[MK3] Śmierdzące spaliny |
Autor |
Wiadomość |
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 16:25 [MK3] Śmierdzące spaliny
|
|
|
Ostatnio zauważyłem że spaliny mają zapach jakby nie do końca spalonej benzyny. Czuć to głównie na postoju na biegu jałowym. Fiesta nie kopci na niebiesko, zużycie oleju w normie (0,3l/1000km), spalanie też nienajgorsze (w trasie 6.5 w mieście do 8). Przewody i świece wymieniane około rok temu. Do tego końcówka wydechu jest cała czarna (jakby sadza jakaś). Problemów z odpalaniem auta nie ma żadnych.
Czy da się jakoś rozwiązać problem poza wymiana silnika? Może chodzi o prawidłowe ustawienie gaźika (bo pewnie nie był ruszany kupe lat), ale speca od regulacji gaźnika ciężko będzie znaleść w dzisiejszych czasach, a samemu to ciężko będzie ustawić. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny? |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 16:26
|
|
|
wyłacznie w gazniku i ustawienie zapłonu
tylko regulacja biegu jałowego |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 17:12
|
|
|
skoro nie pali wiecej niz norma to poprostu moze Cie sie tylko wydawac ze smierdzą inaczej.
Zatankowales moze paliwo na innej stacji niz zwykle? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 22:30
|
|
|
Tankuje zawsze na tej samej stacji. Czy regulacja biegu jałowego załatwi sprawe? Obecnie bez obciążenia mam około 1200 obr/min. Gdy włącze światła i nawiew na 3 to obroty spadaja do 800. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 22:46
|
|
|
az 400 równicy troche dziwne
Wydaje mi sie ze 1000-900 bez obciazenia powinno być.
A pod obciazeniem spac max o 100obr. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 11:23
|
|
|
kovalek napisał/a: | Czy regulacja biegu jałowego załatwi sprawe? |
Sprawdź... przy gaźniku nie jest to chyba trudne |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 11:38
|
|
|
rwiezel napisał/a: | przy gaźniku nie jest to chyba trudne | Tak, rusz śrubką i ciesz się spalaniem na poziomie 12 litrów na setkę kovalek napisał/a: | Obecnie bez obciążenia mam około 1200 obr/min | Trochę za dużo,,, kovalek napisał/a: | Gdy włączę światła i nawiew na 3 to obroty spadają do 800. | Trochę dziwnie dużo spadają,,,
W gaźniku mk3 regulacja jałowego to zwykłe przesunięcie przepustnicy więc nie ma wpływu na spalanie, i skład spalin,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 17:58
|
|
|
Tez mam okopconą końcówke wydechu. Troche wysokie obroty ale nie ma sie co bac kreceniem sruby biegu jałowego robiłem to pare razy i spalanie jest mniej wiecej takie samo. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 18:30
|
|
|
pablon napisał/a: | nie ma sie co bac kreceniem sruby biegu jałowego | Jeśli jest tak z kołnierzem że można ręką to tak,,, śrubokrętem jeśli się wie którą to tez,,, innych śrubek w gaźniku lepiej nie ruszać |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 22:52
|
|
|
Dziś zajrzałem pod maskę, zdjąłem patelnie i przyjrzałem się gaźnikowi. Okazało się iż z niego cieknie benzyna i kapie sobie ona na wydech (stąd zapach niedopalonego paliwa). Kapie w momencie ruchu przepustnicą z elementu zaznaczonego na zdjęciu:
Z tego co wyczytałem jest to pompka przyśpieszenia. Czy da się to jakoś uszczelnić, czy trzeba szukać nowego elementu? Uszczelki pewnie nie dostane fabrycznej (może da się dorobić ze starej dętki?). Całe szczęście że nie doszło do pożaru... |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 08:06
|
|
|
kovalek napisał/a: | Z tego co wyczytałem jest to pompka przyśpieszenia | kovalek napisał/a: | Czy da się to jakoś uszczelnić | kovalek napisał/a: | Uszczelki pewnie nie dostane fabrycznej (może da się dorobić ze starej dętki?) | To co widać to nie jest uszczelka, to przepona pompki przyśpieszacza kovalek napisał/a: | czy trzeba szukać nowego elementu? | http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55988&pro=372176 tylko nie wiem czy to na 100% ta właśnie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kovalek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Leszek
Wiek: 38 Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 74 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 11:01
|
|
|
Rozkręciłem dzisiaj tą przepone i okazało się że jest lekko sparciała i faktycznie przepuszcza. Szans naprawy nie ma, tylko nową sztukę trzeba wsadzić. Pojeździłem po mieście ale o jakichkolwiek częściach do gaźników można zapomnieć. Tymczasowo odłączyłem ta pompkę przyśpieszenia (mam nadzieje że bez negatywnych skuków, oprócz problemów z gwałtownym przyśpieszeniem) i będę musiał zamówić nową przeponę.
Moja wygląda tak jak na zdjęciu poniżej:
Teraz zastanawiam się która wybrać:
Weber 32 TL
Weber 32/36 DGAV
Na gaźniku mam napisane TLNA 1 A więc nic nie pasuje. Wydaje mi się że ta pierwsza będzie pasować. |
_________________ pozdrawiam
Leszek Kowalski
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 11:10
|
|
|
Zadzwoń do nic, zmierz swoją (odstępy od śrub, średnica okręgu itp) i ci dobiorą i doradza,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|