Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Akumulator a zima
Autor Wiadomość
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Gru 2009, 10:00   [MK3] Akumulator a zima

Prosze o napisanie czy napiece rano przy mrozie 12,1 V moze być?. Czy mam wymontowac aku czy czekac az sie ocieplu, auto na gazniku bez komputera. Jak wyciagnac akumulator z samochodu, czy trzyma sie tylko na tej jednej srubie ktora trzyma taka blaszke?
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 19 Gru 2009, 15:41   

Z takim napięciem to raczej nie uruchomisz auta. Wyciągnij aku rozgrzej i naładuj go. min. te 8h by się ładował. Jeśli nadal spadnie napięcie mimo naładowania to aku do wymiany.

Tak ta śrubka z blaszką trzyma aku.
 
 
 
awilk 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gać
Wysłany: 19 Gru 2009, 17:51   

To zależy czy masz problem tylko z napięciem czy z odpaleniem samochodu także :-P
Mój akumulator to tyle miał po postoju w lecie teraz już boje się mierzyć :rotfl:
Ale samochód jak narazie mimo solidnych mrozów jeszcze odpala.
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora, jak jest w okolicach 14V przy obciążeniu światłami na jałowych obrotach to jest ok, sprawdź pobór prądu z akumulatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach - powinno być w granicach mA.
O ile wszystko z powyższych jest ok to masz padnięty albo na wykończeniu akumulator :)
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 19 Gru 2009, 19:01   

A pro po zimy. Dziś naładowałem aku. W temp. 15*C ma napięcie 12,9V. Po przejechaniu 70km. Zgasiłem silnik i poszedłm do domu. Po 4h zmierzyłem napięcie i miał 12,6V. Czy to już koniec czy jeszcze spadnie napięcie jak postoi jeszcze z 15h.

Krótko mówi jak aku ma w 15*C 12,9V to ile będzie mieć przy -10*C
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2009, 08:22   



Więc 12,9V to przeładowany akumulator, np do 110% pojemności,,, taki akumulator sam się rozładuje do 100% czyli 12,6V - WSZYSTKO OK~!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Gru 2009, 16:17   

Ja mam 11,9V i na -10 stopniowym mrozie kręci i pali bez problemu :)
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 24 Gru 2009, 23:22   

Cytat:
Ja mam 11,9V i na -10 stopniowym mrozie kręci i pali bez problemu :)


Nie mów że przy tak niskim napięciu kręci ci bez problemu. Może i trochę zakręci ale będziesz mieć z odpaleniem problem.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 25 Gru 2009, 08:59   

To ja miałem jeszcze lepiej w swojej MK6. W te największe mrozy ostatnio miałem rano napięcie 11,5V. Sprawdzałem to zupełnie przy innej okazji, bo przyszedłem do auta, żeby wymontować zbiornik z zamarzniętym płynem do spryskiwaczy (zapomniałem zmienić płyn na zimowy). Pompka się nie odzywała, więc sprawdziłem, czy dochodzi do niej prąd. Do pompki dochodziło 10,8V bez obciążenia. Potem sprawdziłem aku i było właśnie 11,5V. Byłem pewien, że nie odpali, ale spróbowałem. Zakręcił mało chętnie, ale zaskoczył od pierwszego strzału:) Odezwał się zamek centralny przy odpalaniu - spory spadek napięcia, ale jak widać rozrusznik jest jeszcze w dobrym stanie. Ale coś mi się zdaje, że to ostatnia zima tego aku (jest oryginalny, od nowości, tzn od maja 2006, ja mam samochód od kilku miesięcy i nie wiem, jak poprzednik użytkował).
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Gru 2009, 12:51   

Tak właśnie jest. Kręci z wielkim oporem, ale jego obroty nie spadają. Paliwo zawsze ucieka do baku po dłuższym postoju i jak potem odpalam to około 5 sekund muszę kręcić. Zawsze jak odpalam na mrozie, to przed rozruchem włączam na chwilę światła mijania, żeby wzbudzić akumulator. Swoją drogą, nie wydaje mi się to aż tak nadzwyczajne - 2 czy 3 wolty za mało to jeszcz nie taka tragedia. Jeżeli akumulator ma nieco niższe napięcie, ale nadal jest wydajny prądowo, to nie powinno być kłopotów :)
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:10   

daro_zory napisał/a:
Paliwo zawsze ucieka do baku po dłuższym postoju i jak potem odpalam to około 5 sekund muszę kręcić.


Przy elektrycznej pompie paliwa w zbiorniku to chyba nie ma żadnego znaczenia?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:14   

Co nie ma znaczenia ? To, że muszę kręcić 5 sekund, czy to że paliwo ucieka do baku ? Paliwo wraca do baku, więc przewod paliwowy jest pusty. Zanim się napełni, trzeba kręcić 5 sekund. Mógłbym się bawić w załącz/wyłącz stacyjkę, bo przy zapłonie (silnik nieruchomy) pompka pracuje około sekundy i się wyłącza, ale już tak kiedyś próbowałem "podpompować" i jakoś nic to nie dało. Z czasem chyba zrobię osobny przycisk włączający pompkę, żeby właśnie przy mrozach nie katować akumulatora.
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:35   

Chodziło mi o to, że elektryczna pompa paliwa załącza się przed uruchomieniem paliwa aby wstępnie podnieść ciśnienie u układzie. W myśl tego w normalnych warunkach wg mnie nie powinno być kłopotów z odpaleniem (pomijam tu wymianę filtra paliwa).

Może jest jakaś nieszczelność w układzie zasilania paliwem?
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:37   

Filtr paliwa mam nowy, a nieszczelność ? No chętnie bym to sprawdził i pewnie to zrobię. Wydaje mi się jednak, że to co pompka podpompuje na wstępie to i tak za mało, żeby paliwo doszło do silnika.
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 25 Gru 2009, 13:56   

paliwko ucieknie do zbiornika bo to normalny objaw pompka nie zadnego zaworka i dlatego sie cofa a poza tym wtrysk jednopunktowy nie ma duzego cisnienia wiec zwykła elektryczna pompka sprawdza sie znakomicie wieksza kwestie przy odpalaniu w zimie ma akumulator sam silnik i rozrusznik
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 20 Paź 2010, 21:23   

Szkoda, że nikt nie zwrócił uwagi. Iż podana tabelka i zawarte w niej dane odnoszą się do elektrolitu przy +27°C. Wszyscy podają tą tabelkę bez zwrócenia na to uwagi. A potem robią się bajki o pomiarze V akumulatora. W zimę, w mroźne dni jak najbardziej spada napięcie na akumulatorze. I jeśli nie spadnie poniżej 12V to jest wszystko w porządku.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:18   

Może nie umiem czytać tabelek, ale info dot. temperatury dotyczy jedynie gęstości.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Paź 2010, 11:44   

Normalne że ze spadkiem temperatury spada sprawność akumulatora,,, wygrzebałeś jakiś stary temat, więc wczytaj się dlaczego podana była ta tabelka a potem marudź,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.