Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bicie kierownicy, drgania kierownicy, mk4

[MK4] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu
Autor Wiadomość
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Maj 2010, 13:44   [MK4] Trzęsie kierownicą przy hamowaniu

Przy hamowaniu trzęsie trochę kierownicą. Jest to na tyle denerwujące, że zdecydowałem się wymienić tarcze lecz nie mam pewności czy to one są sprawcą owych drgań na kierownicy przy hamowaniu. Już ładnych parę tysięcy kilometrów temu zauważyłem, że przy hamowaniu z większych prędkości od 120-150 km/h było słychać huczenie i hebel nie był zbyt efektywny. Teraz przy dohamowaniach, nawet przy niższych prędkościach trzęsie kierownicą (drgania). Czy myślicie, że jest to wina tarcz czy może coś z wachaczami.
Znalazłem dosyć tanie marki optimal. Macie jakieś zdanie na temat tej firmy? Tarcze niewyntelowane.

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 15:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 24 Maj 2010, 14:00   

raczej to będą tarcze, ja bym nie kupował taniochy bo najczęściej to badziew, podro
_________________
 
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Maj 2010, 14:12   

czyli ten optimal to badziew jest? coś mi się obiła ta nazwa o uszy , ale pewien nie byłem. Dzięki
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 24 Maj 2010, 14:24   

Cytat:
czyli ten optimal to badziew jest?

tego nie weim czy to badziew, jak taka maksyma, "co tanie to drogie"
lepiej kupić droższe niż kupić tanie i wymienić na drogie
_________________
Ostatnio zmieniony przez przemo_rsr 24 Maj 2010, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Maj 2010, 14:25   

Przemo wydał opinię na podstawie twojego zdania "dosyć tanie" zakładam że nie miał z tym styczności.

Fakt faktem, jeśli bije przy hamowaniu a przy jeździe nie, to można stawiać przede wszystkim na hamulce. Do wymiany rzecz jasna tarcze i klocki.

przemo_rsr napisał/a:
Cytat:
czyli ten optimal to badziew jest?

tego nie weim czy to badziew, jak taka maksyma, "co tanie to drogie"
lepiej kupić droższe niż kupić tanie i wymienić na drogie


To czemu kupiłeś tanią Fiestę a nie drogiego Mercedesa?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2010, 16:20   

Niekoniecznie to muszą byc tarcze, moga też być walnięte bębny, ale jednak zazwyczaj są to tarcze.

kamil wolski napisał/a:
To czemu kupiłeś tanią Fiestę a nie drogiego Mercedesa?

Pewnie dlatego, że Mercedesy rdzewieją tak jak Fiesty, tylko naprawy są droższe... :rotfl:
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Maj 2010, 18:10   

No właśnie trochę zgłupiałem choć byłem niemal na 100% pewien, że to tarcze ale gościu na stacji diagnostycznej stwierdził cyt: "przód jest chyba ok. ale z tyłem coś jest nie tak" dodam iż po wizycie u diagnosty wymieniłem szczęki z tyłu, ale nic się nie zmieniło. Chyba przyjdzie mi wymienić tarcze i bębny :sad: Bębny jak miałem zdjęte oczyściłem i zeszlifowałem ten rancik. Samochód ma 155kkm i nie przypominam sobie, żebym wymieniał od nowości, a tarcze mają już jakieś 70kkm. Może zamieszam jeszcze z kołami i wrzucę stalówki na przód?! Jeśli to nie pomoże pójdę za Waszymi radami i zacznę wymieniać od przodu tj. tarcze i bębny. I tu pojawia się pytanie czy muszę koniecznie wymienić klocki 10kkm i szczęki 5kkm?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2010, 18:36   

Jak zakładasz nowe tarcze to obowiązkowo do tego nowe klocki, tak samo z bębnami.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 24 Maj 2010, 18:44   

Orientuje się, że tak się powinno robić, lecz trochę szkoda prawie nowych klocków i szczęk, a i z kaską nie najlepiej. Czy nowe elementy mogą się zniszczyć od tych używanych szczęk i klocków?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Maj 2010, 18:48   

wojteq napisał/a:
Czy nowe elementy mogą się zniszczyć od tych używanych szczęk i klocków?
Tak. Właśnie chodzi o wzajemne docieranie. Klocki to mały wydatek w porównaniu z tarczami, a jak raz spie..lisz tarcze, to żądne klocki Ci nie pomogą. To samo sie tyczy bębnów.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Sie 2010, 22:10   

Wszystko wymieniłem, tzn. klocki, tarcze, bębny, szczęki i dalej telepie kierą przy lekkim dochamowaniu. Nadmienię jeszcze, że opony są prawie nowe, a felgi wyważone. Nie mam już pomysłów co to może być i jak tak dalej pójdzie to niedługo fiesta znajdzie się po 13-sto letnim romansie w dziale sprzedam. Może macie jakieś propozycje, bo czeka mnie dłuższa trasa, a to telepanie jest na maxa denerwujące!!??
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 12 Sie 2010, 22:25   

luzu na końcówkach kierowniczych nie masz??
_________________
 
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 12 Sie 2010, 23:05   

Na szarpakach diagnosta nic nie zauważył, więc wnoszę, że luzu nie ma... ale cięzko to wylukać na szarpaku czytałem ;-| myślę,że przyjdzie znowu pół samochodu wymienić zanim dojdę do sedna :sad:
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Sie 2010, 20:23   

To samo u mnie, tarcze wymnienine z klockami Brembo i cąły tył. Wachacze były robione to samo krzyżak. Dalej telepie przy hamowaniu z tym że po wymianie tyłu jest dużo lepiej. Inny obiaw to jakiś luz na wybojach w okolicach maglownicy a czasami kierownicy.
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Sie 2010, 11:29   

Krzyżak? Wybite łożyska?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 30 Sie 2010, 12:53   

Okazało się, że problemem były te małe nakręteczki na szpilce kół przednich zabezpieczające zacisk . Okazuje się bowiem, że oryginalne felgi mają specjalne wyżłobienie, a alusy tego nie posiadały i nie dało się dobrze wycentrować koła. Po zdjęciu owych "zabezpieczeń" i wyważeniu felg problem zniknął. Dodam jeszcze, że koła wyważałem wcześniej dwukrotnie w renomowanej firmie w Katowicach i że zrobiono to po prostu źle! Wszystkim wymieniającym felgi na nieoryginalne polecam zacząć od tych zabezpieczeń. Pozdrawiam i dziękuję za rady;D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] Przy hamowaniu trzęsie kierownicą
aborygo Mechanika 9 16 Kwi 2010, 17:58
Marcinowaty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.