|
[MK3] Duży pobór prądu |
Autor |
Wiadomość |
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 19:32 [MK3] Duży pobór prądu
|
|
|
Od paru dni walczę z tym i szukam na forach co to może być, ale może akurat ktoś też miał taki problem i go rozwiązał, mianowicie:
Pobór prądu na wyłączonym silniku (zamknięte drzwi, odłączony zegarek) = 130mA
Kilka dni postoi nieodpalany i aku nie ma siły zakręcić rozrusznikiem. Ładowanie... no nie było, tzn było 13,5V, teraz mam włożony alternator po regeneracji i koleś nawet mi pokazywał że ładuje 14,2V ale dopiero co go założyłem do fiesty, zresztą nie o tym mowa.
Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki, tylko przy pierwszym "INJ" spadło o jakieś 3mA.
Żadnego alarmu nie ma, z patentowych gadżetów to były diody w popielniczce ale je usunąłem, a przewody owinąłem taśmą. Możliwe, że np komputer jest walnięty i by tyle pobierał? Ale chyba raczej powinien mieć jakiś bezpiecznik... |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 19:55
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki, tylko przy pierwszym "INJ" spadło o jakieś 3mA. | To podtrzymanie pamięci w komputerze,,, zdejmowałeś wtyczkę z alternatora? Wtyczkę z cewki WN? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:04
|
|
|
JoeMix napisał/a: | TomeX500 napisał/a: | Wyjmowałem po kolei wszystkie bezpieczniki, tylko przy pierwszym "INJ" spadło o jakieś 3mA. | To podtrzymanie pamięci w komputerze,,, zdejmowałeś wtyczkę z alternatora? Wtyczkę z cewki WN? |
Tak, od cewki odpinałem ale brak zmian, a alternatora chyba wtedy w ogóle nie było :/
Idę do garażu i poodpinam wszystko czego jeszcze nie próbowałem. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Wrz 2010, 20:59
|
|
|
To sprawdz alternator i jak Ci się chce i masz możliwość to rozrusznik, gruby kabel co idzie z akumulatora (TYLKO NIE DOTKNIJ DO MASY!) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TomeX500
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14 Wrz 2010, 00:37
|
|
|
Sprawcą zamieszania okazał się przekaźnik nr V, "wyłącznik zapłonu". W ogóle jakieś pokombinowane wtyki ma, jako jedyny był nie fordowski, tylko produkcji "elmot". Po jego wyjęciu samochód normalnie odpala, ładowanie jest i wszystko działa, oprócz przednich świateł przeciwmgielnych, choć nie jestem pewien czy ten przekaźnik był przyczyną bo jak włączam je, to słychać klikanie innego przekaźnika, ale nie zapala się światełko na guziku, ani same światła.
[ Dodano: Sro Wrz 15, 2010 23:41 ]
Okazało się, że ów elmotowski przekaźnik jest cały czas zwarty i miał on o jedną nóżkę za dużo. Po jego wyjęciu nie działały nawiewy, lampa wstecznego, światła przeciwmgłowe przednie. W fieście scooootera był normalny fordowski przekaźnik i jak go włożyłem na miejsce swojego to pobór zniknął i wszystko działało, więc czeka mnie zakup ori przekaźnika. Temat można zamknąć. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|