka mała porada |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:45
|
|
|
widze ze Stunt Man wie o co chodzi |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:50
|
|
|
kuba87 to mnie zniecheciles oleje to chyba. Jak sie kiedys beda odzywac to sie nimi zajme. Jak pisalem nie slychac ich wiec wszystko ok. Tylko co z ta predkoscia zobaczymy co bedzie po wymianie swiec i kabli WN.
A odkrecenie misy i wymiana uszczelki to mam nadzieje nic skomplikowanego bez haczyków?
-spuszczam olej
-odkrecam sruby
-zdejmuje mise
-usowam stara uszczelke
-czyszcze miejsce na nowa uszczelke i misy
- zakladam nowa uszczelke
-smaruje ja sylikonem
-zakladam
-przykrecam
- zalewam olejem
i tyle?
kuba87 a o co chodzi ? |
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:52
|
|
|
A rura wydechowa ? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:53
|
|
|
a po co silikon jak uszczelka będzie nowa?
a jak juz chcesz smarować to nie czerwonym ani czarnym silikonem tylko pastą do uszczelniania silnikow wykonanych ze stopow aluminiowych
[ Dodano: Pon Paź 25, 2010 19:54 ]
wsadz kompa od 1.1 to zobaczysz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
depesz14 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Paź 2010, 19:54
|
|
|
o kurde o rurze zapomnialem a upier**** sie przy samej dupie
to co napisalem + rura wystarczy ?
zaraz po swapie mialem kompa od 1.1 i jezdzil tylko gasł na wolnych obrotkach. Ale oprócz tego nic dziwnego nie zaowazylem. Na kompie z 1.3 problem z gasnieciem zniknal |
Ostatnio zmieniony przez depesz14 25 Paź 2010, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|