Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:48 |
[MK4] Obrotomierz do 1,8 d |
Autor |
Wiadomość |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:19 [MK4] Obrotomierz do 1,8 d
|
|
|
Jeśli nie ma się standardowo obrotomierza w fordzie fiesta 1,8 d z 97 rok można jakiś wstawić ?? ale nie elektryczny taki z allegro czy taki jak na allegro czyli podpina się do wyjścia W na alternatorze i pod wpływem obrotów alternatora jest obliczane obroty na min |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:25
|
|
|
Ford Escort MK7 od 95r w gore z silnikiem 1.8TD, mialy obrotomierze... musial byc tylko sprawdzic czy masz podpieta linie obrotomierza u siebie Jest to we wtycznie niebieskiej pin nr 8 a kabel jest koloru bialo-czarnego tj bialy z czarnym paskiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 15:39
|
|
|
OOO czyli jest szansa opisz gdzie jest to podpięcie bo nie wiem gdzie jest to o czym piszesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:26
|
|
|
Jak wyciagniesz swoje zegary to zobaczysz 2 wtyczki i linke predkosciomierza, jedna wtyczka jest biala a druga niebieska wiec zadnego problemu nie ma zeby to odkopac. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rapet

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:28
|
|
|
Tylko szukaj obrotka z diesela bo z benzyniaka nawet nie startnie srawdzałem a opis jak podpiąć (do mk4)jest ładnie rozpisany gdzieś na forum nawet obrazki są |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
 |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 16:34
|
|
|
fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 17:03
|
|
|
skola napisał/a: | :ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ?? |
(nie wiem o co chodzi ze skrzynka w silniku),
jak nie masz kabelka do obrotomierza pociagnietego z alternatora to pociagnija. Ja wpuscilem go do srodka przez otwor ktorym przechodzi linka od predkosciomierza (mysle ze w mk4 tez da sie tak zrobic)
wydaj mi sie poza tym ze mk4 ma takie same wtyczki jak escort?? wiec byc moze nie musisz niczego przerabiac tylko podlaczyc obrotek:)
zegary tez wydaja sie identyczne wiec moze wszystko bedzie plug & play...
/przypomnialem sobie, ze mialem problemy z kolorami kabelkow w liczniku z escorta - nie zgadzaly sie z tymi z faq mk4 -ale ze licznik z escorta ma ladne rysunki na sciezkach mozna latwo zorientowac sie co jest do czego:) |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 21:42
|
|
|
Czyli sugerujesz że wystarczy pociagnąc jeden kabel podajże "W" z alternatora i powinno grać ?? Mam obrotomierz z diesla ale z uno i tam sa trzy wyjścia więc czegoś brakuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:03
|
|
|
No są 3 wejścia,,, zasilanie (+12V) masa i sygnał,,, razem 3. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:12
|
|
|
To jest takie proste ???? Biorę z alternatora tak ?? sa tam trzy wyjścia plus chyba zasilanie i wyjście W i z tego wyjścia ten sygnał ?? później choćby z zapalniczki zasilanie i masa i będzie działać ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:20
|
|
|
A chodzi o alternator? Myślałem że o obrotek ,,, na altki jak pamiętam to albo "W" albo "~",,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 22:23
|
|
|
tak o obrotomierz ale gdzie mam podłączyć kabel sygnału ?? Są trzy wyjścia na obrotomierzu piszesz jeden to zasilanie drugi masa a trzeci sygnał to z kąd mam mieć ten sygnał |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2010, 23:11
|
|
|
skola, stary wytlumaczylem ci to wczesniej w MK4 pin 8 kostka niebieska bezposrednio z alternatora do obrotomierza... zadajesz problematyczne pytania gdzie masz gotowa odpowiedz, a z tego co pamietam 3/4 MK4 miala juz pociagnieta inastalacje, pod obrotek wystaraczalo zmienic zegary, jesli twoj alternator ma wyjscie B+ D oraz W to jest to W jest wyjsciem obrotomierza, Hitlerwageny maja tak samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 00:57
|
|
|
wytlumacze prosciej:
wyjscie W na alternatorze to taki jakby kawalek wychodzacego gwintu nad ktorym jest wybita litera W
kupujesz w sklepie 4m kabla jednozylowego czy tam przewodu (nie znam sie)
kupujesz tez takie oczko w ktorego dupke wsadza sie kabel (oskrobany z izolacji oczywiscie:D) i zaciska a oczko naklada na ta "srube" wychodzaca z alternatora oznaczona litera W
potrzebujesz jeszcze tylko jakas podkladke i nakretke aby przykrecic to wszystko i zamocowac na tej "srubie"
laczny koszt to ok 5-6zl
pozniej ciagniesz ten przewod w sposob aby wprowadzic go do kabiny
ja pociagnalem tak: prawie pionowo w gore pozniej na paski zamocowalem wzdluz jakiejsc wiazki i gdzies tam;p a do kabiny wpuscilem przez otwor ktorym wchodzi linka od predkosciomierza.
mocujesz ten przewod jakos we wtyczce i wiola
obrotomierz to na tym schemacie z faq B8 rev counter
jak wykrecisz stary licznik to zlap za ten pancerzyk od linki a kumpel niech patrzy gdzie to sie rusza (ja mialem problemy ze zlokalizowaniem a wystarczylo poruszac i zaraz bylo widac;p) troche bylo z tym zabawy ale dwa piwka i wszystko bylo zrobione:)
w mk3 jest 1 wiazka wiec ja musialem przerabiac wtyczki (ucialem wtyczke i przytutowywalem kable eh fuszerka wiem wiem...) u Ciebie jak pisalem na 99% bedzie plug & play. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 08:55
|
|
|
Ma wytłumaczone wszystko wyjście 'W' lub '~' nie zawsze jest na śrubkę, nie raz jest na zwykła wsuwkę żeńską,,, zależy od altka. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
skola
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 111 Skąd: Siemianowice
|
Wysłany: 10 Sty 2010, 10:44
|
|
|
własnie o takie wyjaśnienie mi takie wyjaśnienie było potrzebne co prawda nie tak dosłowne bo to nie jest pierwsza rzecz która naprawiłem w samochodzie więc jakieś pojęcie mam tylko cała sprawa związana była czy jedynie potrzebne jest pociągnięcie kabla z wyjścia W na alternatorze. Bo z innych opisów wynikało że trzeba w wtyczki z licznika się wlutowywać jeszcze w wtyczke w komorze silnika (tam z bezpiecznikami). Więc jak mi piszecie że można to ominąć ciągnąć jeden kabel sygnału i dodać zasilanie to dopytuje żeby nie było niedomówień
[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 12:54 ]
potrzebuje jeszcze odpowiedź na mój wcześniejszy post bo to jeszcze nie jest dla mnie jasne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 21:01
|
|
|
Hej zakupiłem taki licznik z obrotkiem od mk7 pociągnołem przewodzik od wtyki do śruby W w altku jednak obrotnik niechula,sprzedawca zapewniał że jest licznik od diesla pozostałe wskażiki działają bez zażutu,dodam że ten licznik ma więcej kontrolek na dole jest po lewej 4 a po prawej stronie 3,z ciekawości zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być?jaką literką na płytce oznaczony jest obrotomierz?bo pin w niebieskiej kostce numerkiem 8. |
_________________ żmijka |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Wrz 2010, 08:24
|
|
|
Mirosław napisał/a: | zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być | Tam nie chodzi o napięcie tylko o przebieg,,,
Jak włączasz stacyjkę to ten obrotek coś podryguje czy nie,,, spróbuj mu zapodać jakiś przebieg na wejście,,, tzn dotykając szybko tym przewodem sygnałowym, tylko teraz nie pamiętam czy do masy czy do 12V, ale chyba do 12... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
Mirosław
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Classic
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 55 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 40 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 18 Wrz 2010, 12:35
|
|
|
Literki D obrotek niema,dotykając przewodem do wyjścia W w altku też wskazówka niedrgnie. |
_________________ żmijka |
|
|
|
 |
|