|
Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:01 |
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 08:01
|
|
|
Pufcio napisał/a: | czy w zbiorniczku wyrównawczym nie powinno przypadkiem być ciśnienia na rozgrzanym silniku? | Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,, Pufcio napisał/a: | powietrze z kompresora nie chciało zbytnio przechodzić na drugą stronę | Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:43
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Powinno być, co ciekawe, jest zawór który to ciśnienie reguluje, nie powinno być za niskie, nie może być za wysokie,,, |
No a u mnie nie ma nic. A gdzie jest ten cały zawór?
JoeMix napisał/a: | Znaczy dmuchnąwszy we wejście w chłodnicę i nie dmuchało na wyjściu? |
Dokładnie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 10:52
|
|
|
Pufcio napisał/a: | A gdzie jest ten cały zawór? | Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,, Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 11:55
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Pufcio, skoro przez chłodnice nie ma przejścia lub jest ono utrudnione to może jest zapchana,,, jam na dobrze chłodzić wtedy płyn? |
Chłodnica była czyszczona przedwczoraj z całym układem chłodzenia. Sam radiator był "myty" zarówno wewnątrz (płukanie) jak i na zewnątrz - napisałem to w poprzednim poście Płyn był wymieniany 3 razy.
JoeMix napisał/a: | Zazwyczaj w korku zbiorniczka wyrównawczego,,, |
No to kupię nowy i sprawdzę |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 12:10
|
|
|
Pufcio napisał/a: | łodnica była czyszczona | Aha, czyli teraz ma "przedmuch"? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 12:14
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Aha, czyli teraz ma "przedmuch"? |
Si. Choć i tak nie był aż taki zły (gdzieś od dołu do 1/3 wysokości), bo jak się jechało bez termostatu (kiedy jeszcze była zasyfiona), to nic się nie przegrzewało... Nic, nowy korek mam dostać dziś, to się go zmontuje i sprawdzi. Jak się okaże, że to jego wina, to będę miał naprawdę mieszane uczucia... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Wrz 2010, 12:30
|
|
|
Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie... Albo się pogubiłem, albo coś przeoczyłem ale... jak był olej w płynie chłodzącym, to gdzieś jest jakaś dziura, chyba że wlewałeś olej do zbiorniczka... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 00:16
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Pufcio, mówiłeś coś najpierw o uszkodzeniu głowicy, później że jednak nie... |
Ano tak. Spec stwierdził, że gdyby była walnięta uszczelka lub sama głowica, to woda mieszałaby się z olejem (a wyglądało na to, że tak było), ale(!) w silniku byłby gnój, a oleju w wodzie całe mnóstwo. A tak nie było. Ponadto stwierdził, że gdyby były przedmuchy, to węże byłyby cholernie twarde, bo ciśnienie z silnika przedostawałoby się do układu chłodzenia. A tak też nie było.
Summa summarum okazało się, że "nowa" chłodnica, którą miał mi mechanik założyć, to koło nowej... kiedyś stała. Była zasyfiona strasznie i stamtąd się brał olej w zbiorniczku - a na 5 litrów płynu chłodniczego samego oleju było z łyżkę-dwie. Stan oleju sprawdzony na aucie odstanym jeden dzień jest identyczny z tym co było 1-2 tys. km temu.
EDIT:
No i problem jest częściowo załatwiony. Czemu tak? Ano ciśnienie w zbiorniczku wróciło, a układ się poprawnie odpowietrza (jak się okazało, był praktycznie cały czas zapowietrzony). Przyczyna? Zatkany górny wąż zbiorniczka wyrównawczego, odchodzący od silnika na wysokości termostatu. Coś co siedziało w wężu wyszło dopiero po którymś z rzędu przedmuchaniu kompresorem. Teraz płyn ładnie krąży, ale (oczywiście nie mogło być idealnie - zawsze musi być jakieś "ale" ) silnik dalej się przegrzewa. Ostatnia diagnoza to uszkodzenie pompy wody, która nie daje rady przepompowywać płynu - i tylko to oprócz w/w zatkanego węża jest przyczyną, bo dziś byłem w firmie zajmującej się układami chłodniczymi i klimatyzacją, wzięli moją chłodnicę i ją rozebrali, po czym sprawdzili lamelki i okazało się, że jest ona całkowicie drożna.
Cóż, teraz pozostało mi nazbierać na pompę i ją wymienić... a jeśli się mimo to okaże, że to nie jej wina, to chyba się poddam...
EDIT 2:
No i przyszedł czas na wymianę pompy. Nóweczka z SKF-a do mnie przywędruje... w zasadzie już dziś. Pozostanie jedynie znaleźć miejsce w kalendarzu, żeby Boćka wysłać do sanatorium.
Wszystko się okaże po wymianie, niemniej mam nadzieję, że historia wreszcie zmierza ku końcowi... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 00:45
|
|
|
kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 13:35
|
|
|
Koło to najmniejszy problem. Nie wiem po co chcesz unieruchamiać pompę... u mnie ona chodzi na pasku osprzętu. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 22:17
|
|
|
drzeniow napisał/a: | kolo pasowe trzeba odkręcić nieprawdaż?
Głowiłem sie chwile nad tym jak to zrobić.
Jakieś propozucje? Bo są 4 śrubki ale nie idzie pompy unieruchomić |
chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym?
pufcio następnym razem jak będziesz coś kupował to wal do mnie myśle że nawet po doliczeniu przesyłki wyjdzie Cie taniej... a widze już tu troche wydałeś |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 22:31
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | chwalisz sie w opisie że mechanik jesteś a nie wiesz jak odkręcić cztery śrubeczki w kole pasowym? |
w technikum jest malo praktyki ;]
4 srubki to nie problem jednak jak ja mialem przypadek ze nie mialem glownego kola pasowego z walka to pasek mi tych śrubek nie hamował |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 22:36
|
|
|
jest tyle możliwości... sam to ostanio w swoim nowym zetecu odkręcałem ale najprościej jak jest Ci nie powiem bo nie umiem opisać
ale jak nie wyglądasz podobnie do jednej z tych top modelek to dasz rade ręką koło zatrzymać... albo paskiem |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 22:41
|
|
|
Co do odkręcenia koła pasowego. Zakładasz długi klucz płaski na jedną ze śrub. układasz go tak aby przechodził między innymi śrubami, trzymając go w ręku trzymasz całe koło które wtedy się nie rusza, drugim kluczem odkręcasz pozostałe. Nie wiem czy jasno się wyraziłem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 22:45
|
|
|
jutro sie zobaczy, bo demontuje podzespoły z umarłego silnika bo mi zawadza ;] |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 27 Paź 2010, 12:09
|
|
|
Pompa wymieniona. Z niekłamaną radością* oznajmiam, że gówno to dało, a 410 zł poszło się j****ć Mechanik spędził nad moim autem cały dzień, bo żeby wymienić pompę, musiał prawie cały silnik wyciągnąć - takie beznadziejne dojście w tym modelu jest.
Pro forma wymienię jeszcze czujnik temperatury, chociaż szczerze wątpię, że to coś da. Jedyny pożytek jaki w tym widzę, to że temat po wyczyszczeniu będzie stanowił kompendium "czego nie warto ruszać, bo szkoda kasy".
*bo przecież aż szkoda przerywać takie combo porażek... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
luckyboy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 13 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Mar 2011, 00:23
|
|
|
Mi do glowy przychodzi jeszcze motyw zapchanego katalizatora i wzrasta cisnienie w ukl. wydechowym przy wysokich obrotach. Gdy grzeje sie wlaczylbym jeszcze ogrzewanie na maksa w kabinie i sprawdzil czy spadnie temperatura. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 21 Mar 2011, 02:27
|
|
|
Nie spada. A kat zapchany nie jest - tak mi każe twierdzić wykres z hamowni.
Generalnie ze wskazówką "za skalą" można jechać i parę kilometrów i się nic nie stanie. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 13:01
|
|
|
Czy jest dalszy ciąg, kolego ? |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Cze 2011, 13:06
|
|
|
Podwojny wentylator jest porzebny od co bo pojedynczy sie nie wyrabia... |
_________________
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|