[MK3] Akumulator a zima |
Autor |
Wiadomość |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 10:00 [MK3] Akumulator a zima
|
|
|
Prosze o napisanie czy napiece rano przy mrozie 12,1 V moze być?. Czy mam wymontowac aku czy czekac az sie ocieplu, auto na gazniku bez komputera. Jak wyciagnac akumulator z samochodu, czy trzyma sie tylko na tej jednej srubie ktora trzyma taka blaszke? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Maki
![](http://img200.imageshack.us/img200/1959/avataridb.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 15:41
|
|
|
Z takim napięciem to raczej nie uruchomisz auta. Wyciągnij aku rozgrzej i naładuj go. min. te 8h by się ładował. Jeśli nadal spadnie napięcie mimo naładowania to aku do wymiany.
Tak ta śrubka z blaszką trzyma aku. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 17:51
|
|
|
To zależy czy masz problem tylko z napięciem czy z odpaleniem samochodu także
Mój akumulator to tyle miał po postoju w lecie teraz już boje się mierzyć
Ale samochód jak narazie mimo solidnych mrozów jeszcze odpala.
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora, jak jest w okolicach 14V przy obciążeniu światłami na jałowych obrotach to jest ok, sprawdź pobór prądu z akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach - powinno być w granicach mA.
O ile wszystko z powyższych jest ok to masz padnięty albo na wykończeniu akumulator |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Maki
![](http://img200.imageshack.us/img200/1959/avataridb.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 19 Gru 2009, 19:01
|
|
|
A pro po zimy. Dziś naładowałem aku. W temp. 15*C ma napięcie 12,9V. Po przejechaniu 70km. Zgasiłem silnik i poszedłm do domu. Po 4h zmierzyłem napięcie i miał 12,6V. Czy to już koniec czy jeszcze spadnie napięcie jak postoi jeszcze z 15h.
Krótko mówi jak aku ma w 15*C 12,9V to ile będzie mieć przy -10*C |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2009, 08:22
|
|
|
Więc 12,9V to przeładowany akumulator, np do 110% pojemności,,, taki akumulator sam się rozładuje do 100% czyli 12,6V - WSZYSTKO OK~! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 16:17
|
|
|
Ja mam 11,9V i na -10 stopniowym mrozie kręci i pali bez problemu |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Maki
![](http://img200.imageshack.us/img200/1959/avataridb.jpg)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 24 Gru 2009, 23:22
|
|
|
Cytat: | Ja mam 11,9V i na -10 stopniowym mrozie kręci i pali bez problemu |
Nie mów że przy tak niskim napięciu kręci ci bez problemu. Może i trochę zakręci ale będziesz mieć z odpaleniem problem. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 08:59
|
|
|
To ja miałem jeszcze lepiej w swojej MK6. W te największe mrozy ostatnio miałem rano napięcie 11,5V. Sprawdzałem to zupełnie przy innej okazji, bo przyszedłem do auta, żeby wymontować zbiornik z zamarzniętym płynem do spryskiwaczy (zapomniałem zmienić płyn na zimowy). Pompka się nie odzywała, więc sprawdziłem, czy dochodzi do niej prąd. Do pompki dochodziło 10,8V bez obciążenia. Potem sprawdziłem aku i było właśnie 11,5V. Byłem pewien, że nie odpali, ale spróbowałem. Zakręcił mało chętnie, ale zaskoczył od pierwszego strzału:) Odezwał się zamek centralny przy odpalaniu - spory spadek napięcia, ale jak widać rozrusznik jest jeszcze w dobrym stanie. Ale coś mi się zdaje, że to ostatnia zima tego aku (jest oryginalny, od nowości, tzn od maja 2006, ja mam samochód od kilku miesięcy i nie wiem, jak poprzednik użytkował). |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:51
|
|
|
Tak właśnie jest. Kręci z wielkim oporem, ale jego obroty nie spadają. Paliwo zawsze ucieka do baku po dłuższym postoju i jak potem odpalam to około 5 sekund muszę kręcić. Zawsze jak odpalam na mrozie, to przed rozruchem włączam na chwilę światła mijania, żeby wzbudzić akumulator. Swoją drogą, nie wydaje mi się to aż tak nadzwyczajne - 2 czy 3 wolty za mało to jeszcz nie taka tragedia. Jeżeli akumulator ma nieco niższe napięcie, ale nadal jest wydajny prądowo, to nie powinno być kłopotów |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:10
|
|
|
daro_zory napisał/a: | Paliwo zawsze ucieka do baku po dłuższym postoju i jak potem odpalam to około 5 sekund muszę kręcić. |
Przy elektrycznej pompie paliwa w zbiorniku to chyba nie ma żadnego znaczenia? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:14
|
|
|
Co nie ma znaczenia ? To, że muszę kręcić 5 sekund, czy to że paliwo ucieka do baku ? Paliwo wraca do baku, więc przewod paliwowy jest pusty. Zanim się napełni, trzeba kręcić 5 sekund. Mógłbym się bawić w załącz/wyłącz stacyjkę, bo przy zapłonie (silnik nieruchomy) pompka pracuje około sekundy i się wyłącza, ale już tak kiedyś próbowałem "podpompować" i jakoś nic to nie dało. Z czasem chyba zrobię osobny przycisk włączający pompkę, żeby właśnie przy mrozach nie katować akumulatora. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:35
|
|
|
Chodziło mi o to, że elektryczna pompa paliwa załącza się przed uruchomieniem paliwa aby wstępnie podnieść ciśnienie u układzie. W myśl tego w normalnych warunkach wg mnie nie powinno być kłopotów z odpaleniem (pomijam tu wymianę filtra paliwa).
Może jest jakaś nieszczelność w układzie zasilania paliwem? |
_________________ Biała limuzyna ;-)
![](images/signatures/16816468484b0af5ef9e150.jpg) |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
daro_zory
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 117 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:37
|
|
|
Filtr paliwa mam nowy, a nieszczelność ? No chętnie bym to sprawdził i pewnie to zrobię. Wydaje mi się jednak, że to co pompka podpompuje na wstępie to i tak za mało, żeby paliwo doszło do silnika. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kuba87
![](http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/images/RRTv3.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:56
|
|
|
paliwko ucieknie do zbiornika bo to normalny objaw pompka nie zadnego zaworka i dlatego sie cofa a poza tym wtrysk jednopunktowy nie ma duzego cisnienia wiec zwykła elektryczna pompka sprawdza sie znakomicie wieksza kwestie przy odpalaniu w zimie ma akumulator sam silnik i rozrusznik |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:23
|
|
|
Szkoda, że nikt nie zwrócił uwagi. Iż podana tabelka i zawarte w niej dane odnoszą się do elektrolitu przy +27°C. Wszyscy podają tą tabelkę bez zwrócenia na to uwagi. A potem robią się bajki o pomiarze V akumulatora. W zimę, w mroźne dni jak najbardziej spada napięcie na akumulatorze. I jeśli nie spadnie poniżej 12V to jest wszystko w porządku. |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
kamil wolski
![](http://www.trangtriblog.com/avatar/logos/Audi-Logo.gif)
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:18
|
|
|
Może nie umiem czytać tabelek, ale info dot. temperatury dotyczy jedynie gęstości. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
JoeMix
![](http://ffc.dmkhost.net/images/avatar%20120.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:44
|
|
|
Normalne że ze spadkiem temperatury spada sprawność akumulatora,,, wygrzebałeś jakiś stary temat, więc wczytaj się dlaczego podana była ta tabelka a potem marudź,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|